Hoofdcategorieën
Topicacties

Wake up on lan via het internet

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 31 juli 2007

Nadat ik dit topic heb doorgenomen is het mij gelukt! (op me interne lan dan)

Ik wil het gebruiken voor een bestands servertje waar we niet 24/7 gebruik van maken. Via deze oplossing kan hij evengoed in de meterkast staan en lekker remote bedienen zodat er niet nog een computerkast door huis slingert.

Als je het alleen op je interne lan wil hebben dan hoef je die UDP poort 9 en de een pc achter je DMZ stappen niet te volgen.

Dus,

- Instellingen Netwerkkaart
- Instellingen Bios
- Tool downloaden en viola

Hardstikke bedankt! :)

Gr. Mobb Deep

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Reg. datum: 15 februari 2000

Ok, trucje om een Sitecom WL-308 wireless router zover te krijgen dat hij binnenkomende magic packets naar het broadcast adress route ipv naar een specifiek ip, wat dus niet werkt. Standaard wordt invoer van het broadcast adress echter geblokkeerd dmv javascript oid.

1. Voeg onder Firewall -> Virtual Server de WOL regel toe (onder "application name") en kies voor IP address één of andere bestaande computer. Maak de regel actief door er een vinkje voor te zetten.
2. Verander (tijdelijk) een setting waarvoor de router moet rebooten. Zet bijv de stream engine uit. Klik op "Reboot later"
3. Ga weer naar Firewall -> Virtual Server en klik op het potlood icon om de WOL regel de bewerken.
4. Voer 192.168.0.255 in bij IP Address en klik op update.

De router zal nu weer vragen om te rebooten ipv gaan zeuren dat het ip address niet goed is. Klik op reboot en de regel is nu actief! *O*

Een eigen formulier maken om de javascript beveiligingen te omzeilen zal ook wel kunnen (of telnet wellicht), maar zo werkt het ook wel aardig.

Atomsk wijzigde dit bericht 10-09-2009 13:36 (2%)
Reden: Nieuwe firmware ondersteund broadcast wel.

_██_
(ಠ_ృ)

Reg. datum: 18 maart 2009

Hey,
ben sindskort ook fel geïnteresseerd geraakt in WOL-gedoe... Maar ik krijg het niet aan de praat.
Probleem is dat ik niet zeker weet of mijn netwerkkaart die WOL ondersteunt (Linksys DWL-520+).
Bij deze stap:

"- Ga naar de device manager van windows, navigeer naar "network adapters", kies je network adapter (de juiste als je er 2 hebt ) en dubbelklik.
bij het tabblad Powermanagement vink je "allow this device to bring the computer out of standby" aan. Voor de rest haal je daar alle vinkjes weg.'

Ik heb geen tabblad Powermanagement... betekent dit dat WOL nooit zal werken voor mij?

Ik heb het momenteel al geprobeert met het "Magic packet utility van AMD" , maar dit werkte dus tot dusver nog niet ...

ps: ik probeer WOL enkel toe te passen op ons thuisnetwerk, niet over internet dus :)

Hopelijk kan iemand nog helpen in dit (oude) topic
Alvast bedankt

Reg. datum: 17 april 2001

quote:
gvw007 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:55:
Deze pagina's hebben mij aan een kant goed geholpen bij het opzetten van WOL over internet op 1 belangrijk ding na. Dat heeft mij letterlijk slapeloze nachten bezorgd .... Om anderen die te besparen hierbij mijn samenvatting.

Wat speelt er allemaal een rol bij WOL over internet? Voor het WOL pakket dat je verstuurt over internet om PC's op te starten (die in mijn geval achter een router staan) is het volgende nodig:

1) IP adres (evt. met subnetmask)
2) Poortnummer
3) MAC adres

Tenslotte is het goed instellen van de router van belang.

In mijn geval staan er 2 PC’s achter een Sweex CC400020 modem/router die ik beide met WOL over internet wil opstarten.

