[OC] Het OCZ VX/TwinMos Speed Premium geheugen topic deel 2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.998 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 18:26
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pcvogel/OCZ%20kop.PNG
[OC] Het OCZ VX/TwinMos Speed Premium geheugen topic deel 2!

In Het grote DDR geheugen OC-results topic werden deze repen al een tijdje besproken.
Na toestemming te hebben gekregen heeft het nu dan zijn eigen topic. Er is echter nog vrij weinig over bekend.
We kunnen nu zeker zeggen dat het om Winbond chips gaat, en ze worden UTT genoemd. UTT staat voor UnTesTed chip, een chip die vanuit de Winbond fabriek geen label mee krijgt dat moeten de geheugenfabrikanten doen.

Iedereen zal zich de asociaal hoge kloksnelheden die het beruchte BH5 geheugen op zijn naam wist te zetten herinneren. Hier had het een relatief hoog voltage voor nodig, maar dan had je wel zeer lage timings.
De belangrijkste ingrediënten voor een prachtige OC waren daar en menig Tweaker heeft ervan genoten.
Nu lijkt er weer een nieuw klokmonster aan te komen.

Oudere topic's:
[OC] Het OCZ Voltage eXtreme geheugen topic (TwinMos SP)

Winbond maakt weer geheugen-chips?
JA! Winbond maakt weer geheugen-chips, alleen dit keer niet meer met hun merk/naam erop. Door een contract/overeenkomst met Infineon maakt Winbond weer geheugen-chips... met jawel 0,09µ technologie. Dit heeft dus als voordeel dat de chips koeler blijven en nog meer volt's kunnen verwerken voordat ze echt warm worden.

Waarom weten we dit?
Het plaatje hieronder is een echte Winbond BH-5 chip.
Let op de ronde putjes op de chip:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pietpleyte/BH5-338WF.jpg

En de inkepingen aan de zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pietpleyte/Winbond-CH5-SIDE.jpg

Et voilá:
Afbeeldingslocatie: http://members.dslextreme.com/users/fldrice/images/ocz%20vx%20similar%20to%20bh5.jpg

De TwinMos-versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=21890

Zoals je kunt zien hebben de nieuwe chips de visuele kenmerken van een echte Winbond chip (de 2 ronde putjes en de 4 inkepingen). Ook mag duidelijk zijn dat de fysieke eigenschappen (lage timings, hoge kloksnelheid met een hoog voltage) hier sterk op wijzen.

De modules

De OCZ VX repen in een DC-kit met goudkleurige heatspreaders:
Afbeeldingslocatie: http://www.ocztechnology.com/images/products/memory/b/GoldDC1.jpg

OCZ VX geheugen zonder heatspreaders op een Brainpower 808 PCB:
Afbeeldingslocatie: http://xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=22094&stc=1

:*) :9~
Afbeeldingslocatie: http://xtremeresources.com/images/reviews/OCZVXP/desktop.jpg
Info

Er is sinds kort een VX product bijgekomen naast de PC3200 is er nu ook de PC4000 serie.

OCZ EL DDR PC-3200 / 400MHz / Gold Series / Voltage eXtreme / Dual Channel
OCZ EL DDR PC-4000 / 500MHz / Gold Series / Voltage eXtreme / Dual Channel

OCZ Gold Series EL PC-3200 with Voltage eXtreme technology is a revolutionary line of memory designed to pursue a new level of DDR performance. The PC-3200 Gold VX is made to operate above the traditional memory voltage to increase speed and stability to ultimately allow the memory to thrive under high voltage. Memory performance increases with voltage, but unfortunately with many traditional modules this can significantly reduce stability and increase the potential for module damage. Unlike typical memory, VX DDR performs best at an above average voltage, and better and better as voltage is increased, all without any adverse affects to stability. At 2.6V volts the VX modules feature 2-3-3 timings, but running at 3.2 volts, the PC-3200 Gold VX is capable of blistering timings of 2-2-2!

OCZ PC-3200 Gold VX is also made with OCZ’s proprietary Enhanced Latency technology to allow the modules to run at lower latencies than normally possible. In addition, each OCZ EL PC-3200 VX module is encased in a gold mirrored copper heatspreader and is backed by OCZ’s industry leading toll-free technical support and lifetime warranty.

The Gold Voltage eXtreme product line 100% hand-tested to ensure OCZ quality and is optimized for use on Athlon 64 based motherboards. Every Dual Channel Kit from OCZ is hand tested as a matched pair across a wide variety of motherboards to ensure flawless performance on most motherboards. OCZ VX Gold Edition memory modules are rated to handle up to an incredible 3.5V without invalidating the OCZ Lifetime Warranty so that performance enthusiasts can tweak their systems without worry. Leave it to OCZ to design the ultimate high performance memory that thrives under high voltage.

* OCZ EVP® (Extended Voltage Protection) is a feature that allows performance enthusiasts to use a VDIMM of 3.5V ± 5% without invalidating their OCZ Lifetime Warranty.

**ULN (Ultra Low Noise) technology uses various printed circuit board (PCB) techniques to reduce the amount of electrical noise that is present in all high-speed ICs. This results in faster and more stable memory.

Bron:
OCZ website PC3200
OCZ website PC4000
Kijk voor meer info in deze PDF.

Levering

De levering van deze modules komt nu aardig op gang. Als we nu in pricewatch kijken zien we dat op dit moment niet meer dan 2 winkels het geheugen verkopen.
Voor zulke goede chips in 2x512MB formaat is een prijs van €272,- zeker niet slecht te noemen.
Andere geheugenbouwers zitten met dezelfde chips qua prijs een stuk lager, maar alleen de OCZ repen herbergen handpicked chips en gebruikt het de bekende Brainpower 808 PCB.

Er is ook een bedrijf dat het geheugen levert voor €255,- , maar r00n187 heeft daar een aantal weken geleden een bestelling geplaatst, maar hij heeft er nog steeds niks van gehoord.
Het gaat om het bedrijf PCGate maar wij raden je af daar te bestellen totdat r00n187 zijn geheugen heeft ontvangen. Zodra dit is gebeurd zullen we het meteen melden.

Want zoals het spreekwoord luidt: "Goedkoop is duurkoop!"

*Update*
Andere mensen hebben bij PCGate hun OCZ VX setje besteld, maar een lange levertijd (weken) zorgt ervoor dat dit geen aantrekkelijk shop is.

Reviews

Ook van reviews is nog weinig te bekennen. De enige die we tot nu toe hebben kunnen vinden is
XtremeResources OCZ PC3200 Gold VX review

De mannen van XS hebben dit geheugen natuurlijk ook opgemerkt:
The Official OCZ VX Thread
OCZ VX, Best Memory made since BH5!!

