Hoofdcategorieën
Topicacties

Zelfbouw USB Soundcard (met de PCM2707)

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 27 juli 2004
Geen matches

Ik schop dit topic maar eens omdat ik een probleempje heb. Ik ben bezig het schema uit de datasheet te maken. Nu kan ik echt niet omgaan met die print design programmas. Nou heb ik in 3dmax het schema gemaakt (vooral omdat ik dan makkelijker de onderkant kan zien) en vroeg ik me af of iemand hier super handig is met een print design programma zodat ik hem kan laten maken door http://www.melieste.nl. Dit omdat ik zelf geen mogelijkheden heb om printjes te maken. Is hier iemand die wat tijd over heeft om de print om te zetten naar een fatsoenlijk plaatje?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Geen matches

Elektuur verkoopt kant en klare printjes. Ik gebruik ze niet hoor.

-DarkShadow- wijzigde dit bericht 20-09-2005 21:53 (29%)

Geen matches

en conrad van die usb plugjes voor 10 euro

I've GoT a solution

Reparateur
Reg. datum: 28 september 2000
Geen matches

10 euro? Hahahaa die kosten bij Reichelt 50 cent. En hier in de winkel zo'n 2 euro.

Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!

Reg. datum: 27 juli 2004
Geen matches

De onderdelen zijn het probleem niet, die koop ik wel bij de lokale electro boer. Het probleem zit hem in het aanleveren van de print. Ik kan die niet tekenen met programmas en zelf tekenen is niet nouwkeurig genoeg.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Master of the Edit-button
Geen matches

quote:
sebastius schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:21:
10 euro? Hahahaa die kosten bij Reichelt 50 cent. En hier in de winkel zo'n 2 euro.
hij bedoelt vast dat USB-stekker soundkaartje van conrad a-la E 9.95

Angel in my pocket, Devil by my side.
[CGCiP] Stealth Jet V

Reg. datum: 23 januari 2002
Geen matches

Zou het mogelijk zijn om met een usb-hub 2 van deze geluidskaarten aan te sluiten op een computer / laptop. Sommige DJ's gebruiken een laptop waar een programma op draait wat 2 geluidskaarten kan aansturen. Dan zou het wel makkelijk zijn als je 2 van deze IC's op een USB-hub-IC aansluit. De vraag is, leverd dit softwarematig problemen op? TS, je hebt nu 2 van deze geluidskaarten, zou je dit eens kunnen uitproberen?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Reparateur
Geen matches

Zodra ik de tweede terug heb zal ik het testen. De ene is momenteel uitgeleend.

Gewoon. Omdat het kan.
Geen matches

Is er geen versie van dit chippie te krijgen met 5.1 dan? Als dat zo is zou ik Sebastius heel lief aan willen kijken om mij een keertje een carrierboardje in elkaar te solderen... kan ik eindelijk ook eens DJ'en of DVD'tje kijken op de laptop.

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

Reparateur
Geen matches

Nope, niet dat ik direct weet. Misschien met een 5.1 decoder chip er los bij?

Gewoon. Omdat het kan.
Geen matches

Dan kan ik net zo goed kijken of ik gelijk alleen een 5.1 decoder kan bouwen, heb immers al een Sound Blaster MP3+ met SPDIF out.

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

Reg. datum: 04 december 2004
Geen matches

quote:
Stoney3K schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:57:
Is er geen versie van dit chippie te krijgen met 5.1 dan? Als dat zo is zou ik Sebastius heel lief aan willen kijken om mij een keertje een carrierboardje in elkaar te solderen... kan ik eindelijk ook eens DJ'en of DVD'tje kijken op de laptop.
je moet er niet op wachten dat sebastius er eentje maakt, ik heb al minstens 5 mailtjes gestuurd maar hij interesseerd zich er niet echt voor...

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Reparateur
Geen matches

Dat klopt, ik heb het druk zat. En eigenlijk is het ook verdomd veel werk om dat ding dan ook nog te gaan posten. Dus helaas, ik ben niet echt van het etsen voor anderen, ook al heb ik eerder anders beweert.

Reg. datum: 04 december 2004
Geen matches

quote:
sebastius schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:43:
Dat klopt, ik heb het druk zat. En eigenlijk is het ook verdomd veel werk om dat ding dan ook nog te gaan posten. Dus helaas, ik ben niet echt van het etsen voor anderen, ook al heb ik eerder anders beweert.
Je hebt zelfs beweerd dat je er al een paar in voorraad had gemaakt, maar ik ga de discussie maar niet aan, ik wil wel zeggen dat als je nog een keer tijd krijgt mag je een mailtje sturen.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

S.C.Heerenveen
Reg. datum: 21 januari 2002
Geen matches

Ik ben mij er terdege van bewust dat dit een behoorlijke kick is, maar...

