[MCE2005] 'ziet' PVR-500 MCE niet op Asus K8N wel Abit IC7*

Pagina: 1
Acties:

• Shoppie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:05
Systeem met schone MCE 2005 install op Asus K8N-E.
De Hauppauge PVR-500 MCE is niet te zien in Apparaatbeheer van MCE 2005. :(

Kaart is goed want op een Abit IC7-G is de Hauppauge PVR-500 MCE wel te installeren! ;)

Motherboard Asus K8N-E
SATA disk
IDE NEC 3500 DVD
GeForce FX 5200 video

Laatste BIOS K8N Release BIOS 1004
nVIDIA Chipset(CK8) driver van Asus (ook nVIDIA nForce 5.10 werkt niet)

Wat doe ik niet goed, of kan ik nog proberen? :?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:10

houthakker

Poehé

ander pci slot geprobeerd? En probeer eens "clear escd data" optie aan te zetten in de bios (weet niet precies hoe je dat schrijft). Het is overigens mogelijk, ik heb ooit met een auto p1 board precies hefzelfde gehad; stop je er een kaart in, maar geen teken van nieuwe hardware op de pc (vanaf de bios al niet).

Specs

• Shoppie
Alle PCI sloten zijn getest met de kaart, maar helaas.

Een erase 'clear escd data' ga ik nu proberen....

• Shoppie
houthakker schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:16:
ander pci slot geprobeerd? En probeer eens "clear escd data" optie aan te zetten in de bios (weet niet precies hoe je dat schrijft). Het is overigens mogelijk, ik heb ooit met een auto p1 board precies hefzelfde gehad; stop je er een kaart in, maar geen teken van nieuwe hardware op de pc (vanaf de bios al niet).
Helaas zowel de Bios erase als alle PCI sloten wisselen helpt niet. De kaart blijft onzichtbaar! ;(
Hij lijkt niet te kunnen werken in een Asus K8N :(

Verwijderd

ik heb zelfde mobo met pvr-500 bij mij werd hij wel herkent. Nieuwste bios is trouwens 1.006 (op asus-global)

• Shoppie
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:44:
ik heb zelfde mobo met pvr-500 bij mij werd hij wel herkent. Nieuwste bios is trouwens 1.006 (op asus-global)
Ik ben niet duidelijk over mijn BIOS zie ik.
Ik gebruik de file 1004-007.zip
Denk ik een versie later dan jouw bios. Maar ik kan R 1.006 nergens vinden. Heb je link waar die is te downloaden. Dan probeer ik dat nog.
En welke videokaart gebruik je?
Wellicht is de 5200 in combinatie met de Asus K8N-E een combienatie die niet werkt met de pvr-500.

Verwijderd

http://www.asus.com.tw/su...8N-E%20Deluxe&Type=Latest

probeer ook eens alle windows-updates

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 01:02 ]

• Shoppie
Bedankt voor de tip AceOfSpades,

Maar helaas, http://www.asus.com/suppo...px?ModelName=K8N&Type=All heb ik al gebruikt om alles te updaten.
Heb zelfs de laatste nVIDIA nForce Chipset Drivers direct bij nVIDIA gedownload. Ook dat mocht niet helpen.
Ik denk dat ik morgen maar ga downgraden naar 2x een PVR 150 kaartje. Want de combinatie Asus K8N en GeForce 5200 met de Hauppauge PVR-500 MCE kaart zie ik steeds somberder in :(

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:10

houthakker

Poehé

probeer bij de winkel anders even een ander exemplaar te krijgen van die 500, je weet maar nooit.

Specs

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:15
Je hebt eerst je codec geïnstalleerd, toen je drivers en toen de setup gelopen van MCE? Dat werkte bij mij namelijk. Maarja dat zal wel een schone install betekenen

Succes

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:39
Even een kleine titel update ;)

Verwijderd

Voor wat het nog waard is:

Ik had eerst een pvr-350 op mijn K8N-e. Ik had alle bios, windowsupdates, patches drivers en decoder als geinstalleerd. Toen ik mijn pvr-500 erbij prikte werd hij wel herkend.

Het zou inderdaad aan die specifieke kaart moeten liggen of mobo.
Het zou ook kunnen dat windows zo is ingesteld dat hardware niet automatisch herkend wordt. Probeer eens handmatig te scannen.

Doen andere pci-kaarten op zelfde mobo het wel?
Kun je mobo eventueel nog ruilen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 11:16 ]

• Shoppie
Jilvoos schreef op maandag 17 januari 2005 @ 09:01:
Je hebt eerst je codec geïnstalleerd, toen je drivers en toen de setup gelopen van MCE? Dat werkte bij mij namelijk. Maarja dat zal wel een schone install betekenen

Succes
Ik heb via Ghost een image gemaakt met en zonder codec. Maar zowel voor als na de codec install blijft de Hauppauge PVR-500 MCE kaart onzichtbaar! :(
Het installeren van de drivers van de Hauppauge voor de install van de kaart begrijp ik niet, of bedoel je daarmee wat anders? :?

• Shoppie
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:14:
Voor wat het nog waard is:

Ik had eerst een pvr-350 op mijn K8N-e. Ik had alle bios, windowsupdates, patches drivers en decoder als geinstalleerd. Toen ik mijn pvr-500 erbij prikte werd hij wel herkend.

Het zou inderdaad aan die specifieke kaart moeten liggen of mobo.
Het zou ook kunnen dat windows zo is ingesteld dat hardware niet automatisch herkend wordt. Probeer eens handmatig te scannen.

Doen andere pci-kaarten op zelfde mobo het wel?
Kun je mobo eventueel nog ruilen?
Ik ga even testen met een ander PCI kaart, heb nog wel een soundblaster liggen, bedank voor de tip.

Verwijderd

o en ik heb mijn pvr-500 drivers op een normale manier geinstalleerd dus NADAT de kaart werd herkend (dan weet je ook dat het daaraan niet ligt). De logica is ook dat er eerst iets in je aparaatbeheer verschijnt voordat je drivers hoeft te installeren.

• Shoppie
Shoppie schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:18:
[...]

Ik ga even testen met een ander PCI kaart, heb nog wel een soundblaster liggen, bedank voor de tip.
Bingo!
Ook de soundblaster PCI kaart is niet zichtbaar in de PCI sloten. :) Dat is dus een motherbord probleem. :( Dan ga ik hem maar snel terugsturen!
Bedankt voor alle tips iedereen.
Pagina: 1