Gebruikers MSI K7T Pro 2A opgelet: INFO&HELP!

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Okee, ik ben nu 2 weken aan het kloten met het MSI K7T Pro2A moederbord. Ik begin zwaar m'n twijfels te krijgen aan die borden want met de voorganger (K7T Pro) heb ik nooit problemen gehad.

Het gaat hier niet om een specifiek geval want ik werk bij een computerzaak en kan m'n onderdelen net zo lang uitwisselen als ik wil, dus we spreken hier niet over 1 kapot moederbordje of een rot dimmetje.

Wat heb ik tot nu toe gevonden: (bios 1.8, 1.9 en 2.0)

1) voor degenen die zich afvragen wat die KLOTE-irq-toewijzing is op 't bord volgt hieronder een tabelletje:

INT1 = PCI2 & AGP
INT2 = PCI1 & PCI4
INT3 = PCI5 + onboard SND
INT4 = PCI3 & PCI6 + USB

opmerkelijk: Zodra je een pcikaart in pci-slot 2 en 5 steekt gaat de AGP alleen verder en worden PCI2 & PCI5 gekoppeld.

JUIST-> zoals je leest hebben we hier 6 pci-sloten en je kan er 3 irq's aan toewijzen handmatig. Maw: Meer dan 3 pci-kaarten: Dan kun je fijn irq's gaan delen. Tis toch werkelijk waardeloos dat je niet 4 irq's hebt voor 6 pci-sloten. Hier mogen ze bij MSI ECHT aan gaan werken want het is zwaar irritant.

Als ik Windows2000 net vers geinstalleerd heb kan ik een stuk of wat keren werken, en na een paar keer start ie op tot het 'bezig met opstarten' balkje en dan geeft ie heel snel een aantal bestanden aan die missend of beschadigd zijn. Vervolgens wordt het beeld meteen zwart.

Als ik WindowsME geinstalleerd heb een iets ander probleem. Op den duur start ie HEEEL langzaam op, en geeft ie na verloop van tijd een registerfout aan. Ik moet dan kiezen tussen veilige modus en opnieuw starten. Als ik dan reboot is de c-partitie helemaal weg en het label van de schijf bestaat uit rommeltekens.

Hieronder volgen de specs van m'n pc's:

PC1:

MSI K7T pro2A
1000Mhz t-bird
30.7 Maxtor U100 7200rpm 2mb cache
40.9 Maxtor U66 7200rpm 2mb cache
256 MB PC133 Samsung
3com 10/100 kaartje
SBLive 512 Full
Hollywood+ kaart
Adaptec2940
Pioneer 6x32DVD SCSI slot in
Plextor 12/10/32 SCSI
Zip100 SCSI
300W Aopen voeding/ 250 W Enlight voeding
Asus V6600 pure 32mb

MSI K7T pro2A
1000Mhz t-bird
30.7 Maxtor U100 7200rpm 2mb cache
128 MB PC133 Micron
Realtek PCI 10/100 netwerkkaartje
SBLive 512
Dynalink ISDN kaart
235 W Aopen voeding
Diamond Viper2 32MB + TV
Pioneer 24x slot-in cdrom

Verantwoording: Ik heb getest met praktisch alle bios-settings; Fail safe, speed, handmatig geset, noem maar op. Verschillende Via-drivers. De 4.24, 4.25, 4.26, en ook de nieuwe VIA686B drivers die op de asus en soltek-site staan.

Wat gaat er nu mis?

Ik plaats een paar pci-kaarten:
3com 10/100 kaartje
SBLive 512 Full
Hollywood+ kaart
Adaptec2940

Bij bepaalde combinaties geeft de pc niet eens beeld. Als je dan op de resetknop drukt doet ie 't wel. Verder loopt de pc ook af en toe vast tijdens het afspelen van MPEG via de H+ kaart terwijl ik bestanden kopieer.

De problemen blijven terugkomen en ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Van biossettings tot driver-updates. Als iemand hier ook ervaringen mee heeft of een oplossing: Post het dan hier zodat dit opgelost gaat worden. Als je post en je hebt iets belangrijks: Post je configuratie ook even erbij en wat je anders doet...

Hopelijk snel nieuws.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dit klinkt echt heel gaar, en wil je waarschijnlijk niet horen, maar als je bij een compwinkeltje werkt, dan kijk je toch of je deze problemen ook hebt met een Asus A7V of een Abit KT7?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Toink
  • Niet online
[b]maar als je bij een compwinkeltje werkt, dan kijk je toch of je deze problemen ook hebt met een Asus A7V of een Abit KT7?
Het probleem: Daar hebben ze alleen de MSI-borden. De K7T Pro en de 2A. 1: niets mis meel; alles werkt perfect. 2a: niets dan bovengenoemde ellende....

Verwijderd

Wat voorspel jij dan voor de MSI K7T Turbo? Gelijke problemen of net een prima bordje zoals de MSI K7T Pro?

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:24
Ik heb met de k7tpro en de k7tpro2a al een stuk of 10 pc's gebouwd. Ik heb nog nooit problemen gehad, met allebei de bordjes niet. Ik vind het allebei zeer goede & stabiele bordjes. :)

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik roep het al sinds m'n 1e bord (asus a7v)
het is allemaal de schuld van die gare @#$@#%@# via sjipset. echt niks deugt daaraan. ik heb al 3 borden versleten en nogsteeds hou ik problemen....

je zou eens kunnen proberen om acpi uit te zetten. dat helpt meestal wel.
verder staat er een hoop nuttige informatie op http://go.to/kt7faq

Verwijderd

Ik heb idd ook een hele vreemde IRQ verdeling: Ik heb een stuk of vier systeemapparaten en kaartje op 1 IRQ en dan vooral 10 (netwerkkaart, serial poorten en nog een hele zooi)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 05 januari 2001 17:07 schreef Toink het volgende:

[..]
Het probleem: Daar hebben ze alleen de MSI-borden. De K7T Pro en de 2A. 1: niets mis meel; alles werkt perfect. 2a: niets dan bovengenoemde ellende....
Dan is dat ene bordje dus brak, enig conclusie => weg ermee.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Toink
  • Niet online
De oplossing voor het corrupt raken van data: Zet je harddisk niet op de middelste connector!!!

Ik las ooit een artikel waarin stond dat des te korter de ide-kabel, dat dan de perf. iets hoger was. Dus ik fijn die schijf op de middelste connector. Dan raakt de data corrupt. Als ie op 't uiteinde zit is alles fijn!

HEHE Eindelijk opgelost!

• Toink
  • Niet online
Raar trouwens want ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, en ik heb toch al HEEL wat systemen in gezet.

Blijkbaar levert dat pas problemen op bij ATA100.
Pagina: 1