Harddisk? welke?

Pagina: 1
Acties:

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Hallo!

Net mijn nieuwe pc opgehaald (niet de config beneden b.t.w.) bij Mycom, Hierin zit een harde schijf van IBM (30,7 DTLA ATA100)

Nu wilde ik zelf alles installeren qua drivers enzovoort dus nu heb ik na het installeren van Windows ME (Wat qua snelheid van de asus v7700 geforce2 precies het zelfde is als win98) , De 4in1 asus mobo drivers geinstalleerd om vervolgens het dma van de harde schijf in te schakelen via apperaatbeheer.
Dit werkte natuurlijk maar na het opnieuw opgestart te hebben heb ik bij schijfstations alleen nog maar de floppy drive staan!:(
Sisoft sandra blijft hangen bij de benchmark en hier kunnen jullie mischien iets mee:
Bij prestaties staat:
__Station C gebruikt MS-DOS compabiliteitsmodus__

Asus A7pro is het moederbord wat alleen maar ondersteuning bied voor udma66 maar volgens Mycom maakt het absoluut niet uit dat je hier een udma100 harde schijf op aansluit.

Kan iemand mij een handje helpen?
Thanks;)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 21:37

tweakerbee

dus..?

Maakt idd niet uit. Heb je de master/slave settings goed. Waarom wil je perse DMA aanzetten (heb je de performance hard nodig?)?

Weet verder niet, kun je wat meer info geven. Misschien even opnieuw formatten/partitioneren?

You can't have everything. Where would you put it?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 19:27
Ik neem aan dat je de drivers van de bijgeleverde cd gebruikt hebt? zijn waarschijnlijk oude drivers, nieuwe drivers voor via chipsets (die zit dus op je a7pro) kun je bij Via downloaden.

ps. tweakerbee : dma aanzetten scheelt echt wel merkbaar in snelheid. jij wil toch niet zeggen dat je nog met pio werkt of wel? >:)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek