• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een abbonnement icm een Nokia 8890 of 8850.
Ik moet een landelijke dekking hebben EN wereldwijd kunnen bellen! (heel belangrijk)

Heeft iemand enig advies voor mij, ik zit nu bij Libertel, maar dat toestel kost bij Libertel exorbitant veel geld :(

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:30
Helaas voor jou kan je alleen in Europa en Amerika en Azie bellen, dus niet Zuid-Amerika en daar hebben KPN en Libertel de meeste overeenkomsten met andere providers, dus de beste kans om overal te bellen.

no comment

• DSmarty
  • Niet online
Dat dacht ik al :(

Zijn er toevallig prepays van een van die goedkopere aanbieders waar je redelijk goedkoop aan zo'n toestel kan komen (en unlocken :) ) :?

• Martinus
  • Laatst online: 11:30
pre-paid en 8850, moet nu even heeeel hard lachen, dan gaat die nog meer kosten dan een abbo, maar als je overal moet bellen, kan je dan niet beter een lelijke(helaas) goedkopere Motorola time-port bnemen eventueel met wap?

no comment

• DSmarty
  • Niet online
Hehe, nou ik zo nadenk ;)

Meestal heb je van BEN etc van die goedkope toestellen die je simpel kan unlocken.

Maar ehmz, WAP hoef ik niet, ik wil een compact en degelijk toestel waarmee ik in Azie kan bellen, heel Europa, Verenigde Staten en Zuid-Afrika.

Verwijderd

Neem de Timeport T250. Is erg mooi toestel. Misschien iets groter dan de rest maar even goed en mooi als sommige Nokia toestellen!

Verwijderd

"Helaas voor jou kan je alleen in Europa en Amerika en Azie bellen, dus niet Zuid-Amerika en daar hebben KPN en Libertel de meeste overeenkomsten met andere providers, dus de beste kans om overal te bellen."

En helaas dat is ook nie waar. In Amerika kan je alleen maar bellen met de zgn. Tribandtoestellen (voor de 1900mHz gloof ik). Dus bijv. de motorola Timeport, is wel een stukkie groter alleen :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
ja en met de 8890 dus ook

Verwijderd

Let op, medetweakers:

3 verschillende GSM frequenties wordwide:

900MHz (Europa en misschien Midden Oosten)
1800MHz (Europa en Azie)
1900MHz (Noord Amerika)

Helaas heeft Nokia nou nog steeds geen Tri-band telefoons uitgebracht die met ALLE DRIE frequenties werken. Het is een trade-off: de 8850 is 900 en 1800 MHz (dus werkt niet in Amerika) en de 8890 is 900 en 1900MHz (en werkt in Nederland alleen met 2 providers Libertel/"Evil-Empire", en voor de rest alleen in Europa en Noord Amerika, maar weer niet in Azie geloof ik) Daar baal ik best wel van als Nokia fan... :( Als ze nou eindelijk eens een triband versie zouden maken, bijvoorbeeld een 8895 of zo.. :9

De Motorola Timeport telefoons zijn bijvoorbeeld WEL weer triband en werken overal waar GSM netwerken bestaan.

(FYI: niet HEEL de VS heeft GSM dekking, alleen een groot deel van de GROTE STEDEN, de rest zit nog in de steentijd met analoge mobiele netwerken :r)

Wat ik een zeer veelbelovende telefoon vind is de Ericsson R520m :9~. Deze heeft echt ALLES wat je nodig hebt:

1) Triband
2) HSCSD/GPRS (dus high speed internetten) :P
3) WAP
4) Bluetooth

Een nadeel: hij is nog niet uit: |:( Maar hij zou wel Q1 2001 beschikbaar komen, dus even geduld.

Met de R520m zouden we het toch in elk geval kunnen uithouden totdat UMTS eindelijk beschikbaar komt 8-).

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 11:23 schreef motown het volgende:
Let op, medetweakers:

3 verschillende GSM frequenties wordwide:

900MHz (Europa en misschien Midden Oosten)
1800MHz (Europa en Azie)
1900MHz (Noord Amerika)
vaut, in Rusland enzo hebben ze weer een andere GSM frequetie! Ik geloof 600 MHz ofzo. IK weet niet helemaal zeker wat, maar 't is el wat anders als de bovenstaande.

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 23:34 schreef Moby het volgende:
Neem de Timeport T250. Is erg mooi toestel. Misschien iets groter dan de rest maar even goed en mooi als sommige Nokia toestellen!
ja een time port ja met zo'n brakke antenne:r

• Timmey
  • Niet online
Als je in al die werelddelen komt denk ik toch ook wel dat je een degelijk toestel wilt hebben :)

Ooit al eens met de knopjes van een nokia 8210/8810/8850/8890 gewerkt?

Verwijderd

Bij de 8850/90 kan je de "0" knop niet eens fatsoenlijk indrukken |:(
Pagina: 1