Toon posts:

[PHP] foreach-loop afkappen.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit zal waarschijnlijk vele malen simpeler zijn dan ik nu denk, maar ok.

Ik heb een foreach-loop die zijn vars uit een arrray haalt, echter de array is veel langer dan ik zou willen en heb daar geen controle over. Ik wil dus als het ware bijvoorbeeld alleen de eerste 10 uitlezen met deze foreach-loop.

Code lijkt me niet nodig want het is een simpel loopje.

php.net heeft zo geen toepasbare oplossingen en ook hier heb ik (nog) niks kunnen vinden.

Verwijderd

Doh, als je elk programmeer probleem denkt te kunnen vinden op php.net dan kom je nog bedrogen uit :)

PHP:
1
2
3
4
$a = ...;
for ($i = 0; $i < 10; $i++) {
  echo $a[$i] . "\n";
}

Waarom het niet gewoon met een for lus oplossen? Wil je toch met for each, kijk dan even naar break.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 21:41 ]

Verwijderd

Houd in een variabele bij hoeveel keer de loop al is uitgevoerd, en gebruik break om eruit te springen bij een bepaalde conditie. Of gebruik een while loop in combinatie met next. Genoeg mogelijkheden, en zeer eenvoudig te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei toch dat het simpel was, ik zat gewoon compleet verkeerd te denken. Jongens bedankt!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
PHP topics horen zoals je had kunnen weten in Programming & Webscripting. Dit is trouwens best wel een basic programmeer ding, als je op Google had gezocht op basis tutorials over loops had je naar alle waarschijnlijkheid nog wat geleerd ook ;) (kost wat moeite maar dan heb je wat ook).

Dit topic is gesloten.