Toon posts:

thunderbird, of is het nou een athlon classic???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij www.mrcomputer.nl zijn slot a cpu's te koop. namelijk deze:
slot a k7 550mhz
slot a k7 650mhz thunderbird
slot a k7 700mhz thunderbird
enz...enz.. enzz..

ik heb dus bij intercom-mailorder.nl een k7 650mhz slot A processor besteld... maar op hun site staat geen thunderbird vermeld... heb ik nou een thunderbird besteld, of een athlon classic... en vanaf welke snelheid is de thunderbird slot A cpu, en tot hoeveel mhz is de classic athlon eigenlijk???

snap er nix meer van..

laterzzz.:(

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Classic = 500-1000MHz
Thunderbird = 700-1200MHz (wordt hoger)
De Classic is altijd slot A, en de TB is meestal socket A, maar er bestaan 700-800MHz exemplaren in slot A formaat!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 18:54
Wat is dan het verschil tussen Classic en Thunderbird? Behalve desnelheden waarin ze verkrijgbaar zijn en de uitvoering (slot a of socket a)

Verwijderd

SlotA is voor de Athlon Clasic
SokkedA Is voor de thunder

}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}}:O

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 18:54
Maar er zijn toch ook SlotA Thunderbirds?

Verwijderd

Topicstarter
jazeker... er zijn ook thunderbird slot A cpu's en ik heb zelfs een thunderbird 650!!! gezien op een online shop...

kan iemand dit verklaren?

Verwijderd

Slot A is Athlon Clasic en Socket A is de Duron en T-Bird. Er zijn ook Slot A T-birds maar draaien niet op alle Slot A moederborden, uitkijken geblazen. Voor dat je een Slot A T-bird koopt eerst goed om je heen zien voor een moederbord die dit ondersteund.

Als ik jouw was en ik moest kiezen voor een nieuw moederbord en processor dan zou ik toch maar voor de Socket A gaan. De clasics zijn vrijwel niet meer te koop.

Nog iets over een vorige posting. De T-bird gaat ongeveer tot de 1200 Mhz en zal dit jaar worden vervangen door de Palomino 1500 Mhz. Dus de T-bird zal niet veel hoger worden, er gaan geruchten dat ze met de 1,3 Ghz bezig zijn en dit is ook nog een T-bird.

Verwijderd

Topicstarter
dat vind ik dus wel echt raar dan...
slot a processors die niet functioneren op bepaalde slot A moederborden... of hoe bedoel je dat... er bestaat dus wel een TB 650 slot A... ofniet?

:?

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop maar dat ik geen TB slot A binnen krijg..:) want ik wil de bestelde cpu gebruiken op een msi k7 pro slot a mobo.. maar in de handleiding word beschreven vanaf 500, 550, 600, 650 or higher... :?

er staat niets beschreven over thunderbirds|:(

Verwijderd

ik heb een MSI 6167 mb en d'r is gewoon een bios update hiervoor, anders wil ik wel ruilen .. (evt. ook wel bijbetalen 8-) )

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:24
Van asus bijvoorbeeld bestaat er de k7v die geen thunderbird ondersteund en de k7v-t die wel thunderbird ondersteund.

Verwijderd

Het zit dus zo:

De classic athlon (slot A) is uitgebracht in 500-1000MHz

De T-Bird Athlon (slot A) is uit gebracht in 700-1000MHz

AMD heeft dit gedaan omdat de verandering naar socket versie wel erg snel ging en er nog super veel slot A mobo's in verwegistan lagen. Waar anders geen CPU's meer voor waren. Dus als oplossing een slot T-Bird.

Conclusie een slot A T-Bird 650 BESTAAT NIET!

