Toon posts:

[Router/Kabel] Problemen met E-Tech RTVP03 Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer 1 jaar geleden een E-Tech RTVP03 router gekocht, en nooit problemen ermee gehad.

Nu heb ik echter de laatste tijd juist wel een heleboel problemen gekregen. Zo valt de verbinding op willekeurige tijdstippen ineens uit, en moet ik in de router aangeven dat ik mijn DHCP lease wil releasen en daarna wil renew'en voordat mijn verbinding weer werkt.

Ik heb alles al geprobeerd, router terug naar factory settings, nieuwe firmware, modem resetten etc.. maar niets helpt.

Ik maak gebruik van Casema Maxi icm Motorola SURFboard SB4200E.

Wie o Wie herkent dit probleem, en kan mij ermee helpen?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 16:28

sjaak

un giorno credi

Hoe lang is de utp-kabel tussen modem en kabel, is die 4 of 8 aderig, al geprobeerd deze te vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
micha schreef op maandag 17 januari 2005 @ 07:27:
Hoe lang is de utp-kabel tussen modem en kabel, is die 4 of 8 aderig, al geprobeerd deze te vervangen?
Die is zo kort mogelijk, ik weet niet precies hoe lang..

Sorry om je tegen te spreken hoor, maar het heeft al die tijd goed gewerkt, en ineens kapt ie ermee.. De kabel is netjes vast gemaakt aan de muur, en er kunnen dus geen knikken inzitten ofzo.

De verbinding werkt gewoon perfect, alleen op willekeurige tijden kickt ie me eruit.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Het zijn optie's he ;) Je kan niets uitsluiten. Een auto kan ook 120000 km goed rijden en dan in een keer vage verschijnselen krijgen.

Met modem rechtstreeks aan pc geen problemen trouwens? Nog garantie op router? Eventueel proberen om te ruilen dan.

Verwijderd

Topicstarter
micha schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:09:
Het zijn optie's he ;) Je kan niets uitsluiten. Een auto kan ook 120000 km goed rijden en dan in een keer vage verschijnselen krijgen.

Met modem rechtstreeks aan pc geen problemen trouwens? Nog garantie op router? Eventueel proberen om te ruilen dan.
het rare is dat als dit gebeurd, dan kan ik nog steeds op de statuspagina van mijn modem komen (http://192.168.100.1)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Hoezo is dat raar? Alleen je dhcp-lease moet verlengd worden en die komt vanaf de dhcp-server verderop in het netwerk. Het modem zelf blijft het gewoon doen. :)
Pagina: 1