Toon posts:

windows installatie op SATA HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,wil windows op een maxtor 80 gb SATA hd instaleren,,maar windows ziet de schijf niet heb de raid drivers van de mobo al geprobeerd (asus k8) maar werkt ook niet ...heb al bij maxtor op de site gekeken...(knowledge base 1522) daar staat het probleem beschreven ,maar niet waar ik de sata drivers kan weg halen....weet iemand waar ik de drivers kan downloaden...

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Druk eens op F6 :/
(staat onder in een grijs balkje, press F6 to install third party .....)

[ Voor 68% gewijzigd door Chester op 16-01-2005 20:52 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Verwijderd

Topicstarter
ja,F6 = bekend..maar dan vraagt ie om de drivers...en die moet ik juist net hebben...

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:32
diskette wat bij je moederbord hoort; als je een asus moederbord hebt moet je met makedisk een diskette maken (makedisk staat op cd ;))

Op die diskette staan dus die drivers voor je sata controller en als je die kiest dan herkent windows ook je schijf :)

[ Voor 32% gewijzigd door GH45T op 16-01-2005 20:56 ]

Verwijderd

Enige wat ik zie is een K8N of een deluxe. Gewoon even specs kijken welke controler erop zit. bijv. promise. Even googlen, driver downloaden voor een floppy te maken, en die gebruiken bij die famous F6. Makedisk..klinkt als linux. Heb je daar ook een F6?

edit
Ziet je moederbord um wel bij het opstarten? Of in de configuratie van de controller. ctrl-l na de bios of andere toetscombinatie. Je ziet die melding wel. kijk of je daar die schijf ziet.
/edit

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 21:05 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:32
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:01:
Enige wat ik zie is een K8N of een deluxe. Gewoon even specs kijken welke controler erop zit. bijv. promise. Even googlen, driver downloaden voor een floppy te maken, en die gebruiken bij die famous F6. Makedisk..klinkt als linux. Heb je daar ook een F6?
:? nofl maar ik heb niets over linux gezegd; dat maak jij er van

op de cd-rom van drivers voor je moederbord staat ergens in de map ide/raid oid een makedisk.exe Dit is dus gewoon een windows executable welke de goede drivers op een diskette zet.

edit:
ik heb inmiddels een stuk of 25 mobo's met s-ata van asus geïnstalleerd dus kan het weten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GH45T op 16-01-2005 21:06 ]

Verwijderd

Logisch wel, makedisk om een floppy aan te maken :)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56
GH45T schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:05:
[...]

:? nofl maar ik heb niets over linux gezegd; dat maak jij er van

op de cd-rom van drivers voor je moederbord staat ergens in de map ide/raid oid een makedisk.exe Dit is dus gewoon een windows executable welke de goede drivers op een diskette zet.

edit:
ik heb inmiddels een stuk of 25 mobo's met s-ata van asus geïnstalleerd dus kan het weten ;)
Misschien rare vraag, maar floppy ??? Neem aan dat het tegenwoordig ook met een flashdrive kan, meeste moderne motherboards herkennen flash drives bij het booten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:13:
[...]

Misschien rare vraag, maar floppy ??? Neem aan dat het tegenwoordig ook met een flashdrive kan, meeste moderne motherboards herkennen flash drives bij het booten.
je MOET een floppy gebruiken. Windows setup kan niet anders dan floppies lezen.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Met nLite kan je die drivers ook in een image slipstreamen. Heb je niks meer nodig.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat over slipstreamen gehoord...wat of waar kan ik meer info hierover vinden ...en NLITE ....wat is dat...????
Pagina: 1