Hoofdcategorieën
Topicacties

Zelfbouw USB Soundcard (met de PCM2707)

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 15 oktober 2001
Geen matches

Zeer leuk en simpel project dit :) Enige tijd (ergens vorig jaar zomer) geleden stond er een soortgelijk project in de Elektuur, waar ze de PCM29xx serie gebruikte. Ga het zelf ook proberen, eerst maar de chip bemachtigen :9

Zonder Medische Informatiekundigen zal het EPD er over 10 jaar nog niet zijn!

Reg. datum: 11 december 2002
Geen matches

quote:
KingOfDos schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:15:
@ inanc, die word automatisch herkend door windows volgends mij.

Zou het verder mogelijk zijn om die soundcard aan een usb interface van bijvoorbeeld een router te hangen? Zodat je eigenlijk een geluidskaart aan je netwerk hebt? Dan met de juiste drivers aansturen zodat je iets krijgt als een Apple AirPort Express? Ik vind die 120 dollar toch echt te veel. Ik wil gewoon muziek afspelen vanaf mijn pc (of een adnere pc, net welke hem aanspreekt), naar de sterio.
Kan, maar dan moet je wel ff je router hacken en er linux op meppen... loopt een draadje over hier op GoT

Reg. datum: 01 mei 2002
Geen matches

omdat ik voor school ivm omstandigheden een project niet af had mog ik nu zelf iets bedenken om te maken :D, heb nu dus bedacht een usb geluidskaart op basis van dit ic met vu-meter (L+R) en een toonregeling.
Het past ook mooi bij het project dat we nu hebben "De Disco" waar we 3 versterkers en 1 subwoofer + 2 speakertjes gemaakt hebben.

Geen matches

Poe ik heb zowel de PCM2704 als de PCM2706 nu, maar dat gaat nog pittig worden om te solderen :D

Reparateur
Reg. datum: 28 september 2000
Geen matches

quote:
Rave17 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:16:
Poe ik heb zowel de PCM2704 als de PCM2706 nu, maar dat gaat nog pittig worden om te solderen :D
Valt best mee, scherp puntje, 0.5mm tin, beetje vloeimiddel en gaaaan!

Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!

Reg. datum: 11 december 2002
Geen matches

quote:
G_SHOCK schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:14:
omdat ik voor school ivm omstandigheden een project niet af had mog ik nu zelf iets bedenken om te maken :D, heb nu dus bedacht een usb geluidskaart op basis van dit ic met vu-meter (L+R) en een toonregeling.
Het past ook mooi bij het project dat we nu hebben "De Disco" waar we 3 versterkers en 1 subwoofer + 2 speakertjes gemaakt hebben.

Kan het niet laten om het je voor te kauwen:

-Schema voor de speler van hier.
-Schema van de vu meter van de site van Exter
-Schema van de toonregeling op Circuits Online

Reparateur
Geen matches

Natuurlijk wel een echte hippe PC gestuurde toonregeling maken he?

Geen matches

quote:
Gr0wLiThE schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:37:
[...]

Kan het niet laten om het je voor te kauwen:

-Schema voor de speler van hier.
-Schema van de vu meter van de site van Exter
-Schema van de toonregeling op Circuits Online
lol :P ik heb al me eigen schema's ontwikkeld :P dus hoeft niet, maar tnx anyway :)

Reparateur
Geen matches

Update!
Zie startpost!

Geen matches

quote:
Das wel jammer van die USB-connector aan de verkeerde kant :P Heb je ook nog foto's van de andere kant? :)

Reparateur
Geen matches

quote:
Rave17 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:05:
[...]

Das wel jammer van die USB-connector aan de verkeerde kant :P Heb je ook nog foto's van de andere kant? :)
Die waren bewogen/onscherp. En zowiezo zit er niet zoveel spannends op. 3x een elko van 100uF en een jack chassisdeel.

Geen matches

quote:
sebastius schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:08:
[...]

Die waren bewogen/onscherp. En zowiezo zit er niet zoveel spannends op. 3x een elko van 100uF en een jack chassisdeel.
En wat ga je nu nog verder doen? :)

Reparateur
Geen matches

quote:
Rave17 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:27:
[...]

En wat ga je nu nog verder doen? :)
Eentje bouwen met een chip uit de 29xx serie, zodat ik in en uitgangen en ander leuk spul heb.

Geen matches

windows herkent hem bij mij niet automatisch :/ iemand een idee hoe ik dit kan oplossen , wand nu doet ie dus niet veel :)
laat maar ik zie het al multisim bende kanker prog. hele dag voor niks lope klote

G_SHOCK wijzigde dit bericht 03-05-2005 23:35 (26%)

Reg. datum: 04 december 2004
Geen matches

denk je er nog een keertje aan om mij zo een carriereboard te verkopen? niet dat ik haast heb verder want ik heb de spullen allang aan de kant gelegd, maar het zou wel leuk zijn als dat nog een keer zou komen..