2x512MB OCZ VX PC3200 @ 270MHz 2-2-2-7:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pcvogel/VX@270MHz.jpg

Andere repen met dezelfde chips

OCZ is niet de enige die de nieuwe Winbond chip gebruikt, ook TwinMos (met TwinMos/Mtec chip) en Kingston's Valeuram zijn gespot met deze chip. Die clocken meestal net zo ver als het veel duurdere OCZ VX geheugen, maar de chip's die op het OCZ VX geheugen zitten zijn hand-picked. Dat wil zeggen dat de chip's aan een bepaalde kwaliteit moeten voldoen om gebruikt te worden voor het geheugen dat ik de winkel komt te liggen. TwinMos en Kingston stoppen deze chip's op hun budget-lijn en kijken dus niet naar de kwaliteit van de chip's. Bij OCZ heb je dus meer zekerheid dat je geheugen snel gaat, echt snel.

Dit zijn TwinMos repen met de nieuwe Winbond-chip:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pcvogel/winbondutt_twinmos_backt.jpg

En tot slot Kingston ValueRam met de beruchte chip:
Afbeeldingslocatie: http://www.people.freenet.de/darkcrawler/ram/kingston/5.jpg

Deze modules zijn ook al in opgemerkt op het forum van XS:
Xtreme Twinmos Memory!
Twinmos PC 3200 rocks !!!

Het beste resultaat tot nu toe is behaald met TwinMOS Speed Premium PC3200.
Benny Lodewijk behaalde hiermee een verbluffende 277MHz 2-2-2-5 met 3.7v:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pcvogel/TwinMOS_277MHz.jpg
Maar GoT'ter El Snorro kwam met zijn OCZ VX op 273 Mhz 2-2-2-5, wat ook bijzonder mooi is natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: http://img135.exs.cx/img135/5972/273sandra1fp.jpg
En hier nog wat plaatje's van zijn OCZ VX geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/DSCI0154.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/DSCI0156.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/DSCI0157.JPG
How To: Inbranden
Inbranden :? Inbranden ja! Dit klinkt waarschijnlijk gevaarlijk maar dat is het niet zolang je het op de goede manier met een gezond verstand doet, hieronder wordt besproken hoe en wat.

Eerst even een paar feiten:
• Inbranden geldt niet voor alle Winbond chips.
• Inbranden moet je dus ook niet gelijk doen wanneer je net vers nieuw geheugen hebt gekocht. Zowieso is je 1e run boven normale voltage (3.3v) is al niet goed! Inbranden doe je in fases en gebruik van eigen inzicht.
• Zoals je weet reageert elke geheugen module anders, wat voor UTT geheugen zeker vaak voorkomt. Daarom moet men voorzichtig mee omgegaan worden met het gebruik van hogere voltages boven 3.2v.
• Bij het overklocken van het geheugen is het handig als je al weet hoe hoog je processor en moederboord willen, zo kan je makkelijker de bottleneck vinden en zet je bijvoorbeeld geen 3,6 volt op je geheugen om hoger te komen terwijl het aan je moederboord ligt.

Zet eerst de timings op 2-2-2-5 (of zo strak mogelijk) en begin vanaf 200Mhz naar boven te werken. Dit kan je monitoren d.m.v. memtest86++(bijvoorbeeld vanaf de ultimate boot cd).

Naarmate je hoger gaat vraagt het geheugen vanzelf wel naar meer volts.

Pas dan zet je het geheugen voltage hoger!
Op een gegeven moment zit je op een snelheid dat uren stabiel is in memtest, b.v. 3.3v met een snelheid van laten we zeggen 250MHz 2-2-2-5.
Het kan goed zijn dat 255 ~ 260MHz niet meer stabiel is. Als je weinig errors erbij krijgt (10 ~ 30) kan je het geheugen laten inbranden met een hogere voltage.

Als je veel errors krijgt (500-1000) is er iets mis met je geheugen. (om andere bottlenecks buiten beschouwing te laten)
Dan heeft het geen zin om je geheugen in te laten burnen met een hoger voltage, doe je dit wel maak je het geheugen alleen maar kapot. Nu zit je op een punt waar het geheugen kwalitatief niet meer kan leveren.

Voordelen inburnen

- Je haalt als het goed gaat de extra paar MHz'en

Nadelen inburnen

- Kans dat je geheugen op lagere voltage/MHz'en en niet meer optimaal doet is groter.
- Kwaliteit geheugen chips worden minder
- Levensduur wordt in de meeste gevallen korter

Toekomstige Winbond chips

Alonso (medewerker TwinMos) op XS kan ons alvast nieuwe informatie vertellen:
about Winbond UTT CH-5 we can find thread here and already posted quite alot about...

BUT:

today i have been talking to our technical engineers and also took a close look on the price list and what did i see?

Speed Premium DDR450 with BH-5 in addition to the Speed Premium DDR400 CH-5.
*UPDATE*

BH-5 will come back in old technologie as usual in 0,175um
CH-5 are, as everybody knows, in new technologie 0,13um
DH-5 will hopefully be here soon as well in 0,11um

BH-5 will be used for DDR450 Speed Premium so there should be no "week-hunting"
Kortom een fijne toekomst voor ons, overclockers 8) .
Looks like also BH-5 will have a revival!!

Er is nu meer informatie over de in opnieuw in productie genomen BH-5 chips:
There it is! BH-5 is back again!
CH-5 / AA4T / AA=0,13um 4=Winbond
BH-5 / 1A4T / 1A=0,15um 4=Winbond
Het is nu ook bekend geworden dat op de OCZ VX PC4000 modules ook BH-5 zit.

Tot slot

Allemaal goed en wel. Winbond komt terug met dit mooie stukje technologie, aan ons de taak om hier heftig over te discussiëren en te bespreken.
Dit topic wordt natuurlijk pas echt leuk als meer en meer mensen het geheugen aan de tand hebben kunnen voelen.
Ontdek je een foutje of heb je nog info waarvan je vindt dat het niet aan dit topic mag ontbreken, stuur dan even een mailtje. Op die manier houden we het topic schoon :)

© Gaming247 en r00n187

[ Voor 37% gewijzigd door Gaming247 op 06-03-2005 21:56 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 07:59
Zooo ik ben de 1ste hier :)
ik heb vandaag geld overgemaakt bij azerty , top service , na een screenshot gemailt te hebben na electronish bankieren , dezelfde dag nog verzonden!
ik krijg het morgen , binnen.
helaas kan ik hier niet testen omdat mijn dfi lanparty ultra b kapot is
anders hoop ik de snelste Athlon XP van nl te worden ( niet mobile :D)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:44

sapphire

Die-hard pruts0r

w000t Dxta heeft vandaag 5 setjes SP bij Azerty besteld, hopelijk krijgt ie ze snel want 1 drvan is voor moi :)
Wacht maar El Snorro tot ik me DFI en Winnie heb ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Lol, waarom besteld iedereen 5 setjes? :D

Als je ze verkoopt geef me een seintje :) .

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 20:17
St!nG schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:03:
helaas kan ik hier niet testen omdat mijn dfi lanparty ultra b kapot is
anders hoop ik de snelste Athlon XP van nl te worden ( niet mobile :D)
:)
Als ik mijn dfi binnen heb zal ik mijn barton is onder de prom knallen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105281

Ik stel deze vraag nog maar een keer, omdat het vorige topic vlak naar het posten van mijn vraag is gesloten :?

1024 MB TwinMOS Speed Premium PC3200 CL 2.5 DualPack

AA4T - 44D

hoe werk dit geheugen icm een Msi Neo2 platinum, (wat is het hoogste voltage van dit mobo op het Ram)

en wal voor snelheid zou het kunnen halen (fsb - latency)

of kan ik beter G.Skill geheugen pakken (pc4400 - pc 4800) de 2-2-2-5 latency series. (tccd)

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912

twinmos bh-5 chippen kan op 270 mhz@2.2.2.5@3,3 ongeveer draaien als je geluk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gaming247 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:41:
Lol, waarom besteld iedereen 5 setjes? :D

Als je ze verkoopt geef me een seintje :) .
Ik 1
Syzzer 1
Sloerie 1
DXTA 1
ander persoon die syzzer,sloerie en DXTA van het TU delft kennen 1

maakt samen 5 setjes ;)

edit: @ Hupo, weinig, aangezien de Neo2 maar een vdimm heeft van max. 2,85v unmodded en dit mem heel erg van een vette vdimm houd ;).
JE kunt of de 3,3v van je voeding direct op je dimm gooien of een booster kopen voor leukere resultaten ;)

[ Voor 27% gewijzigd door sapphire op 28-01-2005 23:29 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Moeten we dit serieus nemen.
i have oczpc4400 on 875P and i have gotten very close to 300fsb, and my 4400's got up to 4.1Vdimm ...NO PROBLEMS
bron
http://www.xtremesystems....ve/index.php/t-49865.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 10:32

Syzzer

Prutser

sapphire schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:27:
[...]

ander persoon die syzzer,sloerie en DXTA van het TU delft kennen 1

[...]
Thorin :) .

Hopen dat Dxta het geld wel snel genoeg heeft morgen, anders is die postbode dalijk sneller dan wij :p ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sapphire schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:27:
[...]
edit: @ Hupo, weinig, aangezien de Neo2 maar een vdimm heeft van max. 2,85v unmodded en dit mem heel erg van een vette vdimm houd ;).
JE kunt of de 3,3v van je voeding direct op je dimm gooien of een booster kopen voor leukere resultaten ;)
Als ik deze mod doe,

Vdimm @ Vio mod

Bij deze mod is je 3.3 lijn van je voeding de variabele voor de vdimm. Helaas geen tussenstappen, maar wel ~3.3 volt op je dimmetjes !

krijd ik dat twinmos mem met aa4t - 44d dan hoger dan de G.Skill met tccd chippies, en ook nog op lagere timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96240

Hoger dan met je G.Skill ga je niet raken. G.Skill PC4800 doet 300MHz, dat haal je niet met Winbond UTT. Met wat geluk haal je wel relatief hoge snelheden (250 ~ 260MHz) op strakke timings (2-2-2-5 1T), hetgeen met de G.Skill-reepjes onmogelijk is.

Die strakke timings kunnen wel mooie prestaties leveren.

Ik denk trouwens niet dat je met 3,3V echt héél hoog gaat komen. Bij VR-Zone hebben ze 3,5V nodig om de handel draaiende te krijgen op 256MHz 2-2-2-5 1T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54523

Anoniem: 96240 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:38:
Hoger dan met je G.Skill ga je niet raken. G.Skill PC4800 doet 300MHz, dat haal je niet met Winbond UTT. Met wat geluk haal je wel relatief hoge snelheden (250 ~ 260MHz) op strakke timings (2-2-2-5 1T), hetgeen met de G.Skill-reepjes onmogelijk is.

Die strakke timings kunnen wel mooie prestaties leveren.

Ik denk trouwens niet dat je met 3,3V echt héél hoog gaat komen. Bij VR-Zone hebben ze 3,5V nodig om de handel draaiende te krijgen op 256MHz 2-2-2-5 1T.
Nog even wat ervaringen;

Ben nog aan het inbranden, maar ze doen 240Mhz nu op 2-2-2-5 1T stabiel in memtest en pifast nog niet... :( heb gemerkt met dit geheugen (2x 512mb Twinmos SP 44D) dat hoger dan 3,5 v alleen maar meer fouten geeft voorlopig. Verhogen tot 3,9 (hoogst haalbaar hierzo) kan, maar geeft alleen maar meer fouten in memtest. Op 3,5v geeft tot nu beste resultaten bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Denk dat er weinig verschil is tussen Speed Premium 44D en de gewone Twinmos 50D reepjes als ik de resultaten op de verschillende forums vergelijk.
Hoger dan 3,6V zou ik niet aanraden en vooral goed koelen(BH-5 mag tot 3,6V volgens de specs) want deze chips worden echt heet tijdens bv memtest.
Merk ook al dat Memtest nog niet wil zeggen dat het in XP ook foutloos werkt,ik heb hier momenteel ff 2x512MB CH-6 en doen 233Mhz 2-2-2@3,3V na 100 passes Memtest nr5 zonder fouten en ook Pifast op 240 lukt maar Prime95 blendtest geeft binnen 10min een fatal error op 233Mhz terwijl de Twinmos 50D het prima doen op 245Mhz in blendtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54523

Ik zit hier met een booster en merkte dat als het allemaal even aan het draaien was, het steeds meer onstabiel werd (meer fouten in memtest na een tijdje), na wat gezoek kwam ik erachter dat de heatsink op het boostertje niet goed op alle mosfets geplakt zat :/ misschien dat het daardoor kwam.... :? heb het inmiddels verholpen iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het dan niet mogelijk om bv. 3,5v of meer op een Msi Neo2 platinum te krijgen (op de dimm,s). :9

ik heb het mobo nog niet, zou ik dan mischien beter een ander mobo kunnenpakken. wel met agp, geen geld voor een nieuwe videokaart. dat hogere voltages aan kan, (en beter kan overclocken)

er komt een amd64 3200+ in (winchester)

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 105281 op 29-01-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Anoniem: 105281 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:36:
is het dan niet mogelijk om bv. 3,5v of meer op een Msi Neo2 platinum te krijgen (op de dimm,s). :9

ik heb het mobo nog niet, zou ik dan mischien beter een ander mobo kunnenpakken. wel met agp, geen geld voor een nieuwe videokaart. dat hogere voltages aan kan, (en beter kan overclocken)

er komt een amd64 3200+ in (winchester)
Een OCZ DDR-Booster werkt perfect in die plank hoor, ik duw zonder problemen 3.7v door mn BH-5'jes heen icm dat ding :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Gisteren heb ik een latje TwinMos 512 MB PC3200 gekocht voor m'n EPIA bordje met Mtec/Winbond chipjes erop... Dus vandaag even getest met Memtest86+ 1.26 en direct 3,3 V erop :

CAS 2-2-2-5-8 : 215 Mhz
CAS 2,5-2-2-5-8 : 252 Mhz

Dus zelfs met de standaard TwinMos modules kan je DDR500 halen, niet verkeerd vond ik...

