[radeon 9700] kan display properties niet wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 17:37
Zie ook de samenvatting in de 13e post

Ik heb hier een computer met winXP SP2, radeon 9700, MSI KT4V-moederbord, 512 MB ram, en 2 17"-CRT's eraan.

Gister startte ik counterstrike, tot mijn verbazing startte die op de rechtermonitor ipv de linker en ging de linker op zwart. Na het afsluiten daarvan werkte alleen mijn rechtermonitor nog maar. Opnieuw opstarten loste dat wel op, maar toen kon ik niets meer aan de display-properties veranderen, ik kreeg namelijk de volgende foutmelding:
"The display control panel is unable to change the display settings. You may not have appropiate administrative rights to change these settings."
Op OK klikken gaf:
"The display settings could not be saved. You may not have the required privileges to change the machine's configuration."
Weer op OK klikken gaf (wederom):
"The display control panel is unable to change the display settings. You may not have appropiate administrative rights to change these settings."
Na OK klikken kwam ik weer op de desktop terecht.
NB Ik ben gewoon administrator op deze pc.

Ik vandaag vanalles geprobeerd om het probleem op te lossen:
- ultramon en drivers uninstallen en drivers weer installeren, met agp 4x en fastwrite off (anders dit probleem)
- monitors omgewisseld, geen van beide is kapot
- op got en google gezocht, maar ik kwam dit probleem nergens tegen..

[ Voor 10% gewijzigd door Moons op 01-02-2005 14:43 . Reden: linkje naar samenvatting ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31

Thandor

SilverStreak

Een nieuwe gebruiker aanmaken in Windows en daarmee inloggen en hetzelfde proberen geeft hetzelfde effect :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Moons
Thandor schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:39:
Een nieuwe gebruiker aanmaken in Windows en daarmee inloggen en hetzelfde proberen geeft hetzelfde effect :?
Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt, met administratorrechten, en als ik daarmee inlog kan ik wél resoluties e.d. veranderen, maar als ik dan weer inlog als de eerste gebruiker, dan kan het weer niet. Toch ben ik ook dan administrator... :?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Misschien dat de Administrator niet de volledige rechten meer heeft :?

• Moons
Thandor schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:53:
Misschien dat de Administrator niet de volledige rechten meer heeft :?
Ik begin het steeds raarder te vinden...
Ik ben als de nieuwe administrator ingelogd, en heb account1 naar limited gezet, daarmee ingelogd, toen weer als nieuwe administrator ingelogd, en account1 naar admin gezet, en daarna ingelogd, en toen kon het nog steeds niet :(

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Hmm, dan weet ik het niet meer (k'heb geen ATi Radeon ;)).
Misschien dat andere mensen nog ideën hebben. Anders lijkt me een format de enige remedie...

• Moons
Ik heb net op mijn 2e admin account geprobeerd de 2e monitor aan te zetten, maar dat wilde-ie niet. Daarna wilde hij ook niet meer de resolutie veranderen, wat hij eerst wel wild.

Op mijn 1e admin account (de originele) heb ik ultramon geïnstalleerd. Dat ging goed, maar als via dat mijn secondary enable, dan lukt het niet en schiet mn primary terug naar 640x480 ofzoiets, alleen restarten helpt dan...

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Euh vaag? Ik weet het ook niet?

Mods: ik ben huisgenoot van hend.. o2h, hij vroeg me dit te lezen & commentaar te geven

Het lukt je wel met de nieuwe account, begrijp ik? Kun je dan niet gewoon de oude account weggooien en met de nieuwe account verder gaan? Gewoon zorgen dat de oude zijn Untergang tegenmoet gaat?

raad nu maar eens welke film hij aan t kijken is

[ Voor 49% gewijzigd door Eusebius op 31-01-2005 23:15 ]

==
hoi

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Hij is de Titanic aan het kijken :+ *

Account verwijderen lijkt me niet de oplossing, een nieuwe account gebruik toch z'n eigen settings :? (In Documents and Settings\%username%)

Toevallig toch Der Untergang ?