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Reg. datum: 25 december 2001
Matched: pcm2702

Ik ben er één met een PCM2702 en een mint aan het maken. Het wordt portable, dus als voeding gebruik ik twee 9V nimh'tjes.
Reg. datum: 25 december 2001
Matched: pcm2702

Ik heb mijn prototype in elkaar zitten. Ik heb eerst de USB geluidskaart in elkaar gestoken met een PCM2702. Als uitgangscondensators heb ik 47uF tantaal gebruikt en daar mijn hoofdtelefoon op aangesloten. Mijn HD570 kan hij redelijk aansturen. Maar de uitgangscondensators vormen samen met de hoofdtelefoon een hoogdoorlaatfilter. Een 16 ohms hoofdtelefoon kan de PCM2702 helemaal niet aansturen, dan begint hij te ruisen etc...

Ik heb een mint aan de uitgang van de PCM2702 gehangen. Als voeding gebruik ik een +/-9V voeding uit een oude Cmoy. Het klinkt nog niet zoals het zou moeten klinken, dus ik ben er nog even mee aan het prutsen.

Bij het bouwen van dit prototype op breadbord heb ik zoveel mogelijk onderdelen heel gelaten zodat ik die bij de volgende versie op gaatjesprint ook kan gebruiken. Deze versie is echt alleen om waarden te bepalen etc.

Ik heb een SSOP naar DIL converterbordje gehaald bij Spark Fun. Het solderen met een ¤10,- soldeerbout was geen probleem.

De uiteindelijke versie wordt opgebouwd uit SMD componenten en wordt gevoed door twee NiMH blokjes. Het is de bedoeling een zo hoog mogelijke geluidskwaliteit te krijgen.

Als opamp in de mint gebruik ik nu een OPA2228, maar dit wordt een OPA2227. Daarvoor moet ik nog even een SO8 -> DIL printje etsen.

En nu piczzz:
http://www.xs4all.nl/~mghvl404/bin/fotos/got/usb_amp01t.jpg
http://www.xs4all.nl/~mghvl404/bin/fotos/got/usb_amp02t.jpg
Dat grijze kastje is de voeding.

-DarkShadow- wijzigde dit bericht 07-05-2005 18:32 (5%)

Reg. datum: 22 december 2002
Geen matches

Ik heb 2707 als sample aangevraagd, maar als ik in de datasheet (van startpost gedownload) kijk; weet ik niet welke schema ik moet nemen. Ik wil het namelijk zo simpel moegelijk houden:), thanks voor hulp.

Reg. datum: 30 juni 2005
Geen matches

ik weet dat ik een oud topic omhoog haal en veel gezeik krijg maar toch...

De link naar de eagle libraries voor de pcm270X kunnen niet meer gedownload worden...
Zou iemand ze mij nog kunnen mailen?

Heel erg bedankt!

Reparateur
Geen matches

Ik heb ze HIER geupload.

sebastius wijzigde dit bericht 25-08-2005 12:02 (6%)

Reg. datum: 30 juni 2005
Geen matches

quote:
Zou je mij de print layout ook kunnen geven? ik ben zelf al bezig geweest maar kom er gewoon niet uit :s

Reparateur
Geen matches

Nope, helaas. Lekker zelf knutselen is de leus. Dit niet om je te plagen, maar ik gebruikte een aantal lastig te verkrijgen onderdelen en andere waarden dan standaard. Plus dat er een fout in m'n schema zat. En als je niet zelf een printje kan ontwerpen aan de hand van de datasheet, kun je beter dit ding laten voor wat het is.

Reparateur
Geen matches

Door dit gekke topic is mijn knutselverslaving weer aangewakkerd. Zie hier de eerste tekening voor de 3e versie!

http://home.hccnet.nl/jr.oort/usbsound/usbsound.jpg

Eigenlijk wilde ik alle 7 de knopjes, maar dat bleek lastig te routen. En dit zijn de meest belangrijke (play, next, vol+ en vol-)

sebastius wijzigde dit bericht 26-08-2005 20:30 (28%)

The Joy of Posting
Reg. datum: 17 februari 2004
Geen matches

quote:
sebastius schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:29:
Door dit gekke topic is mijn knutselverslaving weer aangewakkerd. Zie hier de eerste tekening voor de 3e versie!

[afbeelding]

Eigenlijk wilde ik alle 7 de knopjes, maar dat bleek lastig te routen. En dit zijn de meest belangrijke (play, next, vol+ en vol-)

Ik weet amper wat van electronica, dus als het volgende voorstel behoorlijk lomp is , komt het daardoor:

Als 7 knopjes moeilijk te routen is, en je wilt toch meerdere functionaliteiten, kun je dan niet 3 knopjes nemen die functioneren als op de Acer 128 MB MP3-player ? De functies daarvan zijn :

knop 1 : indrukken = pauze, lang indrukken is play, lang indrukken terwijl play=true is uit.
knop 2 : inrukken = 1 track terug , lang indrukken = volume omlaag
knop 3 : indrukken = 1 track verder , lang indrukken = volume omhoog.

Het is maar een suggestie ! :)

Let's put a smile on your face!

Reparateur
Geen matches

Tis niet een lomp idee, helaas echter heeft elk knopje z'n eigen punt op het chipje, dus dat gaat niet.

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: