Toon posts:

Windows XP Pro geeft SMART failure tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn windows XP pro opstart krijg ik de waarschuwing

Immediately back-up your data and replace your disk drive.
A failure may be imminent

Moet ik hier uit opmaken dat mijn schijf aandrijving op het punt staat het te begeven of zo?
of tewel dat ik mijn documenten eraf moet halen omdat de schijf kapot drijgt te gaan.
Ik kan verder wel opstarten met de F2 toets. Alles doet het dan wel maar alleen de netwerk kaart met daarbij de internet verbinding doet het niet.
Wat hierbij opvalt is dat het IP adres niet te veranderen is (geeft hij aan) terwijl deze op automatish staat.

groet Bernard

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Waarschijnlijk geef SMART deze medling.

Ik weet dat een schijf een aantal "backup sectoren" heeft... Zodra een sector defect gaat verwijst hij naar 1je in de backup sectie. Zodra deze bijna op zijn geeft hij een melding. Als deze helemaal op zijn crashed waarschijnlijk de schijf...

[ Voor 80% gewijzigd door Pakjebakmeel op 16-01-2005 22:22 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een backup is ALTIJD wel zo handig.

Test de schijf met een tool van de fabrikant.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nog vergeten ben is dat ik met een man ven HOME (provider) heb gesproken en deze dacht dat het virus kan zijn maar dit wil bij mij er niet zo in.

Groet Bernard

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Meten is weten oftwel virusscan draaien. :)

Enne, vergeet dat groeten maar, Tweakers groeten elkaar al voortdurend.... van nature.

ARME AOW’er

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Ik maak uit je verhaal op dat de bios deze melding geeft... NIET windows dus. Kijk voor de zekerheid nog even of er " SMART error" bij staat of " SMART status " oid...

Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het een virus is. Er zijn ooit wel eens bios virussen geweest maar die zie je bijna nooit meer. Klinkt gewoon als een smart melding. Doe wat er gezegd word en Back je data. Verder alleen maar wachten tot ie crashed. Hier is niets zinnigs over te zeggen. Dit kan 10 min duren voordat ie crashed maar ook nog 2 jaar..

Decision is up to you...

* Ik weet niet hoe ervaren die meneer van HOME is maar als ik dit zo lees denk ik meteen SMART failure... Dooie schijf dus... Heb ik ook meedere keren gehad. Wat soms wel hielp was een full check met " Spin Rite " . Deze was toch in staat sommige secoren te repareren.. Disk draait nu in de pc van mijn vriendin..

[ Voor 38% gewijzigd door Pakjebakmeel op 16-01-2005 22:35 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:33

Yucko

One clown to rule them all !

Je bios leest je SMART info van je HDD uit, en maakt daaruit op dat hij op zijn laatste been loopt ... backupen die zooi en wel zo snel mogelijk :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt meer iets voor OM; zie trouwens ook Playing It S.M.A.R.T. :)

WOS > OM

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Oke dank voor de uitleg en ik ga de wel een nieuwe XP erop zetten omdat ook de internet kaart niet meer aan de praat te krijgen is en uit ervaring is wel gebleken dat dit lastig op te lossen is.
Er is namelijk heel veel met MSN op de computer gedaan en dan is dat er ook weer af.
kunnen de kids het in vervolg op internet zelf doen ipv het programma er zelf op te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dat iemand me over Spin Ride advies geeft.
Hoe kan ik daar aan komen?

Verwijderd

"Spin Ride" advies? hmmm... Ik weet maar één goeie tip: geen vette braadworst eten voor je in een spin ride stapt, anders kon je zelf wel eens crashen ;)

Ik denk dat je doelt op "SpinRite" http://www.grc.com/sr/spinrite.htm
Als je de naam niet goed hebt wordt het al gauw lastig zoeken natuurlijk :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 00:01 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Lijkt me wel duidelijk genoeg? :)
Pagina: 1