krachtige buizenversterkers??

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
is het moeilijk om flink wat power uit buizen te halen met redelijke (liever goede) kwaliteit???

dit omdat ik het plan heb om ooit nog eens een versterker te bouwen die flink hard kan

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-12 09:11

Metten

ik hou het graag simpel

Tsja het zal best mogelijk zijn, ik denk alleen nogal duur... Lijkt me ook een beetje raar dat je een buizenversterker zou willen hebben waarmee je ehct hard zou willen... ik zou gewoon voor MOSFET torren gaan als je zelf gaat bouwen

Verwijderd

Als je klaar bent kom ik wel ff luisteren.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 21:33
koop even bij een tijdschriften handel een ELECTUUR daar staan bouwpakketen en how-to's over buizenversterkers in, dr staan ook kant en klare bouwpakketen in tekoop

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

Als je echt heel hard witl, kan je misschjien beter een buizen pre-amp bouwen, en dat signaal door een normale mosfet amp sleuren. Dat scheelt een heel stuk in prijs...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01

Jag

ik zou gewoon voor MOSFET torren gaan als je zelf gaat bouwen
MOSFET torren? Is dat een transistor uitvoering van een FET ofzo :P:?

Buizenversterkers en veel vermogen vloekt. Maar waarom ben je daarin geinteresseerd? Puur om "hard" te kunnen? Als dat zo is, dan heb je daar wel efficientere manieren voor. Je kan dan beter een gevoelige luidspreker bouwen. Buizenversterkers worden dan ook vaak gebruikt in combinatie met hoornluidsprekers, omdat die zo rendabel zijn (gevoeligheid van 100 dBspl of meer).
Lees anders de FAQ even, staat ook het een en ander in hierover (zie sig).

Jag

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-12 12:18

fv

-------------------> hiero

Een goede vriend van mij heeft een buizen versterker van 2 x 6 WATT (ja, je leest het goed!) - Trouwens een waanzinig goed klinkende versterker - Je wil echt niet weten hoe hard dat kan. Je moet dat wel goede luidsprekers hebben (Lees: makkelijk aanstuurbaar).

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

MOSFET torren? Is dat een transistor uitvoering van een FET ofzo
(MOS)FET's zijn transistoren jag :)

• Hillie
  • Laatst online: 01:43

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op zaterdag 06 januari 2001 08:36 schreef Accident het volgende:
(MOS)FET's zijn transistoren jag :)
Inderdaad, FET staat voor Field Effect Transistor ;).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Jag

Jag

Ja dom van mij :P. Tja dat soort dingen vertellen ze je ook niet als je elektrotechniek studeert ;).

Jag

Verwijderd

2x6 watt is dan ook normaal voor een buis hoor :)
buizenversterkers zijn eigenlijk voor de echte audiofiel niet als jeje nieuwste technoaanwinst aan de hele buurt wil laten horen >:)
maar ja ik kan ook nie zonder mn buizen pre-amp zo lekker warm analoge sound :)

• Jag

Jag

Op zaterdag 06 januari 2001 12:32 schreef kRiTz_C het volgende:
2x6 watt is dan ook normaal voor een buis hoor :)
buizenversterkers zijn eigenlijk voor de echte audiofiel niet als jeje nieuwste technoaanwinst aan de hele buurt wil laten horen >:)
maar ja ik kan ook nie zonder mn buizen pre-amp zo lekker warm analoge sound :)
Mijn solid state versterker klinkt anders ook behoorlijk analoog hoor :P.

Ff over 6 Watt en "hard". De fout die mensen maken met vermogens en geluidsniveaus, is dat ze niet goed rekening houden met de logaritmische schaal. Voor een flink verschil in "volume" (20 dB) moet er 100 keer zoveel vermogen geleverd worden door de versterker. Ander voorbeeld, als ik mijn HiFi set hard zet, piekt mijn versterker op zo'n 0.5 Watt. Maximum dat ik ooit gehaald heb (met het kijken van The Matrix) was 10 Watt (wel continu). En mijn EAW's zijn ook nog eens 17 dB gevoeliger dan mijn B&W's, en zullen dus in principe ook 50 keer minder vermogen dissipieëren. Kortom versterkers staan gewoon hun hele leven niets te doen (leveren zo'n 1 mW tot 1 Watt) buiten die éne keer tijdens dat feestje om. En je hebt dus ook niet veel vermogen nodig.

Jag

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Het is aan te raden om voor (laagvermogen) buizenversterkers speakers met een hoog rendement te gebruiken, zoals de ariels.
zeer mooie speakers imo

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Op vrijdag 05 januari 2001 21:58 schreef Jag het volgende:

[..]
Buizenversterkers en veel vermogen vloekt. Maar waarom ben je daarin geinteresseerd? Puur om "hard" te kunnen?
ja, niet altijd maar af en toe flink blazen.

ik vind het namenlijk bijzonder prettig om af en toe een goed stuk muziek mooi en redelijk hard te kunnen luisteren. zodat je niets meer om je heen hoort (behalve de muziek) en nergens meer aan denkt. oftewel, gewoon genieten

• DOCACE
  • Laatst online: 22-11 21:06

DOCACE

Whut's up

als je een beetje geld hebt moet je maar eens naar http://www.amplimo.nl/nl/Audio/audio.html
gaan.

of

www.audiohome.com
(er is ook een nederlandse zaak in Eindhoven, maar weet de pagina zo niet).

DOC.

DOC.

• Flotter
  • Laatst online: 19-12 08:44

Flotter

Pelipper!

Op zondag 07 januari 2001 02:12 schreef DOCACE het volgende:
[...]
(er is ook een nederlandse zaak in Eindhoven, maar weet de pagina zo niet).

DOC.
Bedoel je misschien www.eringa.nl? Die site is helaas wel een beetje down...

[update] Site doet ut weer [/update]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

mooi setje tannoy met supertweeter erbij :D maakt het geheel compleet :)
Pagina: 1