Verwijderd

Topicstarter
dan zullen ze wel een fout hebben gemaakt op de site... want ik zag echt een k7 tb 650mhz thunderbird staan....

nouja... boeiuhh...

mzzl

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op vrijdag 05 januari 2001 18:34 schreef oO0SmOkE0Oo het volgende:
ik hoop maar dat ik geen TB slot A binnen krijg..:) want ik wil de bestelde cpu gebruiken op een msi k7 pro slot a mobo.. maar in de handleiding word beschreven vanaf 500, 550, 600, 650 or higher... :?

er staat niets beschreven over thunderbirds|:(
|:( |:(
natuurlijk niet want toen bestonden er nog geen thunderbirds |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verschil tussen een Athlon Classic en een Athlon Thunderbird, is dat bij Thunderbirds de L2 Cache on-die is, en dus op processorsnelheid draait. Bij de Classics draaien de de Cache afhankellijk van de snelheid => off die.

De L2 cache op een Classic = 512K
De L2 cache op een Thunderbird = 256k

Alleen was de hoogste snelheid van de L2 cahe 350 MHz. Je had dus cachedividers van 1/2, 1/3 en 2/5.

Volgens mij is de Athlon Classic niet tot de 1000Mhz gekomen, want dat trek de L2 cache niet eens.

De cache (256k) van mijn Thunderbird draait dus op 900Mhz => on die.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Een TBird is 0 tot 5% sneller dan een Classic, dus veel maakt het niet uit.
Tbird heeft de halve cache (256KB) op dubbele snelheid (1/1) in de processor-core geintegreerd, t.o.v. de Classic(512KB, max. 1/2 cachesnelheid, externe cache-chips op processormodule), en blijkbaar geeft dat zo'n beetje hetzelfde resultaat.

TBird kan technisch gezien draaien op alle mobo's die op de AMD 750 chipset (751+756) gebaseerd zijn, en de K7Pro is dat ook. 't Is dus een kwestie van een bios die de processor herkent. Dat zullen ze bij MSI vast wel hebben ingebouwd ondertussen, want echt moeilijk is dat niet. Zelfs in mijn MSI 7KXA hadden ze support in de bios, hoewel dat mobo op een VIA-chip was gebaseerd en dus officieel NIET de TBird supportte.
Maar ik kan het helaas niet even testen voor de zekerheid, ik heb geen K7Pro.

Wat snelheid betreft, in bios-update 1.3 is al support voor de 1GHz Athlon ingebouwd, en de nieuwste bios-versie is ondertussen al 1.7, dus je hoeft niet bang te zijn dat je bij 650MHz blijft steken ;)

P.S. Ik heb in NL alleen nog Slot-A TBirds van 700, 750 en 800MHz gezien, dus die 650 zal inderdaad wel een Classic zijn. Effe WCPUID runnen als je hem hebt, dan weet je wat je gekregen hebt (kun je gaan zeuren bij die toko dat je een TBird hebt besteld en een Classic hebt gekregen, hehehe >:) )

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 11:57

Nessuno

io sono nessuno

nog even iets om dr heel gemakelijk achter te komen

een athlon classic kan je herkennen aan de letters boven op de cartrige

staat bv
Amd -K7 700 MTE51B vertaaling

Amd (weten we al het merk :+
k7 type (k7 = dus Athlon classic
MTR staat voor Maart
51 staat voor week 51
b staat voor ???? daar ben ik nog niet achter

heb je nou een Thunderbird slot 1 dan zou er moeten staan !!

Amd -A7 700 MTR51B
het verschil in type zit hem dus in een
de letter K=Classic A=ThunderBird

nou hoop jullie weer een beetje geholpen te hebben mzzl pro :)

staan er typ fouten het zij zo :)
ben niet echt helder meer

Na rose e cient spin

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 januari 2001 17:57 schreef hkersting het volgende:
Maar er zijn toch ook SlotA Thunderbirds?
ja, maar die waren alleen voor OEM gebruikers :( ! Dus voor compaq, dell enz... maar in de pricewatch staan er wel paar geloof ik :)
Pagina: 1