1) Het IP adres dat ik moet hanteren is het IP dat ik heb gekregen van mijn PROVIDER. Eerder op deze pagina's is aangegeven hoe je achter dit IP adres kunt komen. Als je een subnetmask moet opgeven kies dan 255.255.255.255 dan blijft het IP adres onveranderd. Anders verandert het subnetmask het IP adres en dat is ongewenst.
2) Het poortnummer. 1 poortnummer is voldoende voor alle PC’s achter een router. Dit ene poortnummer kan willekeurig worden gekozen als het maar niet conflicteert met andere poorten die openstaan voor andere applicaties. Een hoog poortnummer zoals 5050 voldoet in het algemeen.
3) Het MAC adres van de PC achter de router die je wilt starten. Het MAC adres wijst naar de specifieke computer achter de router die moet worden ingeschakeld. Het MAC adres van een specifieke PC achter de router vind je door op die PC het DOS commando ipconfig /all in te toetsen. Het fysieke adres is het MAC adres.

Tenslotte het instellen van de router. Op dit punt ben ik door het commentaar op deze pagina's deels op het verkeerde been gezet.

Inderdaad moet je port forwarding gebruiken op de router. Zoals boven aangegeven onder 2) is echter 1 poort voldoende voor alle PC's! Port forwarding opent poorten op de router voor de buitenwereld. In mijn voorbeeld moet dus poort 5050 worden geforward. Maar deze poort moet NIET worden geforward naar het locale IP adres van 1 van de PC’s achter de router die je wilt aanzetten! Je moet de poort forwarden naar een BROADCAST IP adres!! In mijn geval is dat 10.255.255.255 omdat de locale IP adressen achter mijn router lopen van 10.0.0.0 tot 10.0.0.14 en mijn locale subnetmask 255.0.0.0 is. Voor meer informatie over IP Broadcast adressen zie:

Wikipedia: Broadcast address

Het opgeven van een BROADCAST IP adres heeft tot gevolg dat het WOL pakketje door de router naar alle PC's achter de router wordt gestuurd ook als ze uit staan (maar wel ingesteld op WOL!). Dan werkt het voor alle PC’s achter de router die dus worden onderscheiden op basis van hun verschillend MAC adres.

Als je de poort wel forward naar het IP adres van een specifieke PC achter de router dan moet je per PC een aparte poort forwarden op de router. Bovendien werkt WOL over internet dan alleen als het IP adres van deze PC nog in de ARP tabel van de router staat. Maar wordt een PC uitgezet dan vergeet de router in het algemeen na een tijdje dit IP adres (de lease van het IP adres verloopt) en werkt WOL over internet niet meer. Dit heeft mij enige slapeloosheid bezorgd ...

Een internet pagina in het Duits waar alles goed staat uitgelegd:

http://ifatwww.et.uni-magdeburg.de/wol/

Een uitgebreidere uitleg in het Engels:

Wikipedia: Wake-on-LAN

Slaap zacht ...
Dit heb ik allemaal uitgevoerd.
Inderdaad de broadcast adres zorgt voor een hoop ellende als je deze niet forward.

Echter heb ik de volgende situatie: Zyxel 2602hw-61c d1a / m2n sli deluxe nforce bord.

Intern werkt het wake on lan prima.
Extern heb ik het volgende probleem :

Ik kon zojuist nadat ik de settings heb uitgevoerd 1 maal een magic packet versturen via het internet. Dit wel via mijn eigen client. Maar ineens zonder een wijziging door te voeren heeft ie dit tot op heden maar 1 x willen doen. Kortom ik wilde eigenlijk via mijn 3g pocket PC hetzelfde geintje doen maar dan met de Pocket editie van WAKE ON LAN magic packet.
De firewalls op de modem/router / PC uitgeschakeld maar mag ook niet baten.
Verstuur ik dit via WAKE ON LAN magic packet dan krijg ik geen reply via het internet (meer)
Als ik local subnet doe dan werkt het ineens wel weer. ( Kortom waarom bounced ie de packet )

Broadcast : 82.***.255.255 forwarded
IP als in WAN IP ingevoerd
Mac adres PC ingevoerd
Subnet : 255.255.255.255
remote port ook geforward met broadcast adres naar destination 5850

De Wake on lan monitor tool geeft in welk opzicht dan ook een antwoord op lokaal verkeer en 1 x op WAN niveau, maar waar zit de barriere?

