Linux+ADSL:

Pagina: 1
Acties:

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:39

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
...is dat moeilijk?
ik ben een newbie qua linux, maar ik heb wel zin om het eens te gaan proberen. Maar mijn brandende vragen zijn: kan ik mijn mxstream USB modempie zonder al te veel moeite aan de praat krijgen? Welke distro kan ik daar het beste voor nemen? En ten slotte: kan je een internetverbinding onder linux met een win95 pc delen?

Alvast bedankt!
-Thomix

Verwijderd

op de site van xs4all heb je een lading info over hoe't werkend is te krijgen. Kijk daar eens?

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Oke, het op internet komen gaat wel lukken, denk ik, maar weet iemand hoe het zit het met drivers? Zijn die standaard ingebakken bij linux of moet ik ze ergens vandaan halen?
Op de xs4allsite wordt alleen op het inbellen ingegaan.

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 15:52 schreef Thomix het volgende:
...is dat moeilijk?
ik ben een newbie qua linux, maar ik heb wel zin om het eens te gaan proberen. Maar mijn brandende vragen zijn: kan ik mijn mxstream USB modempie zonder al te veel moeite aan de praat krijgen? Welke distro kan ik daar het beste voor nemen? En ten slotte: kan je een internetverbinding onder linux met een win95 pc delen?

Alvast bedankt!
-Thomix
Ik vrees dat je met geen enkele distro uit de voeten kan, ik lees dat je een USB modempje hebt namelijk. En dat zit niet in linus, USB... Of hebbie daar een ethernet convertje bij :? (als dat er is tenminste, stond in een ander topic genoemd)

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
???
ondersteunt linux geen USB? :?
Sjah, dan houdt het op natuurlijk ;)
Toch bedankt!

Verwijderd

Kheb een Alcatel Ethenet modempie op een 10Mbit Ethernetpoort . Dial-up wordt gemaakt met Enternet 300 . Kan ek da in Linux werkend krijgen . Tot welke Linux draait op een 486 DX/2 50 Mhz ?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Linux draait vanaf een 386 tot (in versie 2.4.x) ver over de 2 GHz. Maak je daar dus maar geen zorgen over. De belasting van de programma's is meer een probleem. Maar met een 486 DX heb je toch een aardige server om te webserveren FTP serveren, proxyserveren, internetdeelserveren.

Over die USB Het zit er dus mooi WEL in. huisgenoot vamme had een USB muis werkend in ...mandrake 7.2 dacht ik. Maar je moet ff kijken of jouw USB-modem wordt ondersteund. Ik zou ff zoeken op internet. In de kernelsource staat ook een hele waslijst met welke drivers er in zitten en in hoeverre ze bruikbaar zijn (alpha, beta, stable, welke architecturen etc...). Ik zou zeggen. Zoek eens met een paar sterke steekwoorden.
linux usb modem driver...ofzoiets...

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De Kernel versie 2.4 is uit en die ondersteunt zeker USB.

www.kernel.org

Groeten,
Marcel

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 00:41
Op zaterdag 06 januari 2001 00:28 schreef marcelk het volgende:

www.kernel.org

Groeten,
Marcel
idd, ik heb haar net gecompiled, mijn M$ lampjes-usb-muis doet het als een trein en ik zal bij toeval ook nog even een optie meevliegen voor ondersteuning voor de Rio 500 usb

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

• Tech
  • Laatst online: 22:51
Op zaterdag 06 januari 2001 00:28 schreef marcelk het volgende:
En voor diegene onder ons die erg aan 2.2.x gehecht zijn: 2.2.18 ondersteunt USB ook volledig! :)
Pagina: 1