Ik wil een heel eenvoudige actie uitvoeren, en dat is namelijk een aantal bestanden renamen.
Ik ben bezig om een fotoboek te maken, en heb allerlei *.jpg bestanden in meerdere folders zitten.
Alle files hebben een volgnummer, dus bijvoorbeeld 0.jpg, 1.jpg, enz..
Dit zorgt jammer genoeg voor sorteringsproblemen, dus wil ik graag de fotos hernoemen naar 000.jpg en 001.jpg. (ik heb nergens meer als 1000 fotos)
Ik heb nu deze code:
Ik krijg de volgende foutmelding:
Procedure call or argument is not valid.
Jammer genoeg zeggen de foutmeldingen in .NET mij bijzonder weinig (misschien heeft iemand hier tips voor), maar ik weet zeker dat het iets onbenulligs is....
heb al gegoogled en op GoT gezocht, maar niets kunnen vinden gek genoeg. Heb ook een voorbeeld van MSDN geprobeerd, werkte ook niet.
Ik ben bezig om een fotoboek te maken, en heb allerlei *.jpg bestanden in meerdere folders zitten.
Alle files hebben een volgnummer, dus bijvoorbeeld 0.jpg, 1.jpg, enz..
Dit zorgt jammer genoeg voor sorteringsproblemen, dus wil ik graag de fotos hernoemen naar 000.jpg en 001.jpg. (ik heb nergens meer als 1000 fotos)
Ik heb nu deze code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Dim diParent As New IO.DirectoryInfo(Server.MapPath("photoAlbum")) Dim arrDir As IO.DirectoryInfo() = diParent.GetDirectories() Dim diItem As IO.DirectoryInfo For Each diItem In arrDir Dim diChild As New IO.DirectoryInfo(Server.MapPath("photoAlbum/" & diItem.ToString)) Dim fiPics As IO.FileInfo() = diChild.GetFiles("*.jpg") Dim fiItem As IO.FileInfo For Each fiItem In fiPics If Len(fiItem.ToString) < 7 Then Rename(fiItem.ToString, "0" & fiItem.ToString) End If Next Next |
Ik krijg de volgende foutmelding:
Procedure call or argument is not valid.
Jammer genoeg zeggen de foutmeldingen in .NET mij bijzonder weinig (misschien heeft iemand hier tips voor), maar ik weet zeker dat het iets onbenulligs is....
heb al gegoogled en op GoT gezocht, maar niets kunnen vinden gek genoeg. Heb ook een voorbeeld van MSDN geprobeerd, werkte ook niet.