Na ongeveer 1,5 jaar heb ik (eigenlijk mijn pa) ook de usb soundchip af. (Op basis van de pcm2706) We hebben het schema uit de datasheet exact nagemaakt. Als ik nu het ding aansluit zegt de pc dattie een unknown usb device heeft. Dus hij ziet em wel, maar herkent em niet.
Is er iemand die dan een idee heeft wat er loos kan zijn? Software? Hardware?
Getest op een oude pentium2 laptop met windows 2000 en op een AMD 64 pc met windows XP pro.

There are 10 types of people. Those who do understand binary and those who don't.

Reg. datum: 30 januari 2006
Geen matches

Dan heb je geen verbinding met je device, staat i in suspend mode of zo?

Als hij hem wel herkent krijg je te zien "found new usb device, usb audio dac" of zo iets.

Bij mij deed hij het iig in een keer en ik had ook de pcm2706 en een hele zooi knopjes gebruikt

edit
nog een paar fototjes

Bovenkant
http://elektron.ewi.tudelft.nl/~keijse49/usb_dac_top.JPG

High-Res Versie.

Onderkant
http://elektron.ewi.tudelft.nl/~keijse49/usb_dac_bottom.JPG

High-Res Versie.

surge_me wijzigde dit bericht 29-10-2006 20:27 (43%)

Reg. datum: 30 november 2003
Geen matches

quote:
wouterdeg schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:50:
Ik ben mij er terdege van bewust dat dit een behoorlijke kick is, maar...

Na ongeveer 1,5 jaar heb ik (eigenlijk mijn pa) ook de usb soundchip af. (Op basis van de pcm2706) We hebben het schema uit de datasheet exact nagemaakt. Als ik nu het ding aansluit zegt de pc dattie een unknown usb device heeft. Dus hij ziet em wel, maar herkent em niet.
Is er iemand die dan een idee heeft wat er loos kan zijn? Software? Hardware?
Getest op een oude pentium2 laptop met windows 2000 en op een AMD 64 pc met windows XP pro.
klinkt als datalijnen omgedraaid ;) of iets los, ( ground vergeten aan te sluiten oid) die problemen had ik wel eens met die ftdi usb->serial converter ic's

Raz- wijzigde dit bericht 29-10-2006 19:20 (8%)

Aaah! I'm losing all the durability in my boots! Time to make my escape!

S.C.Heerenveen
Reg. datum: 21 januari 2002
Geen matches

Het probleem was inderdaad de omgedraaide datalijnen. Dat bij het testen erna nog bleek dat de testkoptelefoon stuk was en dat de draadjes naar het busje verkeerd waren aangesloten waren problemen die erg snel gevonden en verholpen waren.

There are 10 types of people. Those who do understand binary and those who don't.

Missionary to the word of ska
Geen matches

Mooi werk trouwens, surge_me!
Reg. datum: 09 december 2001
Geen matches

quote:

Ik kan niet achter blijven hehe :*) :
Bovenkant
http://elektron.ewi.tudelft.nl/~wmchim07/usb_da_top.JPG

Onderkant
http://elektron.ewi.tudelft.nl/~wmchim07/usb_da_bottom.JPG

sorry, ik had geen zin om een thumbnail te maken :O.
Ik heb geen knopjes, maar hij is wel minder breed, en heeft geen usb connector :P

Reg. datum: 30 januari 2006
Geen matches

Haha ziet er mooi uit miniK0bo :)

Die knopjes scheelt echt een kwart van je PCB oppervlak, en ze werken toch niet als je een multimedia key board hebt geinstalleert :( (als je een gewoon ps/2 keyboard of laptop gebruikt werken ze natuurlijk wel)

Made in NL
Reg. datum: 04 maart 2005
Geen matches

quote:
miniK0bo schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:30:
[...]
Ik heb geen knopjes, maar hij is wel minder breed, en heeft geen usb connector :P
Ziet er netjes uit. Dat idee van die USB Connector in de print verwerken is ook echt geniaal d:)b .

[LTS][MTS][HTS]

Geen matches

wat ik me nou afvraag, bestaat er nou ook zoiets voor een 5.1 geluidskaart ?
dan zou ik best wel geinteresserd zijn...
Reparateur
Geen matches

Ze bestaan zeker wel maar wat je ook kan doen is ik dacht dit IC nemen en een 5.1 decoder er aan hangen.

Geen matches

maar dit IC geeft toch 2.0 output? dan zou je dus geen echte 5.1 krijgen als bij een dvd zit.
of bedoel je de digitale uitgang doorlussen naar een decoder ?

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: