IDE RAID drivers voor Debian

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:14
Op de Promise en Abit website staan geen officiele drivers voor Linux voor de Promise Fasttrak en de Abit Hotrod PRO (RAID).

Weet iemand of er drivers zijn voor 1 van die 2 kaarten :?

Ik ben namelijk op zoek naar een IDE RAID-controller welke driver-ondersteuning heeft voor Linux (Debian 2.0.x of 2.2.x)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ik op www.promise.com kijk en naar tech support ga, en vervolgens "Drivers, BIOS,..." aanklik, staan daar behoorlijk groot twee links naar Linux drivers voor de Fasttrack kaarten ?
Okee, ze zijn voor Redhat, maar da's ook Linux...

• GarBaGe
Die zijn dus alleen voor Red Hat en alleen voor versie 6.2
Niet bruikbaar dus...

• GarBaGe
Oh ja, ook voor 7.0 :)

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Bekend probleem, ze zijn bezig aan algemeene drivers voor Linux in de tussen tijd heb ik gehoord dat je ergens de source kan downloaden en klooien moet ergens op die site staan, maar een tip, kijk naar Linux support _VOOR_ dat je koopt :P

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:25
Is dit probleem eigenlijk ondertussen al opgelost?
Ik ben hier nu aan het kloten met Debian op een PDC20276 en de installatie weet te melden dat hij toch wel heel graag de juiste modules wilt zien... Maar die heb ik niet.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Steven schreef op 08 december 2002 @ 13:56:
Ik ben hier nu aan het kloten met Debian op een PDC20276 en de installatie weet te melden dat hij toch wel heel graag de juiste modules wilt zien... Maar die heb ik niet.
heb hier ook last van gehad bij de install van onze colobak
de oplossing om debian op raid te installeren is om een eigen set install-flops te maken, met een zelfgebakken 2.4 kernel (waar de ataraid drivers in zitten).

dus je download de installflops en schrijft ze, dan maak je de kernel, en vervolgens kopieer je die over de kernel op de floppy heen.
vergeet ramdisk support niet, die heeft de installer nodig :o

Maak je eigen poll

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Steven schreef op 08 December 2002 @ 13:56:
Zo te zien zitten de drivers al in de 2.4.X kernel, dan is het alleen nog maar een questie van de juiste switches aangeven, als dat uberhaupt al nodig is.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Bijna na 2 jaar kicken van dit topic lijkt me niet gewenst. Gebruik de search functie eens, dit onderwerp is al vaak ter sprake gekomen. Vanaf kernel 2.4.10 is er IDE RAID support voor een aantal HighPoint en Promise controllers.

Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.