Refresh rate storing Iiyama VM451 + viper 770

Pagina: 1
Acties:

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
Ik heb een Iiyama VM451 met een Viper 770 videokaart. Voor beiden gebruik ik de nieuwste drivers. Tijdens het spelen van spellen, wanneer (bij het afspelen van filmpjes of het switchen tussen menu's) er een ander beeldformaat gekozen wordt, wordt er regelmatig (niet altijd op hetzelfde ogenblik) een compleet verkeerde refresh rate ingesteld (4 beelden over elkaar heen met flinke storing - horizontale strepen), en is er gepiep vanuit de monitor te horen. Rebooten is dan de enige optie om dit te verhelpen, daarna functioneert alles weer correct. Ik heb de goede drivers (type, model) geïnstalleerd, en heb de refresh rate op optimal ingesteld. (vaste refresh rate helpt ook niet.) Ook het installeren van drivers voor (algemene) TNT-kaarten heeft niet geholpen. Hiervoor had ik op dezelfde videokaart een Philips 105S monitor, en daarbij is dit probleem nooit opgetreden. Ook na een reinstall van windows (nieuwe HD) blijft het probleem bestaan. Wie oh wie kan me helpen?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb je andere apparatuur naast de monitor staan, die kunnen zorgen voor een magnetisch veld?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
Nope, monitor stond eerst helemaal vrij (en toen trad het al op) en staat nu naast een burolampje.
Het probleem treedt alleen op als er geswitched wordt in beeldformaat, bijv bij NFS5 tussen het menu en een level. Dat lijkt me niet veroorzaakt kunnen worden door apparatuur naast de pc... toch??