Toon posts:

Kast geluidsdicht maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn kast geluidsdicht maken, aangezien die FOP38 van mij een takke herrie maakt :( (hij klink als de fohn van m'n vriendin >:))

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Sorry om te zeggen, maar search :P

Kan namelijk niet echt helpen, heb ik geen verstand van, anders had ik niet naar de search geroepen (stond hier nu een stukje tekst):)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 15:44

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

hmm

Ik ben bang dat een een beetje moeilijk word. je kan wel je kast op een rubbere voet, of iets anders zetten. Maar aangezien je lucht in je kast wil, is het volgens mij moeilijk om geluid af te sluiten.

maar suc6

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:54
Ik heb eens berichten gelezen die geluiddempend materiaal aan de binnenkant hebben geplakt.

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Ik heb achter op de pc (air outtake) een Afvoerslang gemaakt.. dat scheeld al het nodige aan geluid.. Verder komt er in de kast (panelen en onderkant) een 2 mm kurk laagje.. pc op een kurkplaat zettu en HOp.. de DB's zakken ;)

Macconner! | speed 733@1007 :)

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Op vrijdag 05 januari 2001 17:18 schreef Macconner het volgende:
Ik heb achter op de pc (air outtake) een Afvoerslang gemaakt.. dat scheeld al het nodige aan geluid.. Verder komt er in de kast (panelen en onderkant) een 2 mm kurk laagje.. pc op een kurkplaat zettu en HOp.. de DB's zakken ;)
Waar zijn die kurkplaten te koop? Ik weet wel een firma in duitsland maar die waren een beetje te duur naar mijn smaak.
En heb je misschien foto's van die afvoerslangconstructie?

Verwijderd

je kan volgens mij bij de doet het zelf zaak wel krijgen. check dus dingen als de gamma wickes bricorama enz.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
Geluids dicht maken beinvloet ook weer de hitte in je kast daar moet je vooral mee oppassen enzow

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

http://home.wirehub.nl/~pts00010/PC/

hierzo staan pic's van de PC.... dat kurk kun je O.a. vinden bij Doehetzelf winkels, Badkamerwinkels, en bij sommige gamma's Praxis ... als ze te dik zijn maak je er reepjes van en met een scherp mes snij je ze door .;)

Macconner! | speed 733@1007 :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Bij Conrad hebben ze van die platen om in de auto te plakken... is da een btje goed spul? Tis iig nie duur.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Is een plaat puur rubber niks??

Ik werk als zaterdag baantje in een schoenmakerij dus ik kan makkelijk aan rubber komen.

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 20:12 schreef Macconner het volgende:dat kurk kun je O.a. vinden bij Doehetzelf winkels, Badkamerwinkels, en bij sommige gamma's Praxis ...
Dat zeg ik, Gamma ;) Je kan ook van dat soort schuimrubber aan de binnenkant vast plakken (die met die eierdoosjes vorm)...

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 00:07 schreef ---X2--- het volgende:

[..]
Dat zeg ik, Gamma ;) Je kan ook van dat soort schuimrubber aan de binnenkant vast plakken (die met die eierdoosjes vorm)...
Noppenschuim

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
noppenschuim kost ongeveer 20,- per vierkante meter (formido). Het werkt redelijk, het geluidsniveau is aardig gezakt.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 00:17 schreef jordyb het volgende:

[..]
Noppenschuim
Precies! Dat bedoel ik... Kon maar niet op het woord komen, werkt idd wel goed...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

keb 2 placemats van kurk tegen de zijplaten van m'n kast geplakt, dat helpt maar een heel klein beetje...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

antidreunplaten, noppenschuim, bitumenplaten, e.d. kun je ook bij garages en in auto-accessoireswinkels kopen. En bij sommige luidsprekerzelfbouw-winkels.
Ik heb bitumenplaat in mijn audioapparaten (deksel) geplakt: vroeger galmden de metalen kasten als een koekblik, en nu klinken ze alsof je op een plak lood klopt...