Advice me svp.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Reg. datum: 15 februari 2000

Je pc even rechtstreeks aan de modem hangen? Dan weet je of het misschien niet aan de router ligt.
Firewall op pc aan/uitzetten heeft geen zin, want die werkt toch niet als je pc uitstaat + is niet nodig als je router een firewall heeft.

_██_
(ಠ_ృ)

quote:
Atomsk schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:39:
Je pc even rechtstreeks aan de modem hangen? Dan weet je of het misschien niet aan de router ligt.
Firewall op pc aan/uitzetten heeft geen zin, want die werkt toch niet als je pc uitstaat + is niet nodig als je router een firewall heeft.
Helaas kan dat niet, het is een modem/router.
Bedankt iig.

Ik ben via Logmein aan het werk, dus kan een hoop testen.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Offtopic meester
Reg. datum: 29 januari 2007

quote:
hives schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:59:
[...]

Dit heb ik allemaal uitgevoerd.
Inderdaad de broadcast adres zorgt voor een hoop ellende als je deze niet forward.

Echter heb ik de volgende situatie: Zyxel 2602hw-61c d1a / m2n sli deluxe nforce bord.

Intern werkt het wake on lan prima.
Extern heb ik het volgende probleem :

Ik kon zojuist nadat ik de settings heb uitgevoerd 1 maal een magic packet versturen via het internet. Dit wel via mijn eigen client. Maar ineens zonder een wijziging door te voeren heeft ie dit tot op heden maar 1 x willen doen. Kortom ik wilde eigenlijk via mijn 3g pocket PC hetzelfde geintje doen maar dan met de Pocket editie van WAKE ON LAN magic packet.
De firewalls op de modem/router / PC uitgeschakeld maar mag ook niet baten.
Verstuur ik dit via WAKE ON LAN magic packet dan krijg ik geen reply via het internet (meer)
Als ik local subnet doe dan werkt het ineens wel weer. ( Kortom waarom bounced ie de packet )

Broadcast : 82.***.255.255 forwarded
IP als in WAN IP ingevoerd
Mac adres PC ingevoerd
Subnet : 255.255.255.255
remote port ook geforward met broadcast adres naar destination 5850

De Wake on lan monitor tool geeft in welk opzicht dan ook een antwoord op lokaal verkeer en 1 x op WAN niveau, maar waar zit de barriere?

Advice me svp.
Probeer is één van de volgende dingen (niet alle dingen zijn mogelijk met elke willekeurige router, kijk is welke opties er wel kunnen):
  • Poort forwarden naar het broadcast adres (bijvoorbeeld 192.168.1.255 of 192.168.2.255 enz)
  • Broadcast adres als DMZ instellen
  • Een vast IP adres koppelen aan het MAC adres. Vaak vind je deze opties bij iets als "ARP table" of "Static IP Adresses" enz. Soms moet je telnet gebruiken als deze geavenceerdere functies niet in de webinterface zitten.
  • Een DHCP client met een bepaald MAC adres altijd hetzelfde IP-adres laten toewijzen. Zoek is naar DHCP settings en kijk of je een IP-adres kan koppelen aan een MAC adres. Als dit kan, stel dan de betreffende PC in met DHCP.
  • Als je via de webinterface van je router magic packets kan versturen, probeer dan deze webinterface extern beschikbaar te maken.
Ik ben benieuwd :) . Ik heb het iig wel werkend over internet hier met een Speedtouch 585.

Gegroet allen, ik ben een evangelist. MS-DOS ftw; http://tinyurl.com/nw7v2z

quote:
shisken schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:42:
[...]

