Toon posts:

p3 slot 1 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand (natuurlijk wel) hoe je een slot1 processor overclocked......moet ie nog ge-unlocked worden of heb je genoeg aan de jumpers(ben zelf te lui:z om eerst te experimenteren)
het is trouwens een p3 550 slot1

Verwijderd

Unlocken kan naar mijn weten alleen met socket A cpu's. Je multiplier ligt vast en je kunt alleen via je FSB overklokken.

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

als je denkt de multiplier te kunnen veranderen heb je het mis je kunt alleen maar je fsb omhoog doen om over te clocken

Verwijderd

Topicstarter
jongens als je een beetje verstand van zaken hebt weet je wel dat je aan alleen fsb omhoog gooien nix hebt.......ik heb betere tip nodig hoor

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:29
Die Pentium's zijn gelocked.
Jouw multiplier zal op de 5,5 staan. Het enige wat je kan doen is echt de FSB omhoog gooien.

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op vrijdag 05 januari 2001 16:47 schreef hkersting het volgende:
Die Pentium's zijn gelocked.
Jouw multiplier zal op de 5,5 staan. Het enige wat je kan doen is echt de FSB omhoog gooien.
Precies wat ik al zij :)

Verwijderd

Topicstarter
jongens dit moet een geintje zijn....;(
anders is het wel zwaar hopeloos
kun je niet net als met een athlon classic een golden finger device monteren ofzo?

als de fsb de enige mogelijkheid is krijg ik hem dus nooit in de buurt van de 800-900..damn

zijn ze dan echt niet teun locken .... misschien met solderen(laatste kansje misschien)

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 16:45 schreef _coolman_ het volgende:
jongens als je een beetje verstand van zaken hebt weet je wel dat je aan alleen fsb omhoog gooien nix hebt.......ik heb betere tip nodig hoor
Laat me niet lachen!! Wat is dit voor reactie? Met het omhoog gooien van je fsb klok je juist goed over! Alle componenten gaan sneller lopen, niet alleen de proc.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Wat voor één is het überhaupt? Een coppermine of een Katmai?

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk dan met de fsb je proc op 800 of hoger te clocken? als je een 550 hebt?

is het makkelijk te zien welke het is want ik heb niet veel zin om de kast weeer open te maken

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
zal wel een katmai zijn....als ie zich enigszins verdiept in de materie en eens ff een search uitvoert of GoT dan had ie deze domme vraag en de nog dommere antwoorden niet hoeven geven. Het is algemeen bekend dat Intel cpu's zijn gelocked en niet te unlocken zijn...

Verwijderd

:)
ik heb mijn P!!! 650

uitge boort normaal was dit een 650

6,5X100 nu een 8X133 is wel leuk moet ik zeggen

dit was alleen maar b79 weg boren en vwolla
standaard multiplire op 8
ik heb de site nog ergens maar ik geef die nog wel een keer

(8> Alles is op eigen risico ik heb model
y23m7 daar werkt het inieder geval

Verwijderd

Topicstarter
oke....ik ben p3 newbie....heb alleen nogmaar getweaket met amd

wat ik in het begin al zei is dat ik op dit moment ff te lui ben om me erin te verdiepen, dus toen vroeg ik of iemand mij makkelijk kan helpen, waar maken jullie je toch boos om

nou wil ik graag weten hoe ik het verschil kan zien tussen coppermine en een Katmai.

en kan ik de fsb op 133 krijgen zonder dat al je apparatuur ontregelt? als dat kan begin ik al meer tevreden te worden...maar vergeleken met amd is p3 maak kut te clocken vindt ik

mijn geheugen is trouwens pc-100 trekken zij dat wel (133)?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 17:13 schreef Joboskrillo het volgende:
:)
ik heb mijn P!!! 650

uitge boort normaal was dit een 650

6,5X100 nu een 8X133 is wel leuk moet ik zeggen

dit was alleen maar b79 weg boren en vwolla
standaard multiplire op 8
ik heb de site nog ergens maar ik geef die nog wel een keer

(8> Alles is op eigen risico ik heb model
y23m7 daar werkt het inieder geval
>:)kijk zoals ik dacht is het toch wel mogelijk jongens....moooooi...nu nog ff wachten op die site en ik kan Joboskrillo bedanken>:)

wat bedoel je trouwens met dat model? (y23m7 )

Verwijderd

Als je 100mhz geheugen hebt, lijkt het me vrji duidelijk dat je je FSB niet op 133mhz kan zetten.
En je kan een Katmai herkennen doordat die 0.25 micron heeft en een Coppermine 0.18 micron. Ook heeft de Katmai 512kb L2-cache en de Coppermine 256kb L2-cache.
Met een simpel programmaatje als Sisoft Sandra kan je zien dat je een Katmai hebt.

