Hoofdcategorieën
Topicacties

Wake up on lan via het internet

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
metalusions

quote:
Jeroen Balduyck schreef op zondag 23 januari 2005 @ 09:54:
Wat bijzonder leuk is:

- support voor DynDNS
- remote inloggen en pc booten VIA de router (router stuurt de WOL paketjes)
- het emailen van logs, of het uploaden van logs
- intrusion detection...
- instellen van meerdere DMZ hosts
- Onbeperkt aantal port forwards (of zeker meer als de schamele 10 op sommige routers)
Ik heb misschien wel een antwoord voor je, 3Com heeft onlangs een nieuwe router aan hun line-up toegevoegd, die aan de meeste van je voorwaarden voldoet (na firmware update): de 3CRWE554G72T. Uit de handleiding (PDF) blijkt dat er support is voor DynDNS (Advanced - DDNS), intrusion detection (Firewall - SPI), remote admin (Advanced - Enabling Remote Admininstration), en het e-mailen van intrusion detection logs (Firewall, SPI, Alert by E-mail). Ook kun je verschillende variabelen voor de werking van de firewall instellen (Firewall, SPI, Connection Policy en Firewall, SPI, DoS Detect Criteria)

Support voor meerdere DMZ hosts vind je denk ik niet snel op de huis-tuin-en-keuken-routers, het plaatsen van een computer in een DMZ zorgt er voor dat al het verkeer wat naar de router wordt gestuurd, naar de machine die in de DMZ staat wordt gestuurd. In het geval van meerder machines zou je het verkeer moeten verdubellen, of dit op een andere manier in de netwerk infrastructuur verwerken (nog een andere router in de DMZ).

Wat betreft de port forwards, ik heb eens gekeken op mijn eigen router (eerder model van bovenstaande), en ook op deze kan ik maximaal 10 virtual servers in stellen... Maar.. Het is wel mogelijk om meerdere poorten (of services) te specificeren in 1 virtual server entry. Bijvoorbeeld: "21, 23, 80, 1000-2000" zou de poorten 21, 23, 80 en 1000-2000 naar een bepaald IP adres forwarden. Misschien is dat wel een oplossing voor je?

Wat betreft de NAT tabel, ARP tabel etc heb ik wederom geen gegevens kunnen vinden. Ik heb zelf, helaas, nog niet met deze versie van de router mogen spelen, zoek nog een excuus om mijn oude te dumpen :)

Don't mind me, I'm Chupacharged.

Reg. datum: 18 april 2004

quote:
cytro schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:50:
[...]

Ik heb misschien wel een antwoord voor je, 3Com heeft onlangs een nieuwe router aan hun line-up toegevoegd, die aan de meeste van je voorwaarden voldoet (na firmware update): de 3CRWE554G72T. )

Lijkt me top. Als hij nu nog goed werkt met Emule (hoef je niet te testen hoor) zonder vast te lopen
is hij bijna de mijne.

Nog een klein vraagje. Kan je een even kijken of WOL werkt bij jouwe? Gwn ff udp poort 9 forwarden naar je intern ip adres van je netwerk. Even je WAN ip zoeken (http://www.whatismyip.nl/) en naar http://www.dslreports.com/wakeup surfen en je pc is wekken vanaf een andere pc . Anyway je kent er meer van dan mij dus je zal het wel weten :P

Zo weten we zeker dat WOL werkt bij die router als de pc uitstaat. Heb ik trouwens bij mij nog niet kunnen testen vanaf een pc buiten men netwerk raaaaaaagh was net bij iemand anders vergat ik het stomme papiertje met men MAC adres :+ stupid me :(

Alvast heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt :)

Ps je intern ip moet vast zijn (niet via DHCP,) anders is de kans groot dat de router niet weet naar waar het paketje moet

Jeroen Balduyck wijzigde dit bericht 23-01-2005 20:21 (6%)

Reg. datum: 06 januari 2005

quote:
cytro schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:16:
[...]
Ik kan op mijn "simpele" OfficeConnect geen ARP rules ingeven. Kan het niet zijn dat bepaalde routers een onderscheid maken tussen een dynamisch en een statisch geconfigureerd adres, waarbij ze de statische (ofwel, niet DHCP) adressen en daaraan gekoppelde ARP rules anders behandelen dan wanneer het een dynamisch (wel DHCP) adres betreft?

