Toon posts:

Be6-2 flash prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn Be6-2 (rev 1.0) wil flashen krijg ik het volgende error melding 'unknown flash type' :(

Volgens mij ligt het niet aan de versie van awdflash.exe, want ik heb echt stuk of 4 versies gebruikt waaronder de nieuwste versie. Niets hielp ;(

Ik heb dus een BE6-2 (rev 1.0)

Iemand die er een oplossing voor heeft? :?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50
check of je niet de verkeerde bios hebt gedownload want van rev 2 staan ze op dezelfde pagina als rev 1

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb echt de goede. Heb speciaal daarvoor m'n moederbord eruit gehaald om te kijken welke revisie ik had. Kon het zo niet zien wat er op de isabus geplakt was.

Er stond iets in de zin van BE6-2 ok rev 1.0 Filename: BEHUH.EXE
Date: 09/05/2000
ID: UH
^
Deze heb ik dus gedownload

En wat ook vaag is, dat mijn bios id nummer niet in dat rijtje voorkomt
Dit zie ik bij het opstarten onderaan:
I440BX - W977 - 6A69KA1AC-QY

QY :? :(

Verwijderd

Mail Abit ff

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gedaan

heb ook in een nieuwsgroep gepost

hoop dat het snel mogelijk opgelost wordt :(
bedankt.

• JeroenNietDoen
BE6-II rev 1: laatste bios update = behuh.exe

als dat al op je mobo staat dan hoef je dus niet te flashen

• JeroenNietDoen
ah ik vat em...

ja als dat op je mobo staat, dan zou dit dus de laatste bios versie hebben maar als je bios ID iets anders aangeeft...

Verwijderd

Topicstarter
Yeah!!! :9

Het is me eindelijk gelukt, met behulp van twee engels :) die me geholpen hebben (2 knapen die me gemailt hebben als antwoord op mijn bericht die ik geplaatst heb in een nieuwsgroep).

Hoe los je het op?

normaal gesproken tik je het volgende in om je bios te flashen:

awdflash beh_uh.bin /cc /cd /cp /py /sn /cks /r

Enigste wat ik erbij moest zetten was een extra commando '/f' (staat voor: Use Flash Routines in Original BIOS For Flash Programming). En het werkte gewoon! :)

/me is happy [img=15,15]i/s/shiny.gif[/img]

Verwijderd

Mischien heb je je vergist met het downloaden van je nieuwe biosfile.

De A-bit site is nogal vaar.

op de page van de Be6-2 staan biosen op van V1.0 en V2.0, mischien heb je versien 2.0 gepakt!

De page begint met V2.0, je moet iets naar beneden scrollen voor de BE6-2 V1.0 biosjes.

Ik vindt dat A-bit slecht bezig is, als er een probleem met bepaalde hardware is met een moederboard vermeldenze dat nergens op de site. dit vindt ik echt heel erg slecht van ze (dat andere fabrikanten dat ook niet vermelden vind ik geen excuus)
Pagina: 1