Als ik me niet vergis houdt PC3200 in 200MHz en zijn de stock timings 2.5-3-3-8. Sapphire draait dus zo goed als stock maar kan het mem niet stabiel krijgen, ik snap volledig hoe frusterend dat is ...
Waarom? Omdat mijn mem op standaard voltages ook niet vooruit te branden is. Memtest geeft geen errors (voor 1,5 uur), maar na een halve dag draaien (ik game niet, maar draai wel een koetje) krijg ik toch echt een reboot of BSOD.
Overigens, ik zit nu op 3.3V en kan het nog niet eens stabiel krijgen op 2-3-2-5 225MHz, in WIndows dus. Memtest geeft ook hier geen errors. Ik weet dat dat boven specs, maar ik had er idd meer van verwacht. Vandaar dat ik dan ook (diep) teleurgesteld ben in dit mem.
Daarnaast kan ik mededelen dat Sloerie zijn mem ook niet meer functioneert. Dat heeft hij vlak voordat hij er woensdag voor een paar dagen tussenuitging nog even meegedeeld.
mi zijn er 2 mogelijkheden:
- de DC kitjes van Azerty waren gewoon van een brakke batch
- dit mem was highly overrated
Daarom zou ik willen voorstellen dat iedereen die results post ook even meepost wat voor reepjes hij heeft (MB's en DC setje/losse reepjes) en waar hij dat vandaan heeft. Ben erg benieuwd of het specifiek de DC kitjes zijn, aangezien ik al wel wat 250+ MHz getallen gezien heb hier met UTT (SP dus).