Dan bedoel ik dus eigenlijk het volgende:

De door de DHCP toegekende adressen worden met een korte timeout in de ARP tabel van de router opgeslagen. De niet door DHCP (handmatig/statisch) geconfigureerde adressen worden zonder of met een veel langere timeout/refresh in de ARP tabel gezet. Natuurlijk met respect ten opzichte van de door jouw aangegeven uitzonderingen, als de ARP tabel vol is, etc.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar de statische adressen worden niet uit de ARP-tabel verwijderd, dat is dus zonder een time-out. Waarschijnlijk kan je op geen enkele goedkope router ARP rules instellen.

quote:
Jeroen Balduyck schreef op zondag 23 januari 2005 @ 09:54:
[...]
Meeste toprouters zullen dat wel hebben (gokje) maar dan zal er vast een mogelijkheid zijn dit uit te zetten.

Dat gokje lijkt me ook zo, maar die mogelijkheid om het uit te zetten, lijkt me stug. Alhoewel de Linksys routers zijn gebaseerd op Linux inclusief de source, dus dan kan je het mogelijk wel uit zetten. Maar ik gok hier maar wat, eigenlijk.

quote:
cytro schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:50:
[...]
Support voor meerdere DMZ hosts vind je denk ik niet snel op de huis-tuin-en-keuken-routers, het plaatsen van een computer in een DMZ zorgt er voor dat al het verkeer wat naar de router wordt gestuurd, naar de machine die in de DMZ staat wordt gestuurd. In het geval van meerder machines zou je het verkeer moeten verdubellen, of dit op een andere manier in de netwerk infrastructuur verwerken (nog een andere router in de DMZ).

Indien je dit in de documentatie opzoekt, kan je enorm de mist in gaan. Helaas is DMZ iets heel anders dan wat bij de huis-tuin-en-keuken-routers DMZ wordt genoemd.

DMZ bij topmerken betekent dat verkeer vanaf internet door alle rules van je router heen gaat en dan in de DMZ terecht komt. Daarna kan de computer in de DMZ het weer doorsturen naar je interne netwerk, maar dan worden weer alle rules van de router toegepast! Uiteraard zet je in de router een rule dat verkeer nooit vanaf internet naar je interne netwerk mag, zodat je dwing om het altijd via je DMZ te laten lopen. Gevolg: een DMZ verbetert je beveiliging.

Bij de huis-tuin-en-keuken-routers betekent "DMZ" zoiets als dat je je computer op het interne netwerk vertaal naar de internet kant van je router. Vandaar dat de router alles overnieuw moet sturen voor elke computer in de "DMZ". Gevolg: dit soort "DMZ" is een risico voor je beveiliging.

Je kan overigens dezelfde functionaliteit bereiken door twee identieke routers achter elkaar te zetten. Het gedeelte tussen de routers is dan je DMZ en het gedeelte achter de tweede router is je interne netwerk. Je kan dan onbeperkt aantal computers in je DMZ zetten.

Suc6

metalusions

quote:
Jeroen Balduyck schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:20:
Nog een klein vraagje. Kan je een even kijken of WOL werkt bij jouwe? Gwn ff udp poort 9 forwarden naar je intern ip adres van je netwerk. Even je WAN ip zoeken (http://www.whatismyip.nl/) en naar http://www.dslreports.com/wakeup surfen en je pc is wekken vanaf een andere pc . Anyway je kent er meer van dan mij dus je zal het wel weten :P

Zo weten we zeker dat WOL werkt bij die router als de pc uitstaat. Heb ik trouwens bij mij nog niet kunnen testen vanaf een pc buiten men netwerk raaaaaaagh was net bij iemand anders vergat ik het stomme papiertje met men MAC adres :+ stupid me :(

Alvast heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt :)

Ps je intern ip moet vast zijn (niet via DHCP,) anders is de kans groot dat de router niet weet naar waar het paketje moet

Ik heb het op mijn model router al diverse malen getest, zelfs gisteravond nog, en het werkt verder prima. Ik weet echter niet of dit een garantie is dat het op het andere model ook werkt. Al lijken de routers heel veel op elkaar, intern kunnen er nog altijd grote verschillen zijn door het toepassen van andere hardware en besturingssoftware. Ik denk echter dat de kans groot is dat het gewoon wel werkt. Ik heb WOL getest en gebruikt met verschillende generaties van deze routers, en het werkte eigenlijk altijd goed na het instellen van de juiste port forward.

