Beste Tweekr,
Ik weet dat een router verschillende soorten LAN’s verbindt en dat dus de bekabeling, interface, topologie en zelfs de besturingssystemen van die LAN’s mogen verschillen.
Ik heb in het bezit gekregen een Cisco 761 M router.
Kijk voor de 760 series hier . De 761M kan ik nie vinden.
Extra info
Achterop zitten alleen :
- de config poort (9 pins COM poort)
- 1 ethernet poort (logisch)
- Node-Hub switch (voor een netwerk op “Node”)
- ISDN S/T poort
- Voedingspoort + aan/uit knop
Het enige wat MIST dus is die ISDN U poort en die twee Phone-poorten op dit plaatje:

of alleen de twee phone-poorten hier:

Aangezien ik straks ADSL voor ISDN krijg (…betaal) en twee pc’s heb staan waarmee ge-internet moet kunnen worden (ook tegelijkertijd) en een server (NT4) die het verkeer moet gaan regelen (hier komt ook de ADSL modem aan), dacht ik dak misschien die router wel ergens tussen kan stoppen zodat er bijv nog via ISDN ge-net zou kunnen worden ofzo. Ik neem tenminste niet aan dat de Cisco ook voor ADSL iets kan doen i.v.m. die hoge frequentie en zo. Maar ik heb niet veel kaas gegeten van routers en daarom bij deze mijn vraag(-en);
- Weet iemand waar ik nog meer info over de 761M kan vinden
- Wat doet een router precies dat een server/netwerk/hub niet kan?
- Heeft een router dan ook zin, in mijn geval: met ISDN of met ISDN i.c.m. ADSL of alleen met ADSL?
En als het antwoord op de laatste vraag ‘nee’ is:
- Is er iemand geinteresseerd in een Cisco Sytems 761 M router ?
*
Ik weet dat een router verschillende soorten LAN’s verbindt en dat dus de bekabeling, interface, topologie en zelfs de besturingssystemen van die LAN’s mogen verschillen.
Ik heb in het bezit gekregen een Cisco 761 M router.
Kijk voor de 760 series hier . De 761M kan ik nie vinden.
Extra info
Achterop zitten alleen :
- de config poort (9 pins COM poort)
- 1 ethernet poort (logisch)
- Node-Hub switch (voor een netwerk op “Node”)
- ISDN S/T poort
- Voedingspoort + aan/uit knop
Het enige wat MIST dus is die ISDN U poort en die twee Phone-poorten op dit plaatje:

of alleen de twee phone-poorten hier:

Aangezien ik straks ADSL voor ISDN krijg (…betaal) en twee pc’s heb staan waarmee ge-internet moet kunnen worden (ook tegelijkertijd) en een server (NT4) die het verkeer moet gaan regelen (hier komt ook de ADSL modem aan), dacht ik dak misschien die router wel ergens tussen kan stoppen zodat er bijv nog via ISDN ge-net zou kunnen worden ofzo. Ik neem tenminste niet aan dat de Cisco ook voor ADSL iets kan doen i.v.m. die hoge frequentie en zo. Maar ik heb niet veel kaas gegeten van routers en daarom bij deze mijn vraag(-en);
- Weet iemand waar ik nog meer info over de 761M kan vinden
- Wat doet een router precies dat een server/netwerk/hub niet kan?
- Heeft een router dan ook zin, in mijn geval: met ISDN of met ISDN i.c.m. ADSL of alleen met ADSL?
En als het antwoord op de laatste vraag ‘nee’ is:
- Is er iemand geinteresseerd in een Cisco Sytems 761 M router ?
*