Verwijderd

Volgens mij kun je ook een geluidsdemper monteren op de uitgang van je pc: een metalen koekblik, groter dan de ventilatordoorsnede; van binnen noppenschuin en bitumen; voor en achter openingen ter grootte van het ventilatorgat.

Ik ben nog aan het experimenteren: vooral de hoge fluittonen verdwijnen.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:06

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik zag laatst in een foldertje van de praxis een set dempplaat van 3,5 cm dik, kreeg je 2 vierkante meter ofzo voor voor rond de 60 piek, iemand dit meer gezien en is dit iets?
in mijn minitower-servertje heb ik de binnenkant van de case volgeplakt met hoogpolig tapijt, ik moet zeggen het ding is een stuk rustiger geworden, ik heb ook nog een hq08 staan en dat is echt een straalmotor vergeleken daarbij, iemand nog tips om die hq08 wat te dempen? fan guards heb ik er al afgesloopt

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

3,5 cm??
Dat is dik hoor. Zou ik echt niet kwijt kunnen.

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maar bijvoorbeeld dat tapijt houd dat niet de warmte vast?
Wat is nou het beste als je kijkt naar geluiddempend en niet warmte vasthoudend??

Verwijderd

Ik vond vandaag in de Bricorama (Haarlem)
Van dat geperst piepschuim. Maar niet meegenomen. Want mijn pa zegt dat dat warmte tegen houd en niet geluid.

Hij kan het weten heeft 25 jaar in de bouw gezeten.

Ga morgen naar de Karwei. Om daar ff info te halen.
Anders kan ik hiero nergens terecht.
Of in de Krukius

• freaky20
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Is dat noppenschuim dan niet brandgevaarlijk, wordt namelijk best warm in de kast:( Mag het niet doen in mijn pc, PA wordt anders stressed:)

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• dfr0st
  • Laatst online: 26-08 13:48

dfr0st

Geel is mooier

Ik had het er met mijn vader over dat spul dat voor autodemping wordt gebruikt. Hij zij dat ik gek zou zijn als ik dat nieuw zou kopen, je moet gewoon naar een autosloperij gaan. Daar hebben ze van van dat spul van een totaal los verklaarde mercedes. B-)

-

Verwijderd

ik kan je ook niet helpen
>:)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 08 januari 2001 00:56 schreef Chickendorp het volgende:
Maar bijvoorbeeld dat tapijt houd dat niet de warmte vast?
Zucht..het is al 20 keer behandeld. Je raakt de warmte kwijt door de luchtstroom. En niet dwars door de wanden van de kast heen. Tapijp heeft geen invloed op de isolatie van de kast. Ze verbeteren wel de luchtstroom omdat het volune van de kast afneemt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Ik heb haar helemaal bekleed met noppenschuim en het geluid is een stuk zachter geworden.
Echt aanradertje.
Nu alleen mijn voedings fantilator maakt nog een hoop lawaai.

Verwijderd

Ik heb gewoon tapijttegels (f1,50 per stuk) gebruikt ong 2,5 voor een bigtower (HQ-08). Het scheelt wel iets!! De kast klinkt nu dood als je erop tikt. Je moet wel zoveel mogelijk gebruiken op al het metaal (vergeet de gaten er niet uit te knippen). Hitte is niet meer geworden (goede airflow).

• Chiron
  • Laatst online: 16:06

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
met tapijt moet ik zeggen dat het 2 of 3 graadjes scheelt, maar in m'n minitower heb ik niet de meest ideale airflow geloof ik (is oud escom p60 at kastje)
maar dat boeit me verder niet zoveel, systeem draait wel stabiel verder (amd k6-2 500 @ 500 34 graden idle 47 graden full load, kan wel op 600 mhz maar ik ga voor de stabiliteit, is server bakkie dus gaat hard zat 8-))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1