Router, Duurder niet altijd beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43632

Topicstarter
Matched: 3c855
Beste tweakers,

Geef jullie gedachten eens over mijn volgende situatie.

De Situatie: ik heb twee routers van 3 com namelijk:

3C855

De 3C855, een simpele router maar maar werkt uit de kunst met een gewoone Firewall en verder geen toeters en bellen.Werkt prima met Emule en zo en kan nog een flink aantal connecties open hebben zonder te freezen.

3CR860
Om toch wat verder te gaan met VPN en firewall heb ik de 3CR860 gekocht. Prima zou je denken maar wat is nu het geval. Om de zoveel tijd moet ik de 3CR860 resetten want dan loopt deze vast. Alle poorten staan goed voor Emule enz, eigenlijk pressies hetzelfde als de 855 maar nogsteeds loopt hij vast. :'( Hoe laag ik de connecties ook zet bij Emule hij blijft vastlopen. Nu moet ik erbij vermelden dat deze nieuwe router een zogenaamde SPI firewall heeft. Misschien heeft dat ermee te maken. :?
Nu heb ik het hele internet al afgestruint naar een oplossing maar nog geen oplossing. (3com, google,forums, enz)
baaaalen dus want zo goedkoop was hij toch ook weer niet.
Om ook maar even te vermelden stond in de catalogus van 3 com dat deze 10000 connecties aankan en een 20 mbit wan poort heeft. Dit zou toch prima moeten zijn.

Jullie mening is gewaardeerd!

_/-\o_

EDIT:

Gagrantie : dat komt wel goed als hij ook defect is, maar ik heb ook een US robotics in de test gehad (volgensmij ook 3com) een USR848003 en die vertoonde hetzelfde euvel. Al zette ik de connecties op 25 dan nog moest ik m om het uur resetten.

Is misschien die 3c855 zo goed dan? Kan iemand meer vertellen over de cappaciteit van dat ding? ik zal vanavond even posten wat voor chip erin zit.

Ik heb gehoord dat een Linksys tot 1000 connecties gaat, klopt dit en is de firewall dan ook nog werkend?

Om ook nog even te vermelden : Emule draaid op een win 2003 server die 24/7 aanstaat.

EDIT 2:
De voornamelijke reden dat ik de 3CR860 heb gekocht is dat je hiermee gateway to gateway VPN connecties kan opzetten zonder andere toeters en bellen van bijv servers.
Maar de belangrijkste functie vond ik nog dat hij een ingebouwwde Download upload meter heeft die je met SNMP kunt uitlezen. Plus nog wat andere kleine plus puntjes waar je leuk mee kan spelen.
Maar ja als hij iedere keer blijft hangen ;(

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 43632 op 14-01-2005 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:39

breinonline

Are you afraid to be known?

Geen matches
Is je nieuwe apparaat niet gewoon stuk? Ik neem aan dat je nog garantie hebt, terug ermee naar de winkel dan. Routers werken over het algemeen (onafhankelijk van merk of type) prima, maar doet een apparaat het niet of deels niet krijg je alleen maar problemen. Gewoon meteen mee teruggaan is het beste advies denk ik.

Wat betreft je topictitel: duuder is niet altijd beter. Ik heb hele slechte ervaringen met een veel te dure NetGear.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen matches
Goed uitgebreide topicstart, maar waarom dan in Overige Hardware gedumpt :?

Netwerkapparatuurvragen horen in Netwerk Troubleshooting thuis...

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60666

Matched: 3c855
Anoniem: 43632 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:21:
De 3C855, een simpele router maar maar werkt uit de kunst met een gewoone Firewall en verder geen toeters en bellen.Werkt prima met Emule en zo en kan nog een flink aantal connecties open hebben zonder te freezen.
Om ook nog even te vermelden : Emule draaid op een win 2003 server die 24/7 aanstaat.
Over die 3CR860 kan ik niets zeggen maar ik heb al jaren zo'n simpele 3C855, die nog nooit vastgelopen, ik heb geen flauw idee hoevel connecties hij aan kan (vermoed 255) er staan 4 pc's achter waarvan er op 2 regelmatig emule draait, als ik op mijn bak kijk met netstat zie ik dat het aantal actieve connectie alleen op deze pc al boven de 200 zit.

de wan-aansluiting is 10Mbps en dat is meer dan zat voor mijn @home breedband verbinding
Does the Gateway support virtual private networks (VPNs)?
The Gateway supports VPN passthrough, which allows VPN clients on the
LAN to communicate with VPN hosts on the Internet. It is also possible to
set up VPN hosts on your LAN that clients elsewhere on the Internet can
connect to, but this is not a recommended configuration.
VPN (naar buiten) gaat ook tadeloos

Toegegeven de firewall is erg simpel maar doeltreffend maar (wel een probleem) je kunt maar 10 poorten mappen of je moet DMZ gebruiken.

Welke eisen stel jij dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43632

Topicstarter
Geen matches
O-) Bump O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:50
Geen matches
Waarschijnlijk zul je ermee moeten leren leven vrees ik.. :)

Heb hier namelijk precies dezelfde problemen gehad met een US Robotics 8006 en een E-tech RTBR03, wat overigens veel te maken gehad zal hebben met de game- en webserver die hier ook nog draaide.

Gameserver was in mijn geval een MuOnline server met gemiddeld ~120 simultaan ingelogde gebruikers (die elk meerdere connecties nodig hadden, ga maar na wat dat voor belasting betekend), beide routers hadden na gemiddeld 2 tot 3 dagen een reset nodig. Uiteraard teruggegaan naar de winkel (had niet voor niets die US Robotics gekocht, was bijna 2x zo duur als de E-tech), maar daar hadden ze zelfs nog nooit van het probleem gehoord.

Sinds ik gestopt ben met hosten zijn de problemen wel zo goed als verdwenen trouwens..

Ergo, kijk eens goed of er niet allemaal spyware ed draait, onder normale omstandigheden hoort een router gewoon niet vast te lopen nl :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31879

Geen matches
Het kan natuurlijk zijn dat een nieuwer product nog niet uitontwikkeld is of dat de basis hardware gewoon altijd buggyer zal blijven, het grootste deel van de prijs betaal je voor de ontwikkeling van een product, en dan betekend meer features nu eenmaal meer onwikkelijk en zegt dus nog niets over de kwaliteit.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 31879 op 19-01-2005 23:16 ]

Pagina: 1