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 21:44
Te laat :X

[ Voor 78% gewijzigd door martijn_tje op 29-01-2005 17:52 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
FreeRider schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:47:
Gisteren heb ik een latje TwinMos 512 MB PC3200 gekocht voor m'n EPIA bordje met Mtec/Winbond chipjes erop... Dus vandaag even getest met Memtest86+ 1.26 en direct 3,3 V erop :

CAS 2-2-2-5-8 : 215 Mhz
CAS 2,5-2-2-5-8 : 252 Mhz

Dus zelfs met de standaard TwinMos modules kan je DDR500 halen, niet verkeerd vond ik...
Ik heb hier ander nog wat oud Twinmos PC3200 liggen wat voor geen meter draait. Accepteert nauwelijks andere timings, wil alleen op cas 2,5 lopen en gaat geen Mhz harder dan 218...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Naluh! schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:47:
[...]

Ik heb hier ander nog wat oud Twinmos PC3200 liggen wat voor geen meter draait. Accepteert nauwelijks andere timings, wil alleen op cas 2,5 lopen en gaat geen Mhz harder dan 218...
Ja, alleen met de nieuwere modules met de Winbond chipjes maak je meer kans.. maar 220 mhz en meer met CAS latency 2 is toch voorbestemd voor de Speed Premiums...

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
hee :D
ik heb men reepjes binnen , kan ze alleen niet testen
AA4T - 44D ik kan ze van over 2/3 weken pas testen eerst moet men dfi op rma :(
mja ik laat het jullie wel weten :D
ik ben te vreden met alles boven de 240 , aangezien ik waterkoeling heb en men 2500+(ex-syzzer) gelockt is dus ik zit wel gelimiteerd :D

ik laat het jullie weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Mijn Twinmos Speed Premium 2*512mb doet op 2.75V het volgende:

2-2-2-5 = 177mhz 4 uur memtest error-free
2-3-2-5 = 223mhz 4 uur memtest error-free

Ik ga ze natuurlijk wel testen op een hoger voltage maar dat is voorlopig onmogelijk.
Ik heb ze eigenlijk gewoon gekocht als verzekering dat ik ze heb voordat Winbond voor de verandering weer eens bankroet gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64623

Ik ben dus ook maar op de wagon gesprongen en heb 2 x 512mb Twinmos speed premium gekocht. Ik moet zeggen, een prima aankoop.

Met m'n ic7 MAX3 haal ik met gemodde 3.3v direct op vdimm op ongeveer 3.4v maar zonder vtt mod ongeveer 255mhz op 2.2.2.5 en gat settings vrij agressief. Wat perfect overeen komt met de 24/7 cpu limit dus kan ik lekker 1:1 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:50

OcGuru

Giulietta Qv

Ik keek net op me twinmos reepje( ongeveer 1 jaar oud) en daar zag ik 4 inkepeningen in elke chipje en een klein gaatje rechtsonderin. Nou dacht ik wel eens een bh chip gezien met ook zo'n gaatje rechtsonderin.

zit soort chipje zit op me twinmos reepje (Pc 3200)

Afbeeldingslocatie: http://www.biwa.ne.jp/~yok/CHIP-GAZOU/M.TEC/Mtec00444.jpg

code op sticker, P/N : M2G9IO8A0AMK9FO81AADT | MODEL NO : M2GI08A-MK | S/N : 431M45M50721060

Code op chipje: Mtec
0431D
TDD7608F8E50D

wat voor soort chipjes zijn dit, of is het gewoon standaard mtec troep (8> ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn twee SP-modules zijn gisteren ook gearriveerd. Ik heb ze net eens geplaatst en ze doen hun werk tot nu toe toch al op 3,1V. Ik heb ze ingesteld op 2-2-2-5 @ 200MHz.

Vannacht maar eens Memtest draaien om te kijken of ze het ook daar kunnen. Bij gebrek aan beter heb ik er nu maar een P3-koeler op gericht, zodat ze niet overhit geraken. Ik wacht nog steeds op mijn case en toebehoren.

Ik ben benieuwd :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ seagate: Lees de startpost |:(

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 29-01-2005 20:07 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 04-05 21:05
Weet misschien iemand hoe goed dit geheugen is?
Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2 Non-parity, 2.8V, 64Meg x 64, 184pin

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Voor Coolermaster:
De GoT zoekmachine :)
Als ik het zo snel lees zitten er TCCD chips op, correct me if I'm wrong...

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij zijn het allemaal Micron-chipjes op de modules van Crucial Ballistix.

Hier nog een topic van XS.
All the hopes are that since Crucial is a division of Micron, it would be using only (or close to "only" ) Micron chips. In fact, Crucial representative at Pcperspective forums said (before the NDA kicked in for him), they are using Micron chips "with some internal fuses blown". That's why I personally hope to see another OCZ EB at least.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik zie het al, dat geheugen is niet zo geweldig.

Dus als ik het goed begrijp, wat ik tenminste gelezen heb is dat geheugen met brainpower pcb het beste zijn. En als ik het ook goed begrepen heb hebben de volgende modules een brainpower pcb: Twinmos premium speed (hoe groot is deze kans dat je ze tegen komt?
En het geheugen van OCZ. Wat is eigenlijk het verschil tussen de brainpower pcb en het normale pcb waardoor het geheugen sneller word? Komt dit omdat de circuits korter zijn ofzo?

En welk geheugen heeft er nog meer brainpower pcb?

Dit zijn wel serieuze antwoorden. Heb gisteren de hele nacht al gelezen en heb zoiezo wel wat opgestoken maar ik wil toch wel alles haarfijn weten voordat ik geheugen ga aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 18:59

DaWaN

'r you wicked ??

Coolmaster schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:50:
Ik zie het al, dat geheugen is niet zo geweldig.

Dus als ik het goed begrijp, wat ik tenminste gelezen heb is dat geheugen met brainpower pcb het beste zijn. En als ik het ook goed begrepen heb hebben de volgende modules een brainpower pcb: Twinmos premium speed (hoe groot is deze kans dat je ze tegen komt?
En het geheugen van OCZ. Wat is eigenlijk het verschil tussen de brainpower pcb en het normale pcb waardoor het geheugen sneller word? Komt dit omdat de circuits korter zijn ofzo?

En welk geheugen heeft er nog meer brainpower pcb?

Dit zijn wel serieuze antwoorden. Heb gisteren de hele nacht al gelezen en heb zoiezo wel wat opgestoken maar ik wil toch wel alles haarfijn weten voordat ik geheugen ga aanschaffen. :)
TwinMOS SP heeft geen brainpower, alleen OCZ VX.
Voordelen: Beter afgeschermd waardoor double sided mem's harder gaan

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Zijn TCCD, en BH-5 en CH-5 en hynix de beste chips?

Zou eigenlijk niet eens weten welke chips ik beter kan kiezen.
Zit zelf eigenlijk te twijfelen om ook voor ocz geheugen te gaan ondanks het leuke prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81049

Coolmaster schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:46:
Zijn TCCD, en BH-5 en CH-5 en hynix de beste chips?

Zou eigenlijk niet eens weten welke chips ik beter kan kiezen.
Zit zelf eigenlijk te twijfelen om ook voor ocz geheugen te gaan ondanks het leuke prijskaartje.
Dan is nog de vraag welke chip je wilt... de OCZ hier besproken heeft BH-5, maar bijv 3200EL Platinum rev.2 heeft de TCCD chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Maakt dat verder nog uit kwa snelheid? Of zijn ze beide super goed?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Coolmaster schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:54:
Maakt dat verder nog uit kwa snelheid? Of zijn ze beide super goed?:?
TCCD=hoge snelheid op 2,5-3-3-8 (tot zo'n 300 en meer) en laag voltage
Winbond=extreem lage timings 2-2-2-5 (tot zo'n 250/260 en meer) met hoog voltage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Anoniem: 81049 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:48:
[...]

Dan is nog de vraag welke chip je wilt... de OCZ hier besproken heeft BH-5
:z

CH-5 nieuwe revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116544

Aangezien vrij veel mensen nu de SP's hebben vroeg ik me af, wie er allemaal met een divider kunnen werken. In de vorige post heb ik alleen vrtnn hierover gehoord.

Ik kan zelf alleen maar 1:1 draaien. Op 5/6 kan ik max rond de 270 draaien, hoger boot 'ie niet meer of klapt eruit in windows. Zelfde verhaal zo'n beetje op 2/3.
Vind dit wel jammer aangezien (in mijn geval) deze twee reepjes slechts "gamereepjes" zullen zijn. Mijn BH5-jes gaan harder en zijn stabieler en kunnen wel 'gedivide' worden.
Samen (2xdc) draaien ze stabiel op 240. Dat houdt dus in dat ik op max 2400mhz kan gamen :'( en das niet veel met een procje dat (met boxed luchtkoeling) gemakkelijk 2700mhz kan draaien.

Zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
*Update
Stukje over inbranden in startpost, goed of kan er wat verbeterd worden?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima werk om er effe een update tegenaan te gooien!
t.a.v. de disclaimer; 'Noch' ipv 'Nog' tja kleinigheidje

Misschien kan je de post van Alexio, die een duidelijke uitleg gaf, nog in het stukkie verwerken? [rml]Alexio in "[ OC] Het OCZ Voltage eXtreme geheugen to..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben al behoorlijk tevreden over dit geheugen. Gisteren 3 uurtjes Memtest gedraaid op 3,1V @ 2-2-2-5 => 0 errors. Vandaag opnieuw 3 uur op 220MHz, zelfde timings => 0 errors. Zonet voor de laatste keer voorlopig op 3,2V op 245MHz => 3,5 uur lang en geen enkele error.

Nu draait het Pifast-stable op 256MHz @ 2-2-2-5. Het voltage is niet eens zo hoog. Voorlopig kan ik ook niet hoger dan 3,3V :(.

Wellicht kom ik nog wel wat verder als ik een uurtje of 15 laat inbranden op 3,3V...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus twinmos speeed premium met winbond chippies werken net zo goed als dure OCZ reepjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
@ V1nce

Prima idee! Ik zal zo is gaan kijken wat ik van Alexio's verhaal kan gebruiken. :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:11:
dus twinmos speeed premium met winbond chippies werken net zo goed als dure OCZ reepjes?
Misschien als je veel geluk hebt. Tot nu toe heeft hier nog niemand de score van El Snorro verbetert denk ik. Hij haalt 273MHz @ 2-2-2-5 met z'n VX-modules. Voorlopig heb ik nog niemand dit echt zien doen met Twinmos SP. In de startpost staat een zekere kerel die 277MHz hiermee heeft gehaald op 3,7Vdimm.

Het grote voordeel van de OCZ-reepjes, is dat de chips handpicked zijn. Je hebt daarmee dus een heel stuk meer garantie dat je geheugen hard gaat. Bij Twinmos heb je dat minder, alhoewel de meeste modules ook wel aardig boven de 250MHz uitkomen. Daarnaast gebruikt OCZ de Brainpower PCB, die ook weer wat meer performance levert. Dit kan je ook lezen in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@geeraard: kun jij dividen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup, 5/6 divider werkt prima op 256MHz (mem @ 213MHz). Dit is op een Lanparty NF3-bordje.

Hoe komt het dat dit bij jouw niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:24
Gaming247 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:55:
*Update
Stukje over inbranden in startpost, goed of kan er wat verbeterd worden?
Er zijn toch wat dingen over inbranden Gaming247.

Inbranden geldt niet voor alle Winbond chips.
Inbranden moet je dus ook niet gelijk doen wanneer je net vers nieuw geheugen heb gekocht. Hoe jij het heb beschreven is de kans dat je een geheugen module intern beschadigd erg groot.
Zowieso is je 1e run boven normale voltage (3.3v) is al niet goed! Inbranden doe je in fases en gebruik van eigen inzicht.
Zoals jij weet reageert elk geheugen module anders, wat voor UTT geheugen zeker vaak voorkomt. Daarom moet men voorzichtig mee omgegaan worden met het gebruik van hogere voltages boven 3.2v.
Zet eerst de timings op 2-2-2-5 en begin vanaf 200Mhz naar boven te werken. Dit kan je monitoren d.m.v memtest86++.

Naarmate je hoger gaat vraagt het geheugen vanzelf wel naar meer volts.

Pas dan zet je het geheugen voltage hoger!
Op een gegeven moment zit je op een snelheid dat uren stabiel is in memtest, b.v. 3.3v met een snelheid van laten we zeggen 250MHz 2-2-2-5.
Het kan goed zijn dat 255 ~ 260MHz niet meer stabiel is. Als je weinig errors erbij krijgt (10 ~ 30) kan je het geheugen laten inbranden met een hogere voltage.

Als je veel errors krijgt (500-1000) is er iets mis met je geheugen. (om andere bottlenecks buiten beschouwing te laten)
Dan heeft het geen zin om je geheugen in te laten burnen met een hoger voltage, doe je dit wel maak je het geheugen alleen maar kapot. Nu zit je op een punt waar het geheugen kwalitatief niet meer kan leveren.

