Zonder Medische Informatiekundigen zal het EPD er over 10 jaar nog niet zijn!
Kan, maar dan moet je wel ff je router hacken en er linux op meppen... loopt een draadje over hier op GoTquote:KingOfDos schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:15:
@ inanc, die word automatisch herkend door windows volgends mij.
Zou het verder mogelijk zijn om die soundcard aan een usb interface van bijvoorbeeld een router te hangen? Zodat je eigenlijk een geluidskaart aan je netwerk hebt? Dan met de juiste drivers aansturen zodat je iets krijgt als een Apple AirPort Express? Ik vind die 120 dollar toch echt te veel. Ik wil gewoon muziek afspelen vanaf mijn pc (of een adnere pc, net welke hem aanspreekt), naar de sterio.
Het past ook mooi bij het project dat we nu hebben "De Disco" waar we 3 versterkers en 1 subwoofer + 2 speakertjes gemaakt hebben.
Valt best mee, scherp puntje, 0.5mm tin, beetje vloeimiddel en gaaaan!quote:Rave17 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:16:
Poe ik heb zowel de PCM2704 als de PCM2706 nu, maar dat gaat nog pittig worden om te solderen
Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!
quote:G_SHOCK schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:14:
omdat ik voor school ivm omstandigheden een project niet af had mog ik nu zelf iets bedenken om te maken, heb nu dus bedacht een usb geluidskaart op basis van dit ic met vu-meter (L+R) en een toonregeling.
Het past ook mooi bij het project dat we nu hebben "De Disco" waar we 3 versterkers en 1 subwoofer + 2 speakertjes gemaakt hebben.
Kan het niet laten om het je voor te kauwen:
-Schema voor de speler van hier.
-Schema van de vu meter van de site van Exter
-Schema van de toonregeling op Circuits Online
lolquote:Gr0wLiThE schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:37:
[...]
Kan het niet laten om het je voor te kauwen:
-Schema voor de speler van hier.
-Schema van de vu meter van de site van Exter
-Schema van de toonregeling op Circuits Online
Zie startpost!
Das wel jammer van die USB-connector aan de verkeerde kantquote:
Die waren bewogen/onscherp. En zowiezo zit er niet zoveel spannends op. 3x een elko van 100uF en een jack chassisdeel.quote:Rave17 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:05:
[...]
Das wel jammer van die USB-connector aan de verkeerde kantHeb je ook nog foto's van de andere kant?
En wat ga je nu nog verder doen?quote:sebastius schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:08:
[...]
Die waren bewogen/onscherp. En zowiezo zit er niet zoveel spannends op. 3x een elko van 100uF en een jack chassisdeel.
Eentje bouwen met een chip uit de 29xx serie, zodat ik in en uitgangen en ander leuk spul heb.quote:
laat maar ik zie het al multisim bende kanker prog. hele dag voor niks lope klote
G_SHOCK wijzigde dit bericht 03-05-2005 23:35 (26%)
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Ik heb een mint aan de uitgang van de PCM2702 gehangen. Als voeding gebruik ik een +/-9V voeding uit een oude Cmoy. Het klinkt nog niet zoals het zou moeten klinken, dus ik ben er nog even mee aan het prutsen.
Bij het bouwen van dit prototype op breadbord heb ik zoveel mogelijk onderdelen heel gelaten zodat ik die bij de volgende versie op gaatjesprint ook kan gebruiken. Deze versie is echt alleen om waarden te bepalen etc.
Ik heb een SSOP naar DIL converterbordje gehaald bij Spark Fun. Het solderen met een ¤10,- soldeerbout was geen probleem.
De uiteindelijke versie wordt opgebouwd uit SMD componenten en wordt gevoed door twee NiMH blokjes. Het is de bedoeling een zo hoog mogelijke geluidskwaliteit te krijgen.
Als opamp in de mint gebruik ik nu een OPA2228, maar dit wordt een OPA2227. Daarvoor moet ik nog even een SO8 -> DIL printje etsen.
En nu piczzz:

Dat grijze kastje is de voeding.
-DarkShadow- wijzigde dit bericht 07-05-2005 18:32 (5%)
De link naar de eagle libraries voor de pcm270X kunnen niet meer gedownload worden...
Zou iemand ze mij nog kunnen mailen?
Heel erg bedankt!
sebastius wijzigde dit bericht 25-08-2005 12:02 (6%)
Zou je mij de print layout ook kunnen geven? ik ben zelf al bezig geweest maar kom er gewoon niet uitquote:

Eigenlijk wilde ik alle 7 de knopjes, maar dat bleek lastig te routen. En dit zijn de meest belangrijke (play, next, vol+ en vol-)
sebastius wijzigde dit bericht 26-08-2005 20:30 (28%)
quote:sebastius schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:29:
Door dit gekke topic is mijn knutselverslaving weer aangewakkerd. Zie hier de eerste tekening voor de 3e versie!
[afbeelding]
Eigenlijk wilde ik alle 7 de knopjes, maar dat bleek lastig te routen. En dit zijn de meest belangrijke (play, next, vol+ en vol-)
Ik weet amper wat van electronica, dus als het volgende voorstel behoorlijk lomp is , komt het daardoor:
Als 7 knopjes moeilijk te routen is, en je wilt toch meerdere functionaliteiten, kun je dan niet 3 knopjes nemen die functioneren als op de Acer 128 MB MP3-player ? De functies daarvan zijn :
knop 1 : indrukken = pauze, lang indrukken is play, lang indrukken terwijl play=true is uit.
knop 2 : inrukken = 1 track terug , lang indrukken = volume omlaag
knop 3 : indrukken = 1 track verder , lang indrukken = volume omhoog.
Het is maar een suggestie !
Let's put a smile on your face!