PC voor de audio freak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik weet aardig wat van computers, maar nu is mij gevraagd om een pc in elkaar te zetten specifiek voor bewerken van geluid. Is er iemand die mij in deze kan helpen/adviseren op zowel hardware als sound editing software gebied?

Globaal doel:
- opnemen van LP's en het bewerken ervan
- opnemen en bewerken van internet radio streams

Het budget is +/- 1000 EUR

There will always be someone smarter than me. Don't just assume you're it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Volgens mij was pentium 4 het snelste met coderen van audio en video. Dus lijkt een pentium 4 3.0 ghz mij een mooie keus. En verder een dure terratec audio kaart misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Metal schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:03:
Volgens mij was pentium 4 het snelste met coderen van audio en video. Dus lijkt een pentium 4 3.0 ghz mij een mooie keus. En verder een dure terratec audio kaart misschien?
Een flinke hoeveelheid intern geheugen kan ook geen kwaad denk ik :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

En wat voor software heb je daarvoor in gedachten?
En verder als je toch niet gebruik maakt van grafische mogelijkheden als spellen zou ik gaan voor een TFT scherm lekker rustig als je er achter zit te werken.
Die dure terratec is meer gericht op het MIDI gebeuren een hele mooie kaart maar wat de TS bedoeld zal het ook kunnen met een standaard SB kaartje.
Het overgebleven geld kan gestoken worden in opslag en werkgeheugen

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

ik denk dat voor de audio genoemd hierboven iedere pc boven de 2,4 ghz met 512 of 1 gb wel volstaat amd/intel maakt mekaar ook niet erg veel in dit verhaal. het enigte wat van belang is is de geluids kaart ik zou voor een externe firewire/usb 2.0 oplossing gaan om dat een pci kaart nog wel eens wat ruis kan opleveren. en uiteraad een goede preamp voor het platen speler signaal.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxs
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

lxs

Gezien je budget en je doelen zul je je moeten concentreren op een high-end geluidskaart met vooral veel aansluitingen.
Ik denk dat een normale consumenten kaart zoals een Creative oid niet echt voldoende zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
Allen dank voor de snelle reactie.

Edwin: Dat van die TFT is zo gek nog niet... Welke software ik wil gebruiken? Dat was nu eigenlijk mijn vraag.

cactusman: Wat bedoel je met: "pci kaart nog wel eens wat ruis kan opleveren"?

lxs: Misschien bekend met een aantal high-end geluidskaarten?

There will always be someone smarter than me. Don't just assume you're it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-Audio heeft wel (semi)professionele geluidskaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:50
als opnemen van phono (platenspeler) je enige doel is, zou ik niet een geluidskaart met ontelbaar aantal in- en uitgangen nemen.
gewoon eentje met een goede phono pre-amp en een goede, liefst jack of xlr uitgang. terratec maakt geloof ik een kaart met externe phono-preamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 08:39
Ik zou een moederbord nemen met een Intel chipset en Intel CPU, mijn ervaring is dat alternatieve chipsets (voornamelijk SiS en VIA) vaker problemen geven met audio.

Verder zou ik niet teveel geld uitgeven aan een geluidkaart aangezien je gaat werken met platen en internet-streams... d.w.z. niet meer dan € 200,-.
Pagina: 1