Maxtor DiamondMAX 10 S-ATA150 of S-ATA II ?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03 22:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Na over enige problemen gelezen te hebben m.b.t. deze Maxtor schijven in combinatie met bepaalde S-ATA controllers probeer ik uit te zoeken welke interface de 10 serie nu precies heeft.
Maar zelfs op de site van Maxtor zelf kan daar niet achter komen. Maxtor meldt dat de 10 serie leverbaar is met een ATA133 en S-ATA 150 interface, terwijl ik bij de QuickSpecs zie staan dat de10 serie een S-ATA II interface heeft.

Het wordt toch een beetje erg vreemd als zelfs de fabrikant niet weet wat hij zelf maakt? of vergis ik mij daar nu in. :'(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een kijk in de Pricewatch leert dat er geen IDE schijven bestaan van de DM10 serie.
Heb ze over het hoofd gezien, ze bestaan dus wel.

De DM10 serie heeft een SataII interface en deze is ook te gebruiken met de 'oude' SATA controllers.

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 16-01-2005 22:16 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 21:16
Gewoon SATA150, geen SATAII dus.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Prutz0r schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:33:
Een kijk in de Pricewatch leert dat er geen IDE schijven bestaan van de DM10 serie.

De DM10 serie heeft een SataII interface en deze is ook te gebruiken met de 'oude' SATA controllers.
Omdat het niet in de pricewatch van tweakers.net voorkomt kan iets nog wel bestaan. Lees de Maxtor site maar door daar staat overduidelijk S-ATA en ATA133, maar als je de quickspecs (.pdf) opend staat er S-ATA II.

van de Maxtor site:
DiamondMax 10

ATA Hard Drives

Technical Specifications

Formatted capacity: 80, 120 160, 200, 250 and 300GB
Average seek time: <9.0
Rotational speed: 7200 RPM
8MB cache buffer on 80GB to 200GB and 16MB cache buffers on 200GB to 300GB
Parallel or Serial ATA interface:
- ATA/133
- SATA/150 Interface with Native Command Queuing
Fluid Dynamic Bearings
Maxtor Shock Protection System
Maxtor Data Protection System

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 16-01-2005 20:47 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Er zijn inderdaad enkele RAID controllers die moeite hebben met de Maxtor DiamondMAX 10,

Een frabrikant van een controller zegt:

We have seen some problems with the firmware level that was shipped on these particular drives. Could you have the customer check with Maxtor that they are up to the correct version of firmware.

They should, at a minimum, be up to BANC19B0.

In dit geval ging het om een RAIDCore controller, maar ook met een LSI Logic MegaRAID150 SATA hetzelfde probleem, de disken worden niet gevonden.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
John2B schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:46:
Er zijn inderdaad enkele RAID controllers die moeite hebben met de Maxtor DiamondMAX 10,

Een frabrikant van een controller zegt:

We have seen some problems with the firmware level that was shipped on these particular drives. Could you have the customer check with Maxtor that they are up to the correct version of firmware.

They should, at a minimum, be up to BANC19B0.

In dit geval ging het om een RAIDCore controller, maar ook met een LSI Logic MegaRAID150 SATA hetzelfde probleem, de disken worden niet gevonden.
O dat is beroerd ik heb al een tijdje 4 DM 10 schijven liggen en het is de bedoeling dat ze op een RAIDcore worden aangesloten. :( Wie dit topic leest en DM 10 schijven heeft draaien op een RAIDcore controller reageer dan even.

Ik kende het probleem wel met een LSI en sommige Promise controllers maar nog niet met een RAIDcore... dit gaat lekker.
InSPiRE schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:42:
Gewoon SATA150, geen SATAII dus.
S-ATA150 ondersteund officieel geen NCQ, dit is wel standaard in S-ATA II.

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 16-01-2005 20:53 ]

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

[quote]_Dune_ schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:49:
[...]
O dat is beroerd ik heb al een tijdje 4 DM 10 schijven liggen en het is de bedoeling dat ze op een RAIDcore worden aangesloten. :( Wie dit topic leest en DM 10 schijven heeft draaien op een RAIDcore controller reageer dan even.

Ik kende het probleem wel met een LSI en sommige Promise controllers maar nog niet met een RAIDcore... dit gaat lekker.
[...]

Reactie van een klant na de firmware upgrade van de Maxtors:
Na de firmware upgrade heb ik met succes een RAID-5 kunnen aanmaken.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
[quote]John2B schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:58:
_Dune_ schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:49:
[...]

[...]

Reactie van een klant na de firmware upgrade van de Maxtors:
Na de firmware upgrade heb ik met succes een RAID-5 kunnen aanmaken.
En dat was met een RAIDcore controller? Kun je deze firmware gewoon downloaden bij Maxtor, ik kan daar namelijk weinig over vinden op de Maxtor site.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 16-01-2005 21:10 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

soms heb je dat wel eens sommige maxtors werkten ook niet lekker met de SIL3112a controllers, bleek ook niks aan te doen.

Mail anders even met maxtor ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Turkish op 16-01-2005 21:41 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Op de site van Maxtor is inderdaad niks te vinden, je kunt de tool en firmware via een support aanvraag verkrijgen.

Ja, het was inderdaad een RAIDCore controller.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
euh oke ?? ik wilde ergens op reageren, maar nu is het weg :)

[ Voor 127% gewijzigd door _Dune_ op 16-01-2005 21:45 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Prutz0r schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:33:

De DM10 is wel degelijk in IDE te koop en staan wel degelijk in de pricewatch. :)

ARME AOW’er

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:16

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

_Dune_ schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:28:
Na over enige problemen gelezen te hebben m.b.t. deze Maxtor schijven in combinatie met bepaalde S-ATA controllers probeer ik uit te zoeken welke interface de 10 serie nu precies heeft.
Maar zelfs op de site van Maxtor zelf kan daar niet achter komen. Maxtor meldt dat de 10 serie leverbaar is met een ATA133 en S-ATA 150 interface, terwijl ik bij de QuickSpecs zie staan dat de10 serie een S-ATA II interface heeft.

Het wordt toch een beetje erg vreemd als zelfs de fabrikant niet weet wat hij zelf maakt? of vergis ik mij daar nu in. :'(
SATA II wordt ingevoerd in twee fases. De belangrijkste features die bij de eerste fase worden ingevoerd zijn NCQ, enclosure management support, ondersteuning voor backplanes met langere signaallijnen en ondersteuning voor data scatter/gathering (een methode om de snelheid van DMA-transfers te verbeteren). In fase II worden dual host active failover, 300MB/s port snelheden en ondersteuning voor port multipliers ingevoerd.

De interface van de DiamondMax 10 is SATA II fase 1.
Pagina: 1