Probeer is één van de volgende dingen (niet alle dingen zijn mogelijk met elke willekeurige router, kijk is welke opties er wel kunnen):
  • Poort forwarden naar het broadcast adres (bijvoorbeeld 192.168.1.255 of 192.168.2.255 enz)
  • Broadcast adres als DMZ instellen
  • Een vast IP adres koppelen aan het MAC adres. Vaak vind je deze opties bij iets als "ARP table" of "Static IP Adresses" enz. Soms moet je telnet gebruiken als deze geavenceerdere functies niet in de webinterface zitten.
  • Een DHCP client met een bepaald MAC adres altijd hetzelfde IP-adres laten toewijzen. Zoek is naar DHCP settings en kijk of je een IP-adres kan koppelen aan een MAC adres. Als dit kan, stel dan de betreffende PC in met DHCP.
  • Als je via de webinterface van je router magic packets kan versturen, probeer dan deze webinterface extern beschikbaar te maken.
Ik ben benieuwd :) . Ik heb het iig wel werkend over internet hier met een Speedtouch 585.
Hi,

Ik had net de SUA only aangepast in full feature, maar kan dan alleen address translation doen, komt dus geen port triggering naar voren.

Kan het aan de aangepaste fw liggen van Telfort? Wellicht de normale FW proberen van Zyxel?

Indien ik de feature niet naar full had gezet had ik nu nog access naar me router vanaf me werk. Nu kan ik dus op bijna geen enkele mogelijkheid me router benaderen.

Ik laat vanavond of morgen nog even jouw dingetjes weten... Bedankt voor het meedenken.

P.S already done :

Dit heb ik reversed zoals zyxel dat noemt. Kortom mac adres gebruikt standaard zelfde IP als dat hij via DHCP heeft gekregen.

Dit is een optie :

Alleen wat is de string die ik kan gebruiken?

hives wijzigde dit bericht 19-04-2009 20:31 (15%)

Reg. datum: 15 oktober 2001

Even een klein kick van dit toch al bejaarde topic :+

Ik zit met de volgende situatie:
Sitecom WL-312 router -> La Fonera (met DD-WRT) router -> FreeNAS server

De FreeNAS server is via UTP-kabel verbonden met de La Fonera, welke een draadloze verbinding heeft met de gewone router. Dit werkt perfect voor poort 80, want ik kan de FreeNAS WebGUI via het internet benaderen. Daarmee kan ik hem dus handmatig afsluiten, maar jullie raden het al: ik wil hem ook weer aanzetten en wel via WoL :P

Als ik met een andere computer draadloos verbonden ben met de La Fonera, dan kan ik via het Depicus WoL-programma (poort 7) de FreeNAS server aankrijgen. Verbind ik echter de computer draadloos met de gewone router, dan werkt dit trucje niet meer. Laat staan dat ik dit probeer via het internet, want dat werkt dus ook niet. Echter als ik een WoL-site gebruik, dan werkt het geheel zonder problemen!

Ik kom er maar niet uit waar dit verschil in werking nou aan kan liggen. Het enige waarin het desbetreffende WoL-programma verschilt, is het invullen van het subnet mask (255.255.255.0 en 255.255.255.255 zorgen er beide niet voor dat het wel werkt).

Zonder Medische Informatiekundigen zal het EPD er over 10 jaar nog niet zijn!

Reg. datum: 21 september 2009

Ik ben achter iets gekomen en wilde dit perse even melden.

Toen ik met het programmaatje van Rave17 aan de slag ging, had ik ook nog steeds het probleem met het opstarten van mijn pc na een tijd van ongeveer 30/45 min.

Ik weet niet veel van netwerken af, maar ik heb toen het volgende gedaan:

Ik had ingevuld:
Mac-Adres
Internet-adres (www.watismijnip.nl)
Subnetmask : 255.255.255.255
Send option: internet
Remote port number: 5850

Dit werkte na een 30/45 min niet meer. Ik was ten einde raad, en voerde zomaar wat in op de plaats van de subnetmask. Ik vulde het volgende in: 0.0.0.0
En mijn computer ging spontaan aan, na de 30/45 min 'grens'.
Ik weet niet wat dit betekent. Misschien werkt dit alleen in LAN?

Ik zal morgen even posten of het ook nog via een andere PC werkt buiten mijn server om.

Gr, Daniel (sorry voor de bump)

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: