Toon posts:

divx splitsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een divx-avi bestand van 1,3 gieg gemaakt, alleen wil ik het nu ff op cd branden. Kan ik zo'n file opdelen in 2 afzonderlijke divx movies of ben ik genoodzaakt het te rarren?

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

Je kunt de bestandsgrootte niet zoveel kleiner maken mbv rar (of andere) compressie, dus dat kunje wel vergeten. (8>

Alleen:           DE GROETJES

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
www.divx-digest.com

avichop downloaden, en dit is zeker voor back-up doeleinden? ;)

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Je kan um ook opsplitsen met virtualdub.
Save Segmented Avi selecteren en de bestands grote aan geven.

Nuff Said

Verwijderd

Topicstarter
Met avichop lukt het me alleen om de eerste 650MB te splitsen. De rest doet ie niks mee. Hoe kan dat?

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook.
Iemand een oplossing?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Vitual Dub gebruiken. ;)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 16:56 schreef deeoo het volgende:
Met avichop lukt het me alleen om de eerste 650MB te splitsen. De rest doet ie niks mee. Hoe kan dat?
Heb exact hetzelfde probleem. Vreemd dat alle divx sites avichop aanbevelen terwijl het niet schijnt te werken. Iemand een alternatief behalve virtualdub?

Verwijderd

en met virtual dub maakt ie er een onwijs groot bestand weer van en duurt het uren :(

Verwijderd

met virtual dub werkt het prefect hoor alleen moet je het gewoon GOED doen :)
ach je kan het of je kan het niet.. :)

Verwijderd

Virtual Dub..:
video: direct stream copy, audio ook.
Dan naar het begin van de film met de slider onderin beeld, dan op "home" drukken (begin markeren dus), dan naar ongeveer de helft met de slider, op "end" drukken (dus einde van de gesplitte file selecteren),...
Dan "file", save segmented AVI... (dit is het eerst deel).
Deze handelingen herhalen, maar dan vanaf het midden...

Nu heb je de film in 2 delen verdeeld.
Dit mOEt werken.......

Verwijderd

ok, help me dan even. Ik heb een divx van 1300 mb, deze wil ik splitsen in 700 mb en 600 mb. Bij virtualdub doe ik "open video file" ik open hem en dan kies ik "save segmented avi" en stel bij file segment size 700 mb in. Dan krijg ik een waarschuwing "you are about to save a uncompressed AVI file" etcetera. Dan lijkt het alsof 'ie de hele film gaat processen wat onwijs lang duurt.

Wat doe ik fout?

Verwijderd

had mistered's reactie nog niet gelezen, dit probeer ik eerst even...

Verwijderd

Waar het om gaat is dat je bij "video" direct stream copy selecteert...

Verwijderd

nu lijkt het beter te gaan. het enige vreemde is dat als ik bij save segmented file 700 mb kies, hij 4 bestanden van 350 maakt !?
Als ik dan 1400 mb kies maakt hij er 1.

Verwijderd

Gewoon gEEn formaat opgeven (dat vakje leeglaten) en eens proberen op de tijd te letten..
Dus met de slider naar bv. 70 minuten gaan en dan saven als etc...
Probeer maar eens.

Verwijderd

Thanx, mistered, het is gelukt. :)
Ik vraag me alleen af hoe je ervoor kunt zorgen dat de eerste file bijvoorbeel precies 700 mb is en dat je dus niet hoeft te gokken.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je kan ook een avisplit programma gebruiken..
(Heb het nog niet zelf gedaan)

Info www.divx-digest.com

Pvouput live

Verwijderd

klopt, maar de enige die ik kan vinden is AviChop en deze geeft problemen (lees de topic maar eens door)

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 15:06 schreef chrizz het volgende:
Thanx, mistered, het is gelukt. :)
Ik vraag me alleen af hoe je ervoor kunt zorgen dat de eerste file bijvoorbeel precies 700 mb is en dat je dus niet hoeft te gokken.
Blij dat het gelukt is...
Als ik me niet vergis bestaan er "bit-rate calculators" die uitzoeken hoe groot een bestand wordt..
Heb het zelf nog nooit gebruikt, maar je kunt er wel eens 1 proberen via bijv. http://www.divx-digest.com/software/index.html#calculators op te zoeken

Suc6 ermee...

Verwijderd

Vreemd....
Avi chop werkt bij mij prima.
Ook de 2e file.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15

Nicap

Tsssk....

avichop werkte bij mij eerst wel, maar dat was onder winME en win98. Maar onder win2k werkt ie niet.
Ik zal ook eens virtualdub proberen.

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Major Carnage

waki miko Reimu

Dan nu een ander probleempje bij splitsen:
Op de een of andere manier wil virtualdub PER SE een keyframe aan het begin hebben, en daar zit dus precies een stukje wat ik NIET wil hebben
Ik heb nu ongeveer 15 keer geprobeerd dat ding te splitten, met verschillende settings, maar dat stukje blijft er maar in..
Iemand een idee?

Even ter verduidelijking: ik wil dus bv het stuk hebben 0:12 tot 25:13, en het resultaat is 0:01 tot 25:13 (het gaat in dit geval dus niet om de grootte)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ff topic weer omhooghalen!

ik probeer een avi van 706 mb te splitsen in 2 stukken (het laatste stuk moet er af)
dus ik heb virtualdub geprobeerd, maar als ik het dan opsla krijg ik een avi die maar 622 mb is (terwijl ik er maar 3 minuten had afgehaald) en daarvan is het het beeld dan heel schokkerig (niet om aan te zien)
ik heb de settings gebruikt zoals ze op deze pagina staan
avi chop werkte niet die schreef een avi die ik niet kon openen !

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1