Verwijderd

Topicstarter
oke jongens ik heb dus een coppermine.....gelukkig maar

• MinddiggerNL
is dat uitboren ook mogelijk bij een katmai?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wat er wordt bedoeld met model y23m7? want ik zou het echt niet weten

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 17:36 schreef _coolman_ het volgende:
oke jongens ik heb dus een coppermine.....gelukkig maar
Alleen de P3-600 en hoger is toch Coppermine. Daaronder Katmai right?

Verwijderd

Topicstarter
denk het niet dan, want mijn proc heeft toch 256 kb cache

Verwijderd

Goh en ik maar denken dat het algemeen bekend is dat de multiplier lock van een P3 in de core zit... >:)

• MinddiggerNL
kan die url gepost worden? ben wel benieuwd of ik mijn katmai 550 toch hoger dan 566 kan krijgen >:)

Verwijderd

Topicstarter
joboskrillo.........kom op met die url
ik ben HEEEEL benieuwd

Verwijderd

Sorry maar ik heb hem alleen nog van de Dual Cel 266@448 Slot1 maar ik blijf nog ff zoeken op mijn pc

http://kikumaru.w-w.ne.jp/pc/celeron/index_e.html

dit soort van sites bedoel ik dus :)

ben nog aan het zoeken voor jou CPU :)

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Tuurlijk man een PIII 650 op 8 x 133 lopen!
Dat is 1064 !!
Lijkt me dat dat goed warm wordt !
Heb je peltier ofzo.
Maar ik heb ook een reepje pc100 op 133 lopen moet je een beetje goed geheugen voor hebben.(siemens)
Ik heb zelf een PIII 700 @ 933 lopen hoger kan wel maar dan loopt alles vast :( denk door mijn geforce 2 mx die dan te hard loopt.
Maar wat voor moederboard heb je ? Be6 II kan makkelijk tot de 133 !

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 16:45 schreef _coolman_ het volgende:
oppassen heh, ik heb een jaar een p3 500 op 700 gehad een FSB van 140 en daar heb je weldegelijk wat aan, het is nu ook duidelijk dat je met de TB's eerst aan de FSB moet beginnen en dan de MP

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:35

Gallus

Cheesy

P3 unlocken?? Laat me niet lachen! HAHAHAHA!

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
Was Jobokrokodillo ook niet degene die z'n PIII op 1843MHz had draaien [topic=128392], hahaha. Je komt op mij over als een notoir en gepatenteerd leugenaar.
P3's zijn locked, en kunnen NIET worden unlocked. Van het tegenovergestelde is nog nooit aannemelijk bewijs geleverd, period.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

jaja duz mijn Intel P3 600 (katmai) is ook niet te overklokken?? ik heb een Abit moederbord (vt6x4) en 133mhz fsb geheugen ook mijn cpu is 133mhz fsb...
maar is ie dan hoger te krijgen?? en zo ja hoe hoog? (zodat ie nog wel stabiel blijft)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Op maandag 26 februari 2001 19:34 schreef tonnie het volgende:
jaja duz mijn Intel P3 600 (katmai) is ook niet te overklokken?? ik heb een Abit moederbord (vt6x4) en 133mhz fsb geheugen ook mijn cpu is 133mhz fsb...
maar is ie dan hoger te krijgen?? en zo ja hoe hoog? (zodat ie nog wel stabiel blijft)
Als je een beetje mazzel hebt met de kwaliteit van je SDRAM chips kun je hem wel op 140 mhz zetten. Dit kan met Abit moederborden bijna altijd wel in de bios ingesteld worden.
Tsja en verder hóe hoog precies is natuurlijk altijd weer een kwestie van geluk en koeling.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1