Geen dank, ik hoop dat dit is wat je zoekt en dat je er net zo tevreden over zult zijn als ik dat ben :)

quote:
honda258 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:56:
Indien je dit in de documentatie opzoekt, kan je enorm de mist in gaan. Helaas is DMZ iets heel anders dan wat bij de huis-tuin-en-keuken-routers DMZ wordt genoemd.

Heb je helemaal gelijk in, eigenlijk wel jammer dat de begrippen en definities op deze manier misbruikt worden, alhoewel ik zelf ook niet een alternatief weet anders dan "Virtual DMZ" ofzo.

Ook nog namens mij bedankt voor al je duidelijke uitleg en toelichting :)

cytro wijzigde dit bericht 23-01-2005 22:57 (15%)

Ben net tot een vrij interessante ontdekking gekomen (misschien al gemerkt: er loopt nog een ander topic van me ivm emule en crashende routers)

Thuis heb ik kabelinternet (met zo een Motorola surfboard router) en hier (bij men vrindin) Adsl met een Planet router. Al mijn WOL tests zijn dus bij mijn vrindin uitgevoerd.

Bij mij thuis is mijn router terug in zijn doos en gebruik ik een switch. Nu ga ik ook overstappen op Adsl (vandaar dat ik een nieuwe router moet)

Mijn kleine ontdekking is nu dat die Motorola router met gemak een paar duizend connecties aankan. Hij is bij mijn weten nog nooit vastgelopen door te fel te downloaden. (als mijn router er tussen zat liep de router wsl vast en niet de kabelmodem)

De provider waar ik nu ga bijgaan geeft me een Copperjet 816 (van Allied data) router, die ook Voice over Dsl aankan. Die moet ik dan gaan verbinden met mijn nieuwe router.

Ook een kijkje gaan nemen bij motorola, natuurlijk reppen ze geen woord over hoeveel connecties hun modems aankunnen. Ze hebben WEL ook gewone ethernet en draadloze modems. (die mss even goede zijn als die kabelmodem?)

Ik hoop maar dat die Copperjet nu niet ga lastig doen :+

hier ben ik weer :)

Honda je hebt alweer gelijk, na een klein kwartiertje vergeet die router het MAC adres van de te booten pc |:(

Het gekke is dat het via het localsubnet wel nog werkt...(dan gaat het paketje vast niet langs de router, gok ik)

Aangezien jij veel verstand van zaken hebt weet je misschien een oplossing. Moet ik het in de richting zoeken van "bridging" of "IGMP". Zolang 1 van de 2 pc's aanstaat onthoudt de router alle MAC's, maar na een tijdje weet hij het niet meer.

Heb 1 van je vorige replies gelezen. Je gaf een a, b, c en d punt als manier om de paketjes te sturen. Ik denk niet dat ik in mijn Router een ARP entry kan plaatsen. Het pakket op het lokale netwerk broadcasten, dat doet een tool die het voor WOL het local subnet gebruikt. (weet niet of het voor WOL over internet kan gebruikt worden). Broadcasten op het lokale netwerk werkt idd nog, zelfs al is de router het MAC adres vergeten.

"Een broadcast sturen en vragen wie dat ip heeft" gaat volgens mij enkel als je de pc eens aanzet, zodat het MAC weer in zijn tabelletje gaat

De tutorial klopt nog wel...alleen is hij vrij nutteloos als je router het niet meer weet.

De ingewikkelde handleiding van men router maakt me niet veel wijzer, ik hoop dat jij het weet :)

Jeroen Balduyck wijzigde dit bericht 25-01-2005 21:58 (32%)

metalusions

Ik moet tot mijn spijt ook meedelen dat het hier ook niet werkt, alhoewel ik me toch meen te herinneren dat het me met die OfficeConnect serie ooit eens gelukt is. Met deze versie werkt het dus niet.

Ik heb ongeveer een uur gewacht met het versturen van het magic packet (via dslreports.com), maar d'r gebeurde niets :(

De router accepteerd ook geen broadcast addressen als "virtual servers", dus ook dat is geen oplossing.

Misschien is d'r nog een optie. Ik heb hier en daar wat gelezen over het modificeren van de firmware van onder andere de LinkSys routers, hier zelfs een link waarin WOL ondesteuning wordt genoemd.

