Toon posts:

win xp dv capture blokkerig beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met win xp pro via firewire video te capturen maar dit lukt niet. Ik heb een Canon MV20 DV camera en de beelden zijn blokkerig in zowel preview mode als bij afspelen van gecapturde bestanden. Ik heb voorheen met windows 2000 nooit problemen gehad!!!

Heb het reeds op 2 verschillende PC's geprobeerd maar steeds de zelfde problemen.

Graag hulp!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 21:41 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02 14:07
Opmakend uit hetgeen je vertelt, ligt de oorzaak of in het geleverde materiaal of in Windows XP. Ik zou eerst het eerste onderzoeken, mij is geen algemeen bestaand probleem van Windows XP bekend met deze symptomen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met "het geleverde materiaal"?

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Welk programma gebruik je om te capturen? En wat bedoel je precies met 'blokkerig', kan je misschien een screenshotje posten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere prog's o.a. "movie maker" en Nero maar allemaal het zelfde! Screenshotje lukt niet krijg bij pasten een zwartbeeld te zien!

• e1f

e1f

Gebruik je dan wel de goede instellingen voor het previewen en capturen? Pal, 720x576 pixelratio 1,067, 25 fps etc. Misschien even proberen met je interlace instellingen, het andere field eerst misschien.

Verwijderd

Topicstarter
nou e1f dat is dus het probleem. de dv instelling is 720x480 ntsc en weet niet waar ik dit kan aanpassen. Ik had er weer windows 2000 (op een oude schijf) en daar doet hij het gewoon goed!

Moet ik nu een andere codec installeren ofzo???

• e1f

e1f

In windows movie maker kan je dat toch heel makkelijk aanpassen bij extra -> opties -> geavanceerd, en daar pal, verhouding 4:3 invoeren...

[ Voor 4% gewijzigd door e1f op 20-01-2005 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou niet echt! heb inmiddels de oplossing gevonden!!!!

Zie hier

Kwam dus door een driver probleem veroorkzaakt door SP2 met mijn Canon MV20
Pagina: 1