[TFT Scherm] Beeld buiten beeld, nieuwe ongewenste feature?

Pagina: 1
Acties:

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33
Ja, een vage topic titel, hoe moet ik het anders noemen?

Zojuist heb ik geprobeerd de TV-out functie te gebruiken van mijn PC, die het altijd gedaan heeft, maar, na de installatie van Linspire wil de PC niet booten met de TV-out kabel aan...

Geen probleem, dan geen TV-out, toch? Tja, tot op het moment ik besloot het weer eens te proberen. Alles wat mijn scherm aan gaf was "out of range". De PC liep vast.

Dus de kabel los gehaald, windows boot netjes, geen foutmelding, niets, tot ik bij het aanmeld scherm kom... En zie hier, een filmpje van het probleem, wat lastig te omschrijven is:

http://www.mbforums.org/PHTO0002.AVI

Gemaakt met een webcam én een slechte hand (mis Steady Shot haha!).

Uitleg, het scherm is groter dan mijn scherm kan weergeven, oftewel, er vallen delen buiten beeld. Door te navigeren met de muis naar de "onzichtbare" delen, scrollt mijn beeld als het ware mee!

Een leuke feature hoor, maar niet echt iets wat ik graag wil.

Wat heb ik al geprobeerd?

- monitor resetten
- pc opnieuw opstarten
- nieuwe drivers geprobeerd (ATi Radeon 9800 PRO)

Maar niets helpt :?

iemand dit ook wel eens gehad? Iemand die dan ook de oplossing weet? Want dit werkt niet zo lekker ;)

Verwijderd

Even de resolutie naar beneden zetten?

• Nik
Helpt niet, hij staat nu op 1024x768, de enige resolutie die er goed uit ziet op deze TFT. 800x600 verhelpt het probleem ook niet...

Verwijderd

15" scherm? Als welk scherm herkent Windows die Sony?

• Nik
Windows herkent hem als Plug and Play - Sony SDM-HS53. En het is (dus) een 15" ja :)

En over die beeldscherminstellingen, ik heb dus niets aangepast, het werkt zo al een jaar lang (probleemloos). Het lijkt me ook niet dat een TV-out die je op Linspire probeerd, je Windows instellingen door de war gooit. Voor de zekerheid heb ik alles nagelopen, en alles klopt gewoon helemaal zoals het moet.

Drivers (driver cleaner gebruikt ja) heerinstalleren heeft geen zin, zie ook mijn TS.

[ Voor 72% gewijzigd door Nik op 16-01-2005 20:50 ]

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:13
Heb je ook al geprobeerd eerst je videokaart drivers te deinstalleren. En eerst via de windows driver te proberen en dan gelijk nieuwe drivers erop zetten?

Anders zal je denk ik je beeldscherm opties anders proberen te instellen.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

ik heb dat nog al eens gezien... zelf meegemaakt :)
maar als ik me ni vergis is dat een instelling in je drivers... mss bij overlay-instellingen...?

Verwijderd

Ik heb dit wel eens vaker gezien bij laptops en andere tft's of op tv-outs. Was ook met ATI kaarten geloof ik. Heb je de Omega drivers al geprobeerd?

• Nik
Opgelost, "the hard way".

Voor de geïnsteresseerden:

- veilige modus
- drivers verwijderen
- apparaat verwijderen (apparaat beheer)
- reboot

Et voilà!

:*)
Pagina: 1