Anders zou ik het zonder extra hulpmiddelen ook niet meer weten. Helaas.

quote:
cytro schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 06:14:
Ik moet tot mijn spijt ook meedelen dat het hier ook niet werkt, alhoewel ik me toch meen te herinneren dat het me met die OfficeConnect serie ooit eens gelukt is. Met deze versie werkt het dus niet.

Ik heb ongeveer een uur gewacht met het versturen van het magic packet (via dslreports.com), maar d'r gebeurde niets :(

De router accepteerd ook geen broadcast addressen als "virtual servers", dus ook dat is geen oplossing.

Misschien is d'r nog een optie. Ik heb hier en daar wat gelezen over het modificeren van de firmware van onder andere de LinkSys routers, hier zelfs een link waarin WOL ondesteuning wordt genoemd.

We waren er toch erg dichtbij :). Het ergste van al is dat mijn brakke USR router het wsl wel kan
(zou het nu testen maar ben een extra ethernetkabel vergeten, deze router heeft geen modem dus moest hij achter de planet router komen)

De USR kan dus interne ip's koppelen aan hun MAC adres. Daarom denk ik dat het zou gaan.

Je hebt het misschien gedaan nét voor de router het MAC vergat, daarom dat het nog net ging.

Anyway ik denk dat er wel nog wel een paar opties zijn. Ik ga vanavond of straks screenschots maken van de relavante onderdelen van de config van mijn router. Der is een kans dat iemand er wijs uit raakt. (grrrrrrr en toch gaat het werken :( )

Intss zal ik je link eens bekijken.

quote:
cytro schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 06:14:

Ziet der mij een ERG gelikte firmware uit... :) :9~ We zouden nog iemand moeten vinden die het is test voor ons:p (kost wel 20 dollar zie ik, das ongeveer 16-17 euro)

Als het ding dan nog stabiel blijft onder de Emule connecties, en het is geen Hoax lijkt het me een niet te kloppen oplossing. Je zei onder andere LinkSys zijn er nog zo een sites? => men interesse is gewekt })

I know things
Reg. datum: 05 augustus 2002

Ik volg dit topic met veel interesse en ben er inderdaad ook achter gekomen dat het vaak niet lukt omdat:
  • - de ARP tabel geflusht wordt (meestal binnen 10 minuten) - het niet mogelijk is om een poort 255 te portforwarden (en zo als broadcast te gebruiken)

Zelf heb ik het geprobeerd met een E-tech modem/router frimware 3.46 en liep tegen bovenstaande problemen aan, ook geprobeerd met de Sitecom router DC-202 V3 en wederom bovenstaande problemen.
Totdat ik op de site van Sitecom zag dat er onlangs een DC-202 V5 is verschenen (V4 schijnt vrijwel direct weer uit de handel te zijn genomen, was iets niet helemaal goed mee). In de handleiding van V5 stond vermeld dat deze over een Wake-up functie beschikt.
In het kort komt het erop neer dat je via internet inlogt op de router (uiteraard pas nadat je dit ingesteld hebt op de router) en dan via de router een Wake-up signaal je netwerk opstuurt (dit doe de door het MAC adres van de betreffende netwerkkaart in te voeren)

Ik heb nog via de helpdesk van Sitecom geprobeerd om aan de firmware van V5 te komen en deze dan in V3 te krijgen, maar de helpdesk vertelde met dat dit niet gaat lukken en dat ze ook niet van plan zijn om voor V3 een nieuwe firmware upgrade uit te brengen met daarin deze Wake-up functie. Dus van de week maar V5 gekocht en uitgeprobeerd en inderdaad het werkt perfect. Maakt niet uit hoe lang de computer uit staat, even inloggen op de router, MAC adres ingeven en wakker worden computertje.

;) P.s. ik heb nog een Sitecom router DC-202 V3 te koop

www.ruvon.nl

Reg. datum: 21 maart 2005

Ik weet dat het topic al meer dan 2 weken oud is, maar....

ik heb het hele topic gelezen en wat ik mij toch nog afvraag is waarom je je mac adres nog moet opgeven als je je router al laat forwarden... dan stuurt ie het toch al de goeie kant op?

F5 for a new haircut!
Reg. datum: 29 september 2000

quote:
DAN900 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 01:08:
Ik weet dat het topic al meer dan 2 weken oud is, maar....

ik heb het hele topic gelezen en wat ik mij toch nog afvraag is waarom je je mac adres nog moet opgeven als je je router al laat forwarden... dan stuurt ie het toch al de goeie kant op?
Omdat je PC anders niets met het pakketje doet. Als je op een groot LAN zit en jij stuurt een WOL signaal rond zou het niet zo mooi zijn als alle PC's aanspringen; vandaar dat je ook MAC adres moet gebruiken.