• Moons
Eusebius schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:13:
Euh vaag? Ik weet het ook niet?

Mods: ik ben huisgenoot van hend.. o2h, hij vroeg me dit te lezen & commentaar te geven

Het lukt je wel met de nieuwe account, begrijp ik? Kun je dan niet gewoon de oude account weggooien en met de nieuwe account verder gaan? Gewoon zorgen dat de oude zijn Untergang tegenmoet gaat?
Tnx Lenn.. Eusebius voor het lezen en je reactie

In mijn laatste post heb ik proberen te beschrijven dat ook het 2e account zijn ondergang tegemoet gegaan is...

• Eusebius
  • Niet online
Ow ... lezen is ook een vak.

Na het spelen van CS? Was dat na een steam-update? Heb je tussen de laatste en voorlaatste keer nog iets anders geïnstalleerd? Whatever?

==
hoi

• Moons
Mjah, wel wat, maar niet van belang denk ik. Wat er bij CS gebeurde is denk ik uiting van een dieperliggend probleem, en niet de oorzaak.

edit:
www.drivercleaner.net/ hielp, vraag me niet waarom 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Moons op 01-02-2005 12:19 ]

• Moons
Na weer een halve middag klooien is het probleem nog steeds niet opgelost.
Namelijk toen ik worms3d opstartte, gebeurde hetzelfde als gister met counterstrike: dat het ene beeldscherm raar doet en hij dan op de andere opstart. Ik heb nu mijn 2e scherm maar uitstaan, dat is niet de kern van het probleem...

Samenvatting
Het probleem is dus dat ik nu in mijn display properties onder settings niets kan wijzigen (zoals resolutie, color depth), want dan krijg ik namelijk de foutmeldingen die in de topicstart staan.
Opnieuw installeren van de drivers al dan niet in combinatie met drivercleaner helpen niet. Ik wordt echt desperate :'(

edit: cs en halflife2 kan hij wel gewoon in 1024x768 laten zien, blijkt.

edit2: Ik zie nu ook dat er iets niet klopt met de videokaart, getuige dit screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~lydaawmh/got/screenshot2.gif
Normaal geeft hij dit wél goed weer. Ik begin er weer minder van te snappen..

[ Voor 22% gewijzigd door Moons op 01-02-2005 20:14 ]

• Eusebius
  • Niet online
Mmmm dit is balen ...

heb je niet laatst je pc opengehad ofzo? het lijkt wel alsof de Videokaart kapot is.

==
hoi

• Moons
Ik zie net dat Everest mijn videokaart opeens R300, terwijl daar normaal altijd gewoon Radeon 9700 staat naar ik weet. Ik heb het idee dat er iets niet goed is met mijn videokaart. Hoe kan ik daarachter komen? Is er een progje om hem te testen oid?

edit: Het rare is dat hij het in CS en Halflife2 prima doet..

[ Voor 12% gewijzigd door Moons op 02-02-2005 11:28 ]

• Moons
^^schopje^^

Het meest rare is nu dat hij de adapter info niet kan detecteren (zie screenshot), terwijl de video-kaart wel prima werkt in 3d-games op bijv. 1024x768. Als hij dan weer terugkomt naar windows is dat dan 640x480, wat ik niet kan veranderen. Alleen opnieuw opstarten helpt dan, dan is-ie weer 800x600, wat ik ook niet kan veranderen.

screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~lydaawmh/got/screenshot2.gif

edit: Ik snap er echt geen drol meer van, maar het is opgelost! Ik heb (na dit gevonden te hebben) de videodrivers en de AGP-driver verwijderd in veilige modus, toen de omegadrivers van cat 4.12 weer geïnstalleerd. Nu nog mn ccfl aan de praat krijgen, die gesneuveld is :s

edit2: Het bleek toch niet helemaal opgelost, het bleek aan eXeem lite te liggen... (Zie ook [rml][ XP] Resolutie na spel spelen vast op 640x480[/rml].)

[ Voor 46% gewijzigd door Moons op 09-02-2005 14:54 ]

Pagina: 1