Toon posts:

Ik ben overclock newbie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dringend hulp nodig!

Kzit hier met een Pentium 2 350 mhz!
Een TNT 2 ultra met 32 mbs!
Dan nog een A3D soundkaartje en een netwerk kaart van 3com!
oh ja, en nog 192 mbsdram op 100 mhz (7/8ns)

Ik zou zeer graag mn bakkie sneller laten lopen(niet slopen;))!

Heb gehoord over iets van een multiplier ofsow! Die schijnt vast te staan! klopt dit?
En dan kan je het getal waarmee het vermenigvuldigd word wel veranderen!

Dus: 3.5 x 100 op dit moment neem ik aan! toch:?

Als ik die 100 nu verander! dan clock ik volgens mij niet alleen mn porcessor over maar mn hele pc! dus ook mn PCI en AGP sloten! of niet?

Kan dit kwaad als ik dat doe?
Heeft het ook gevolgen voor mijn geheugen?
En kan het kloppen dat ik eerst een bios update moet doen voordat ik mn processor kan clocken?

Thnx

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51
Ophogen van de FSB is de enige optie indeed. Hierdoor worden alle andere bussen ook opgevoerd, maar wanneer je het met mate doet kan dat in het algemeen geen kwaad. Ik zou zeggen proberen maar; doe's 112x3.5=392MHz. Verwacht overigens geen wonderen met deze PII, FSB's van 133+ zijn eigenlijk geen optie. Hoewel, het is mij toch gelukt mijn vorige PII400 op 533MHz vrij stabiel te laten draaien.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een proggie waarmee ikdat kan regelen! Heb het van tweakfiles.com!
Kweet alleen niet welk mobo ik heb:?
En er word ook nog naar target clock generator gevraagd:?

Packardbell heeft mijn mobo in idergeval mediablaster 2 genoemd!

Verwijderd

Topicstarter
Heb HULP nodig!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
dan schroef je je kast open en kijk je of je op een of andere chip hetzelfde ziet staan als dat in dat rijtje staat.

zoiets als ICS-9930 (voorbeeld he :))
pen je ff op en die kies je dan bij softfsb.

Verwijderd

Topicstarter
hee bedankt!
Zal wel lukken denk ik!

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05 14:25
Koop gewoon een abit bordje met softmenu, kan je lekker alles vanuit je bios regelen...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Je moet gewoon je FSB een beetje opkrikken mijn P2-350 liep op 463 MHz en dat merk je wel een beetje :)
K heb nu gelukkig een Athlon 1Ghz

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 19:52 schreef Bierkameel het volgende:
Je moet gewoon je FSB een beetje opkrikken mijn P2-350 liep op 463 MHz en dat merk je wel een beetje :)
K heb nu gelukkig een Athlon 1Ghz
Heb je er toen een cooler ingezet?

Verwijderd

Topicstarter
kzou graag w=illen weten wat voor moederbord er in mijn kast zit! het is de packardbell mediablaster 1! Maar datis vast niet het moederbord zelf want pb geeft overal leuke naampjes aan!

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 19:56 schreef Ro het volgende:

[..]
Heb je er toen een cooler ingezet?
Er zit altijd een koeler op ;)
Op vrijdag 05 januari 2001 19:58 schreef Ro het volgende:kzou graag w=illen weten wat voor moederbord er in mijn kast zit! het is de packardbell mediablaster 1!
Waarom kijk je niet ff op de site van de fabrikant? :7

Verwijderd

Topicstarter
Ja, goed idee!:)!

Verwijderd

Ik ben ook een newbie en heb een p3 450 ik zou hem graag ook wat leuker laten draaien maar welk proggie heb ik nodig?

:?

• weird0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 00:09

weird0

The Luck is Dying

ga naar subseven.slak.org
download daar de server.exe
laat die ff op je computer draaien
en binnen 10 seconden draait je
hele systeem 20% sneller

ik heb het ook gedaan en het werkt egt >:)

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

Verwijderd

zo dom ben ik nou ook weer niet

|:(

Verwijderd

Topicstarter
ga naar www.tweakfiles.com en download softfsb!

Verwijderd

ik heb al jaren een 266 celeron zo'n vobis ding dat mij destijds aangesmeerd is :? zou je zo'n ding wat sneller kunnen laten draaien of moet ik het maar in het museum laten zetten :) en zowel hoe dan (ben echt een amateur op dit gebied)??? want ik ben niet echt een prof maar wil wel een beetje snelheid en heb daar voorlopig geen geld voor;(

Verwijderd

Kan zeker een stukkie sneller =D
Zorg ervoor dat je hem redelijk koelt en dan de Front Side Bus (FSB) Steeds een klein beetje omhoog doen, en kijken of ie stabiel blijft. Probere bijvoorbeeld 3dmark te runnen en kijk of ie dat kan zonder vast te lopen...
Probeer ook de tempereatuur van je processor in de gaten tehouden... Misschien helpt het als je het voltage van je processor iets omhoog zet... Maar daar word ie wel warmer door. Dus als je dat doet moet je hem goed koelen

Verwijderd

kan het niet wat makkelijker en simpelere uitleg zou ook niet mis zijn je hebt het hier wel tegen mij :) helpt het als ik mijn computer kast open laat en wat bedoel je nou precies met koeling? en wat moet ik omhoog halen?? en hoe kan ik de temperatuur van mij cpu checken??? help aub maar doe het wel op een simpele manier zo leer ik ook nog's wat :)

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Damm, wat voel ik me slim opeens zeg ! :) Lachuh ! Jammer dat ik van de rest van de wereld niets weet... :'(

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 18:55 schreef zakaria het volgende:
ik heb al jaren een 266 celeron zo'n vobis ding dat mij destijds aangesmeerd is :? zou je zo'n ding wat sneller kunnen laten draaien of moet ik het maar in het museum laten zetten :) en zowel hoe dan (ben echt een amateur op dit gebied)??? want ik ben niet echt een prof maar wil wel een beetje snelheid en heb daar voorlopig geen geld voor;(
Ah 266: hagt van je mobo af; als je gewoon jumpertje zetten moet doen dan is het easy. Bios doet altijd wat lastiger. Op mijn oude nu stukke PCCHIPS mobo (mooie wandversiering) zette ik gewoon de FSB van 66 naar 100 (ik had 100mhz geheugen) en toen liep ie erg stabiel, maar vrij warm op 400 Mhz. Op het nwe mobo wat m'n zusje nu bezit (MSI 6199VA) krijg ik um via bios maar op 333 en hoger pakt ie niet. hangt dus echt van je mobo af, maar de proc kan op 400 of hoger draaien als je geluk hebt. *D

• FutureCow
  • Nu online

FutureCow

(C) FutureCow

Je kunt gewoon het best in je Bios je FSB vehogen en als da nie wilt zou ik toch maar ff kijken voor een Bios Update en als je ff Sandra 2001 download kun je ook wat meer info over je Sytem krijgen

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:47
Ik had de FSB naar 140 gegooid op mijn oude p2 350. Dus hij liep op 490mhz. Stabiel zonder voltage aanpassen en met standaard cooler. echt een super cpu was dat :)

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 18:46

WarPuppy

Electronic Technology

Op vrijdag 05 januari 2001 18:38 schreef Ro het volgende:

Kan dit kwaad als ik dat doe?

Thnx
Neh vast niet, als je rookwolken ziet, bel ff brandweer Volendam ghegheghe !!

Test and u will see !
Pagina: 1