Wees consequent, maar niet altijd

quote:
Ook schreef op maandag 21 maart 2005 @ 06:43:
[...]

Omdat je PC anders niets met het pakketje doet. Als je op een groot LAN zit en jij stuurt een WOL signaal rond zou het niet zo mooi zijn als alle PC's aanspringen; vandaar dat je ook MAC adres moet gebruiken.
das toch onzin? als je de router bijvoorbeeld poort 4000 laat forwarden naar 1 adres (1 pc) komt het wol signaal gestuurd naar het ip adres dat je van je provider hebt gekregen over poort 4000 bij je router terecht en die ziet 'hej! een pakket over poort 4000, wat leuk, die moet ik naar dat ip adres sturen'. dan gaat ie dus niet het hele netwerk rond... toch? :)

F5 for a new haircut!

quote:
DAN900 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:07:
[...]
das toch onzin? als je de router bijvoorbeeld poort 4000 laat forwarden naar 1 adres (1 pc) komt het wol signaal gestuurd naar het ip adres dat je van je provider hebt gekregen over poort 4000 bij je router terecht en die ziet 'hej! een pakket over poort 4000, wat leuk, die moet ik naar dat ip adres sturen'. dan gaat ie dus niet het hele netwerk rond... toch? :)
Dat weet ik, dat weet jij, maar leg dat maar eens uit aan de netwerkkaart van die PC die uit staat. Die springt gewoon pas aan als hij met z'n MAC adres aangesproken wordt en eerder niet; de PC 'weet' zegmaar niet dat hij de enige is die het pakketje ontvangt en het 'magic packet' wat de PC doet wakker worden moet gewoon een overeenkomend MAC adres bevatten anders doet je PC er niets mee.

quote:
Ook schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:21:
[...]

Dat weet ik, dat weet jij, maar leg dat maar eens uit aan de netwerkkaart van die PC die uit staat. Die springt gewoon pas aan als hij met z'n MAC adres aangesproken wordt en eerder niet; de PC 'weet' zegmaar niet dat hij de enige is die het pakketje ontvangt en het 'magic packet' wat de PC doet wakker worden moet gewoon een overeenkomend MAC adres bevatten anders doet je PC er niets mee.
haha, Okeej :) ik vat hem, bedankt :*)

Reg. datum: 07 november 2001

quote:
Jeroen Balduyck schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:51:
[...]

We waren er toch erg dichtbij :). Het ergste van al is dat mijn brakke USR router het wsl wel kan
(zou het nu testen maar ben een extra ethernetkabel vergeten, deze router heeft geen modem dus moest hij achter de planet router komen)

De USR kan dus interne ip's koppelen aan hun MAC adres. Daarom denk ik dat het zou gaan.

Je hebt het misschien gedaan nét voor de router het MAC vergat, daarom dat het nog net ging.

Anyway ik denk dat er wel nog wel een paar opties zijn. Ik ga vanavond of straks screenschots maken van de relavante onderdelen van de config van mijn router. Der is een kans dat iemand er wijs uit raakt. (grrrrrrr en toch gaat het werken :( )

Intss zal ik je link eens bekijken.
Ik ben benieuwd naar de screenshots...

Heb zelf een USR 808054 wireless router (fw 164b34) die het op dit moment redelijk doet, al had deze in het verleden behoorlijk last van reconnects. Nu veroorzaakt RDP over wireless af en toe nog een piek waardoor de router/pc card eruit vliegt, maar dit terzijde...

Nav deze perfecte post ben ik ook bezig gegaan met WOL. Heb m'n pc met draad aan de router hangen, achter de firewall. In virtual server heb ik UDP poort 9 ingesteld om door te linken naar het ip van m'n pc (verkregen van dhcp). WOL (via één van de sites) met m'n laptop wireless aan de router werkt prima tot +/- een kwartier nadat de pc uit is. Daarna geen sjoeger zoals al meer beschreven :(

Daarom wil ik een vast ip instellen voor de te booten pc. Kan ik dan ook de dhcp laten aanstaan voor m'n laptop? Het is niet handig om m'n laptop een vast ip te geven ivm gebruik op diverse bedrijfsnetwerken. Hoe/waar stel ik dat dan in op de router?

Ik heb ook nog een remote optie op de router, alleen uit de help wordt ik ook niet wijzer. Wellicht iemand een idee hoe ik WOL verder werkend kan krijgen met deze router?

http://members.chello.nl/f.hoolsema/_tweakers/remote.jpg

quote:
snarf schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:02:
[...]
Daarom wil ik een vast ip instellen voor de te booten pc. Kan ik dan ook de dhcp laten aanstaan voor m'n laptop? Het is niet handig om m'n laptop een vast ip te geven ivm gebruik op diverse bedrijfsnetwerken. Hoe/waar stel ik dat dan in op de router?

Ik heb ook nog een remote optie op de router, alleen uit de help wordt ik ook niet wijzer. Wellicht iemand een idee hoe ik WOL verder werkend kan krijgen met deze router?

[afbeelding]

Je kan gewoon een IP handmatig instellen dat buiten de DHCP-pool valt (of de pool zo aanpassen dat je vaste IP er buiten valt... :+). Of je kan (soms) bij de DHCP-functies opgeven dat een bepaalde PC (op naam of MAC) altijd een bepaald IP moet krijgen (dat wederom buiten de dynamische pool moet zitten).

De remote-functie op je router kan je gebruiken om de webinterface van buitenaf benaderbaar te maken. In combinatie met een slap wachtwoord de uitgelezen manier om je router door een scriptkiddie te laten vernaggelen. Maar wel handig als je de router van een ander moet kunnen configureren/aanpassen. En daarom kan je dus instellen welke IP-range toegang krijgt tot de interface - en belanrijker: welk deel van het internet dat niet krijgt ;).

Professor Farnsworth: "Good news everyone! I've invented a signature which makes you read this line in your head, in my voice!"

Jo, ben ik weer (eens).. Ik heb de laaste bladzijde van't topic nog eens gelezen en kom tot de ontdekking dat ik het niet meer volg :)

Ik heb dus zo'n stom router modem van etech (ADRT03) dat dus m'n macadres vergeet..
was hiervoor nou een oplossing gevonden?? ik kan het niet terugvinden :/

Ik ben weer ietsje verder gekomen, maar helaas werkt het nog niet. Ik heb nu een vast ip voor mijn pc, buiten de range van de DHCP. De DHCP deelt adressen uit in de range 192.168.123.100 - 192.168.123.101 (voor o.a. mijn laptop) en op mijn pc heb ik 192.168.123.23 als vast ip. Dit werkt, geen aanpassingen hoeven te doen in de router.

Nog steeds na 10 minuten niet meer mogelijk om te wollen, via http://www.dslreports.com/wakeup op mijn wireless laptop.

Het grote nadeel vind ik dat je zoveel instellingen kunt doen op je router en dat de help niet heel duidelijk is hoe eea werkt, dat het bijna niet te doen is om achter functionaliteit te komen. Misschien dat jullie kunnen helpen. Ik lees hier over ARP tabellen etc. en dat zegt me gewoon heel weinig.

Zoals ik al eerder meldde, ik heb een USR 8054 wireless router. Bij virtual server laat ik UDP poort 9 doorsturen naar de LAN Server 192.168.123.11. Dit werkt ook, want dit doe ik bijvoorbeeld ook voor RDP en Emule.

Misschien moet ik wat doen bij de overige menukeuzes? Bij de tabs Status, Basic Settings, Wireless, Management, Tools en Wizard zijn er volgens mij geen instellingen meer nodig. Het gaat dus om Routing:
http://members.chello.nl/f.hoolsema/_tweakers/routing.jpg

En Access:
http://members.chello.nl/f.hoolsema/_tweakers/virtualserver.jpg

Wie o wie?

F5 for a new haircut!

ARP heeft meer met routing te maken dus daar hoef je niets aan te passen (de routing is nl al OK aangezien je gewoon kan internetten). Werken je andere portforwards trouwens wel goed? Ik zie namelijk de Virtual Server gedisabled staan op je screenshot, maar het lijkt me sterk dat je daarmee alle forwarding uitschakelt?! Kan je die niet eens op enabled proberen?
edit:
Nevermind ook eigenlijk, als het de eerste 10 mins wel goed werkt is het natuurlijk onzin wat ik zeg :)

Ook wijzigde dit bericht 12-04-2005 22:04 (14%)

Virtual Server port forwarding doet het prima, zoals je ziet zijn de onderste regels enabled (vinkje).

