XHTML is ontworpen om "HTML semantics" in XML te kunnen gebruiken.quote:Als je de XHTML syntax gebruikt dan hoeft de parser niet veel te raden. Dat er een parser wordt gebruikt die ranzige HTML kan lezen, wil niet zeggen dat alles wat die parser kan lezen ranzig is. XHTML is ontworpen om ook door die parsers gelezen te kunnen worden.
Meestal wordt er echter code geschreven die gewoon niet werkt. (Meestal is de code ook niet namespace aware, etc.) In XHTML zou dat dus nooit werken.quote:HTML 4 DOM is nieuw voor me. Er is inderdaad zoiets als DOM HTML. Versie 1.0 was gemaakt met het oog op HTML 4.01 dat wel. Maar er is niet veel stuntwerk voor nodig om code te schrijven die gewoon werkt.
Volgens mij is dat geen mening, maar meer een feit.quote:Ja, maar het interesseert mij niets wat Hixie ervan vindt. Ik ben prima in staat zelf een mening te vormen op basis van eigen ervaring.
Euh, je bedoelt dat de meeste het fout doen? W3C Emacs doet het overigens goed.quote:En die ervaring vertelt mij dat ik nog nooit een serieuze browser dat /> fout heb zien doen.
Iedereen die gekeken heeft naar de voordelen weet ook dat die er niet zijn.quote:XHTML is ontworpen om te kunnen worden geinterpreteerd door browsers die HTML 4 aankunnen. Iedereen die de laatste jaren een beetje heeft opgelet weet dat er met de (X)HTML zelf niet zoveel misgaat bij het parsen door de browsers die serieus genomen kunnen worden.
Het is toegestaan. Het heeft te maken met de SHORTTAG NET feature van SGML. Het zou onzinnig zijn als je het ging gebruiken dat wel. En ik hoop dat de volgende versie van HTML SGML incompatible wordt.quote:Ik kan niet meer voor de geest halen of die /> in volgend de HTML beschrijving in SGML volledig is toegestaan, maar weet dat dit in elk geval niet misgaat.
"Standards suck"