Voordelen inburnen

- Je haalt als het goed gaat de extra paar MHz'en

Nadelen inburnen

- Kans dat je geheugen op lagere voltage/MHz'en en niet meer optimaal doet is groter.
- Kwaliteit geheugen chips worden minder
- Levensduur wordt in de meeste gevallen korter

[ Voor 11% gewijzigd door Kakaroto op 30-01-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik de procressor wil overclocken, moet ik dan ook gehugen overclocken of hoef dat niet per se?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Anoniem: 119912 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 00:31:
Als ik de procressor wil overclocken, moet ik dan ook gehugen overclocken of hoef dat niet per se?
Ja, tenzij je met dividers gaat werken :)

Lees anders dit even, dat legt een hoop uit over overclocken: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
@ Kakaroto

Het verhaal rammelt af en toe wel inderdaad, ik ga jouw versie er aan in het verwerken. Heb het voorzolang maar even weggehaald uit de startpost. :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96240 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:31:
Jup, 5/6 divider werkt prima op 256MHz (mem @ 213MHz). Dit is op een Lanparty NF3-bordje.

Hoe komt het dat dit bij jouw niet werkt?
Het werkt wel in principe alleen niet zoals ik gehoopt had. Zoals ik al in het vorige postje vermeldde, is de spreekwoordelijke koek op bij 270 oftewel je mem draait dan op 225mhz. Dit is natuurlijk veel te weinig om een hotte score mee neer te zetten. Had gehoopt dat ik 'gewoon' rond de 305 (mp:9)of ietsje hoger zou kunnen draaien met dit mem, maar dat wil dus niet. Zelfde verhaal voor draaien op 2/3. Balen dus. Missch toch maar effe diep in de buidel tasten voor ocz'jes...... :9

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 116544 op 31-01-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
Lol ik moes meteen denken aan Hans Teeuwen, echt een onwijs grappig stukje dat met dat 'spreekwoordelijke' dingen :P

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is van hetzelfde laken een pak.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

offtopic:
Wie maakt er nu van een laken een pak? He wie? Ja de kluklux clan ja >:)

Hey, El Snorro, kun jij voor mij even kijken wat jouw reepjes op 3,2V doen? Kan ik weten hoeveel reserve ik nog ongeveer heb met mn ene reepje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
DaWaN schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:27:
[...]

offtopic:
Wie maakt er nu van een laken een pak? He wie? Ja de kluklux clan ja >:)

Hey, El Snorro, kun jij voor mij even kijken wat jouw reepjes op 3,2V doen? Kan ik weten hoeveel reserve ik nog ongeveer heb met mn ene reepje :)
zal ik zo es ff doen :Y)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

kan je beter twee losse modules halen of een twinpack :Y) ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Screen van ongeveer max (het is 3,3v geworden omdat mn booster daar al op stond.
Proc=lage multi, maar mn proc werkt mn mem onwijs tegen :(
Ik heb nog nooit G is negative error gehad (=mem error) maar altijd P does not have (=proc) dus mn memcontroller= :X

Afbeeldingslocatie: http://img134.exs.cx/img134/8708/oczvx33kopie1zh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
El Snorro schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:19:
[...]

Screen van ongeveer max (het is 3,3v geworden omdat mn booster daar al op stond.
Ik heb nog nooit G is negative error gehad (=mem error) maar altijd P does not have (=proc) dus mn memcontroller= :X

[afbeelding]
"P does not have" hoeft niet je geheugen controller te zijn. Deze fout geeft pifast meestal aan bij een ver overgeklokte CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Kakaroto schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:03:
[...]

"P does not have" hoeft niet je geheugen controller te zijn. Deze fout geeft pifast meestal aan bij een ver overgeklokte CPU.
En aangezien de geheugencontroller in de cpu zit ;)
Is de cpu redelijk mijn bottleneck :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
El Snorro schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:25:
[...]

En aangezien de geheugencontroller in de cpu zit ;)
Is de cpu redelijk mijn bottleneck :(
Heb je ook een lagere MP geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81481

Leuk dat er weer eens wat "nieuws" is maar de grote vraag is: Is het ook echt beter als al het voorgaande?

Aangezien dit eigenlijk gewoon CH-5 is, is het qua prestaties al minder dan BH-5/6, dan zie ik ook nogal wat repen sneuvelen en bovendien heb ik de echte zieke snelheden nog niet gezien met dit geheugen.

Wat in de startpost staat is aardig maar dan te denken dat het met 2T is... :r :r :r

Tenzij iemand mij kan verassen met een 290+ 2-2-2-5 1T shot. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v504/setyotomo/315_resize.jpg
Ook goed? :+

Maar deze is wel nep, memtest bug.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:19:
[...]

[afbeelding]
Ik zit op 3,2V al op 263mhz PiFast, dus binnenkort eens kijken hoever ie doorschaalt met 3,5V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
Eens een vraagje, kheb nu Corsair XMS met CH-5 chippies.
Goed plan om daar een reepje TwinMos Speed Premium bij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 81481 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:29:
Leuk dat er weer eens wat "nieuws" is maar de grote vraag is: Is het ook echt beter als al het voorgaande?

Aangezien dit eigenlijk gewoon CH-5 is, is het qua prestaties al minder dan BH-5/6, dan zie ik ook nogal wat repen sneuvelen en bovendien heb ik de echte zieke snelheden nog niet gezien met dit geheugen.

Wat in de startpost staat is aardig maar dan te denken dat het met 2T is... :r :r :r

Tenzij iemand mij kan verassen met een 290+ 2-2-2-5 1T shot. :+
Startpost 2t?
Gewoon 1t hoor :Y)
Iig mijn VX was 1T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Hmm ik vraag me eigenlijk wel af wat deze modules nou doen op NIET strakke timings, kom je dan behoorlijk hoger met mhz of valt dat erg mee? Ik kan met 250mhz 2-2-2-5 reepje zeker niet 315mhz 3-4-4-8 krijgen maar wel meer dan 250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
tflegend schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:31:
Hmm ik vraag me eigenlijk wel af wat deze modules nou doen op NIET strakke timings, kom je dan behoorlijk hoger met mhz of valt dat erg mee? Ik kan met 250mhz 2-2-2-5 reepje zeker niet 315mhz 3-4-4-8 krijgen maar wel meer dan 250?
Dat zal ik es ff proberen ;)
Post de results wel als ik erachter ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

mja, ik Heb ook 2 X twinmos Sp besteld @ azerty :Y) ( AA4T, 44D)

hoop dat ze zo snel mogelijk komen :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

tflegend schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:31:
Dan doen ze niet veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
DaWaN schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:01:
[...]

Dan doen ze niet veel meer
Daar ben ik ook achter gekomen net.
Timings versoepelen bracht mij weinig winst (ff snel geprobeert, niet al te uitgebreid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:10:
[...]

Daar ben ik ook achter gekomen net.
Timings versoepelen bracht mij weinig winst (ff snel geprobeert, niet al te uitgebreid)
Op XS hadden ze dat ook gedaan en het maakte weinig uit vandaar dat ik het al wist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81049

Krijg me geheugen TwinMos SP morgen ook met een beetje geluk. Door grote drukte met het afronden van mijn opleiding ff wat weinig tijd gehad voor OCen. Zit nu nog met mijn OCZ op 2-2-2-5@ 200mhz.... niet echt indrukwekkend (sterker nog... beetje teleurstellend van dit geheugen). Goede hoop dat ik hoger ga scoren met die TwinMos...

Alleen het idee al.. nog geen twee maanden terug die OCZ gekocht voor 300 euro.. en dan nu voor de helft van het geld geheugen kopen... waar je waarschijnlijk nog leuke resultaten mee haalt ook :P

Kan ik me booster ook weer uit de kast trekken.. want die heeft geen zin op mijn OCZjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ik heb hier 5 1 Gig dual channel setjes SP voor me liggen en laat ik het zo zeggen, mijn infineon zit weer in mijn bak :X .

Heb 1 setje uitgebreid getest en een aantal uren 'ingebrand' op 2.85V, maar het is niet memtest stabiel te krijgen op 190 MHz 2-2-2-5 op 2.85V. Daarna nog één ander setje even erin gestopt, maar die gaf nog meer errors (waarschijnlijk omdat die nog niet ingebrand is).

De kans is echter sterk aanwezig dat mijn proc/mobo brak is, aangezien mijn infineon ook maar 208 MHz doet in deze setup, terwijl het 263 deed in me infinity.

Morgen resultaten van deze reepjes op andere mobo's / procs.

[ Voor 15% gewijzigd door Syzzer op 01-02-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:44

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik heb nu 3 512mb reepjes van twinmos op 3.1v @ 2-2-2-5 gewoon ff kijken of ze dat doen. en van de week met de nf4 ff flink overclocken :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Wie van de mensen die er meer dan 1 reepje heeft, heeft ze eigenlijk in dual kits besteld? :?

* dxta mag morgen zijn reepjes gaan testen

Ben namelijk best benieuwd na Syzzer's resultaten wat die van mij dan zulllen doen (zelfde bestelling)

[ Voor 47% gewijzigd door dxta op 01-02-2005 02:01 ]

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
@ Syzzer
Wat voor moederboord en processor heb je? Abit NF7-S en Athlon XP zoals in je sig, die kan toch wel meer volt leveren dan 2,85 :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas-schaaf
  • Laatst online: 12-04 18:26

kaas-schaaf

Beunhaas

Gaming247 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 07:33:
@ Syzzer
Wat voor moederboord en processor heb je? Abit NF7-S en Athlon XP zoals in je sig, die kan toch wel meer volt leveren dan 2,85 :)
syzzer kennende krijgen die dingen nog wel een opdonder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95757

Ik weet het wel zeker!

Weet iemand wanneer de SP ddr450 modules op de markt verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:04

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Heb een beetje lopen spelen. Maar draai nu stabiel op 245Mhz @ 3,2v.(2-5-2-2) Dit is ook gelijk mijn leuk maxium volt. (Abit bedankt).
Zal vandaag nog is verder testen, jammer alleen dat ik niet meer volts kan.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Gaming247 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 07:33:
@ Syzzer
Hmmz, misschien dat ik dan toch eens me sig moet updaten :p .

Ik heb nu een K8N Neo2. In eerste instantie zat mijn Vdimm@Vio mod erop. Dus de eerste keer dat ik bootte draaiden die krengen 245 2-2-2-5 @ 3.35V. Toen gelijk HTT teruggezet naar 200 en memtest gedraaid.

4000 errors in test 5. (op 3.35V dus)

Vervolgens bedacht ik me die post van Syngrow of Kakarota (die haal ik altijd door de war) en heb de Vdimm @ Vio mod eraf gesloopt. Ik zit nu dus vast aan 2.85V Vdimm max. Ik ga geen normale Vdimm mod doen op dit bord, aangezien ik dan traces moet cutten en ik dit bord binnenkort in wil wisselen voor een DFI Ultra-D.

Over het mem:
Ik heb het vanmorgen even in me broertjes PC gedouwd, zelfde resultaat. Totdat ik de timings op 2-3-3-5 zette, toen draaide het mem opeens probleemloos op dezelfde snelheid als waar ik eerst ~2500 errors per run kreeg.

Ik weet niet echt wat ik ervan moet denken. Ik denk dat Sloerie het mem het beste kan testen, aangezien zijn LP UltraB tot 3.3Vdimm gaat. Ben dan ook erg benieuwd naar zijn resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ El Snorro: Dividen jouw OCZ'jes lekker, en zoja wat is de max op resp. 5/6 en 2/3?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 116544 op 01-02-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nog niet helemaal begrepen weat de verschil is tussen gewone twinmos reepje met winbond chippen en speedpremium met winbond schippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106398

Anoniem: 119912 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:07:
ik heb nog niet helemaal begrepen weat de verschil is tussen gewone twinmos reepje met winbond chippen en speedpremium met winbond schippen.
Als ik het goed heb is SpeedPremium altijd 44D, gewoon TwinMos kan 50D of 60D zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95757

Syzzer schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:30:
[...]

Hmmz, misschien dat ik dan toch eens me sig moet updaten :p .

Ik heb nu een K8N Neo2. In eerste instantie zat mijn Vdimm@Vio mod erop. Dus de eerste keer dat ik bootte draaiden die krengen 245 2-2-2-5 @ 3.35V. Toen gelijk HTT teruggezet naar 200 en memtest gedraaid.

4000 errors in test 5. (op 3.35V dus)

Vervolgens bedacht ik me die post van Syngrow of Kakarota (die haal ik altijd door de war) en heb de Vdimm @ Vio mod eraf gesloopt. Ik zit nu dus vast aan 2.85V Vdimm max. Ik ga geen normale Vdimm mod doen op dit bord, aangezien ik dan traces moet cutten en ik dit bord binnenkort in wil wisselen voor een DFI Ultra-D.

Over het mem:
Ik heb het vanmorgen even in me broertjes PC gedouwd, zelfde resultaat. Totdat ik de timings op 2-3-3-5 zette, toen draaide het mem opeens probleemloos op dezelfde snelheid als waar ik eerst ~2500 errors per run kreeg.

Ik weet niet echt wat ik ervan moet denken. Ik denk dat Sloerie het mem het beste kan testen, aangezien zijn LP UltraB tot 3.3Vdimm gaat. Ben dan ook erg benieuwd naar zijn resultaten.
Ik denk zelf dat het mem nog een tijdje meer als 3v moet hebben om die fouten weg te kunnen werken. Denk dat als je het na een tijd opvoert naar 3.3v je waarschijnlijk hoger en met minder fouten kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Seagate schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:54:
mja, ik Heb ook 2 X twinmos Sp besteld @ azerty :Y) ( AA4T, 44D)

hoop dat ze zo snel mogelijk komen :P
Zijn dat 2 losse reepjes of een dual channel kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:44

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Coolmaster schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:39:
[...]

Zijn dat 2 losse reepjes of een dual channel kit?
is waarschijnlijk een dual channel kit, want speed premium is dat meestal

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Heel ff snel out of the box zitten testen :9

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/parimask/files/tweakers/OC/pifast_twinmos_5938.jpg

That's 1T :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Dxta schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:51:
Heel ff snel out of the box zitten testen :9

[afbeelding]

That's 1T :)
vdimm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mydogisgone schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:47:
[...]

is waarschijnlijk een dual channel kit, want speed premium is dat meestal
Hoezo? Je kan ze ook gewoon los kopen hoor. Ik heb ook twee losse reepjes gekocht, in plaats van een DC-kit. Dat was toen net een of twee euro's goedkoper en het maakt geen verschil.

Seagate heeft trouwens ook twee losse modules gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

2,9V (fan komt morgen pas, had er geen meer liggen)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas-schaaf

kaas-schaaf

Beunhaas

Okey, DAT kost moeite.

Die twinmos is niet stabiel te krijgen in dual channel mode op me Lanparty.

Hij wilde zowaar wel op 230 2-3-3-3-11 @ 2,9v

of toch niet ... dan maar ff infikken op 200 3-3-3-3-10 @ 2,9v we zien dan vanavond wel.

Overigens wilde hij op single channel (met 2 reepjes) wel lekker tot 230 2-2-2-2.5-10 @ 2,9 dus ze kunnen wel.

Nu meer:
Zo toch maar ff wat proberen en zien wat lukt:
(xp-m altijd rond de 2,4 ghz)

waarom geen memtest: ik ben lui.
(alles op 2t, ja ik weet maar op 1t willen ze nog niet echt gaan)

200 2,9v 2-2-2-2-10 = clean boot
210 2,9v 2-2-2-2-10 = clean boot | pi stable (63.77)
220 2,9v 2-2-2-2-10 = clean boot | pi stable (61.02)
230 2,9v 2-2-2-2-10 = choke na 10 sec in windows
230 3,0v 2-2-2-2-10 = reboot na 20 sec in windows
230 3,1v 2-2-2-2-10 = clean boot | pi crash
230 3,2v 2-2-2-2-10 = clean boot | pi (58.78) maar daarna wel een reboot

Zo genoeg gedaan vandaag. Lekker laten bakken op 220 3,0v 2-2-2-2-10.

Als ik terug kom van me vakantie zal ik nog wel eens wat klooien.

[ Voor 51% gewijzigd door kaas-schaaf op 01-02-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64218

is het iemand ook gelukt om bijv. de SP van twinmos op langzame timings hoger te kunnen draaien dan ze met de snelle timings deden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Syzzer schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:30:
[...]

Je mag ze morgen ook wel aan kmij meegeven hoor kan ik ze ook even voor je testen ;)

Morgen bij Syzzer me SP afhalen, en als het dan mee zit komend weekend eens een serieuze vergelijking maken tussen SP CH-5 en oud CH-5 :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Jah, jij zit met een infinity, dus dat zou ook zomaar eens lueke resultaten op kunnen leveren ;) . Alleen had Sloerie zijn mem vandaag al en jij pas morgen :p .

Ik kan nu trouwens op 225MHz memtesten (zonder errors) op 2-3-2-5 2.85V. Wat me opvalt is dat dit wel erg specifieke CH-5 timings zijn. Pc staat nu in te branden op 2.85V 230 MHz (ongeveer 1 error per run). Dat laat ik hem nog een paar uurtjes doen en daarna gaat de Vdimm @ Vio mod er weer op. Kijken of ik ze dan op 2-2-2-5 kan krijgen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
ik ben nu aan het inbranden @ een kt600
200 2-3-2-5 @ 2.85 , ik hoop ooit een keer 2-2-2-5 te kunnen draaien zoals met men bh-5 :)
mja merk het wel :p

EDIT ! ik loop nu 220x11 2-3-2-5 @ 2.85 @ een kt600!

http://homepage.uvt.nl/~s304879/1024.jpg
hier het screenie :)
ff lekker laten inbranden :x

[ Voor 35% gewijzigd door St!nG op 01-02-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:55

nFo

Mijn stickies zijn ook binnen:

TwinMOS Speed Premium 44D: 2 x 256MB

Getest op: 2,55 Volt
Dual Channel / FSB:DRAM 4:5

Memtest 86+ v1.50:

DDR 333 / 2-2-2-5
DDR 362 / 2-2-2-5
DDR 400 / 2-3-2-5

Hoger nog niet geprobeerd.
Zoals je ziet, draait dat Winbond spul wel lekker. :)
Memtest geeft trouwens wel Single Channel aan, bugje ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

nFo schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:53:
Mijn stickies zijn ook binnen:

TwinMOS Speed Premium 44D: 2 x 256MB

Getest op: 2,55 Volt
Dual Channel / FSB:DRAM 4:5

Memtest 86+ v1.50:

DDR 333 / 2-2-2-5
DDR 362 / 2-2-2-5
DDR 400 / 2-3-2-5

Hoger nog niet geprobeerd.
Zoals je ziet, draait dat Winbond spul wel lekker. :)
Memtest geeft trouwens wel Single Channel aan, bugje ? :?
Nee waarschijnlijk verkeerde slots :)
Probeer trouwens een iets van boven de 200 :P

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas-schaaf

kaas-schaaf

Beunhaas

Het zal wel aan me bios liggen maar telken krijg ik een reset na ongeveer 5 a 10 minuten met die sp's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
mijn sp'tjes gaan @ 2.85 nu 225 @ 2326 :D
das wel lekker , net kon ik niet eens 2225 het windows bootscreen zien , en net kwam ik bijna in windows @ 2400 mhz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:04

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik vroeg me af wat die fouten in memtest nu betekenen?
Is een paar fouten erg?
Tot hoeveel fouten is het acceptabel om gewoon te werken en te gamen. Dus een programma mag best is een fout geven.
Of betekend 1 fout gelijk al een compleet instabiel systeem waar een game niet fatsoenlijk een uur mee te spelen valt.
De zelfde vragen heb ik eigenlijk over prime95. Mijn systeem gaf na 5 uur een error is dit nou ' erg' Of kan dit best normaal zijn?
Beide tests heb ik al vele honderde malen gedraaid in mn leven, maar heb er eigenlijk nooit stil gestaan bij de consequenties van errors.
Ik snap dat geen fouten beter is, maar is 1 fout in 5 uur nou een ramp.
Wie kan hier een goede uitleg/indicatie van geven?

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.