Reg. datum: 05 september 2005

Kheb het hele topic ook eens volledig doorgelezen en snap het ongeveer ikzelf zit met een WRT54G van linksys mijn vraag is hierover kan ik daarop connecten met putty ofzo en dan iets veranderen in die arptabel ??

Reg. datum: 24 mei 2000

Voor de Linksys WRT54G zou je hier eens kunnen kijken:
http://www.dslreports.com/faq/9389

Zelf heb ik een Draytek Vigor 2900VG
Daarmee kun je nog geen Wake on WAN geven zonder vooraf via telnet in te loggen en de ARP cache te updaten.

Met Cisco routers schijn je wel te kunnen forwarden naar 192.168.1.255
Mijn router slikt die setting wel maar doet er verders nix mee.

Ik heb vrij veel onderzoek gedaan en je moet er je router echt op uitzoeken.
Aangezien ik dat niet heb gedaan is de enige optie voor mij afwachten en zoveel mogelijk mensen met Draytek routers erop wijzen een (Request for Change) te mailen aan Draytek.
Oftewel welke feature in welke vorm je het liefste zou zien in een nabije firmware.
Naar aanleiding van het aantal Request for changes zal de fabrikant bepalen of deze optie aangepast kan worden invorm van een Firmware upgrade.

Het moge duidelijk zijn dat als je een bepaalde feature wilt je dit zelf ook aan de fabrikant van je router kenbaar zult moeten maken.
Grote kans dat er als de feature al wordt ingebakken dit veels te laat is maar wellicht gaan dergelijke features zo steeds meer standaard worden en wie weet heb je d'r zelf ook wat aan.

en voor degene die dit graag met een php script wilen doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<? 

function WakeOnLan($addr, $mac) 
{ 
    /* 
     * (C)opyright 2K2 HotKey (at SPR dot AT) 
     */ 
    $addr_byte = explode(':', $mac); 

$hw_addr = ''; 
    for ($a=0; $a < 6; $a++) 
    { 
        $hw_addr .= chr(hexdec($addr_byte[$a])); 
    } 

$msg = chr(255).chr(255).chr(255).chr(255).chr(255).chr(255); 
    for ($a = 1; $a <= 16; $a++) 
    { 
        $msg .= $hw_addr; 
    } 

/* 
     * send it to the broadcast address using UDP 
     */ 
    $s = socket_create(AF_INET, SOCK_DGRAM, SOL_UDP); 
    if ($s == false) 
    { 
        echo "Error creating socket!\n"; 
        echo "Error:".socket_strerror(socket_last_error($s)); 
    } 
    else 
    {  
        $e = socket_connect($s, $addr, !!!!!!!POORTNUMMER!!!!); 
        if ($e == false) 
        { 
            echo "connection failed\n"; 
            echo "Error:".socket_strerror(socket_last_error($s)); 
        } 
        else 
        {  
            $e = socket_setopt($s, SOL_SOCKET, SO_BROADCAST, 1); 
            $e = socket_write($s, $msg, strlen($msg)); 
            socket_close($s); 

echo "Magic Packet sent (".$e.") to ".$addr.", MAC=".$mac; 
        } 
    } 
} 

$mac_addr = "!!!!!!!!!!je mac adres!!!!!!!!!"; //put the MAC-to-be-woken here! 
WakeOnLan('!!!!!!!!en je internetip!!!!!!', $mac_addr); //IP must
//at least it didnt work otherwise... 

?>

ff je internetip | macadres van de optewekkenpc | en het poort nummer
wijzigen en plaats het script ergens bij een hoster, en ja kan zelf je pc wekken zonder tools op pagina;s van andere

Renegade wijzigde dit bericht 12-12-2006 13:50 (0%)

Ze klemmen je helemaal lul!
Reg. datum: 05 juni 2001

Ik heb dit topic ook met veel interesse gelezen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem (WOL, router, arp etc..).
Ik begrijp dus dat het voorzover niet mogelijk is om je pc op te starten via WOL als je achter een huis tuin en keuken router zit (Repotec IP515H)?

Dan ga ik eens kijken of ik dit kan realiseren --> computer aan met gsm

Hollie wijzigde dit bericht 10-11-2005 10:02 (60%)

A Life?..... Cool! ..... Where can I download one of those from?

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: