[XP] S/N OEM-versie gebruiken bij verse installatie?

Pagina: 1
Acties:

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Hoi,

Ik zou graag 'ns m'n pc opnieuw installeren, maar 1 vraag houdt me voor het ogenblik nog tegen: kan ik m'n Windows XP-OEM-serienummer van Packard Bell gebruiken bij een installatie met een gewone MS Windows XP-installatiecd?

Ik wil namelijk heel graag af van al dat reclamegedoe en overboedige software die PBmee op de pc installeert... + Dat maar half werkende recovery-disc gedoe begint me behoorlijk tegen te steken (vb. Meegelerde software die niet meer werkt nadat ik Virtual CD had geinstalleerd...)

Heeft iemand hier ervaringen mee?

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 21:17
Als je dezelfde versie gebruikt als waaar je een licentie voor hebt lijkt het me geen probleem. Dus waarschijnlijk XP Home

• CyberThijs
Jep, maar de setup zal dus niet klagen dat het een OEM-serial is en ik zal m'n versie ook niet moeten activeren?

Verwijderd

als het goed is niet, maar je zal hem wel moeten activeren. Alleen corporate versies hoeven niet geactiveerd te worden.

• CyberThijs
Oké, dat is al een hele opluchting (activatie is maar een kleine moeite :) )

Bedankt voor jullie hulp!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-04 15:12
Yep, 3x activeren of iets rond die koers en daarna kun je niet meer online activeren. Dan moet je een bepaald telefoonnummer van Microsoft gaan bellen. Je wordt dan, na wat menu's gekozen te hebben en de door je computer gegenereerde code te hebben ingetoetst, doorverbonden met iemand van de helpdesk. Dan vertel je dat je zin had om je computer opnieuw te installeren en verbind de helpdeskmedewerker je weer met de computer die de activatiecode voorleest.

Het zou fijn zijn als ze mijn maximum aantal activeringen wat hoger hadden gezet. Elke herinstallatie van mijn systeem weer met die computer aan de lijn die nummertjes intypen... Maargoed, het werkt wel weer daarna :)

[ Voor 15% gewijzigd door Gody op 16-01-2005 21:09 . Reden: opnieuw geformuleerd ]

Verwijderd

Ja je kan gewoon elke standaard windows XP home OEM CD gebruiken met jouw OEM serienummer.
Je hebt gewoon een licentie en bent dus niet verplicht om de Packard Bell Restore CD te gebruiken. Als je maar de zelfde windows versie aanhoud. :*)

Wat betreft het activeren.
Dit is geen enkel probleem en je mag het zo vaak doen als je wil, zolang de hardware in je PC hetzelfde blijft.
Wanneer je iets of een aantal onderdelen in je PC vervangt, kunnen er problemen ontstaan met online activeren. Ze willen namenlijk voorkomen dat je het op andere PC's (lees hardware) installeerd.
Dan pas moet er dus gebeld gaan worden met Bill... 8)

Verwijderd

Zoals gezegd kan het en werkt het maar je moet hem na installatie uiteraard wel weer activeren.
Echter er staat me iets van bij dat er wel degelijk een verschil is qua licentie tussen de OEM en de retail versie. Volgens mij mag je de retail wel verhuizen naar een andere pc en de OEM niet.
Desondanks zal het wel gewoon werken. Dit is ff een F.Y.I-tje, doe ermee wat je wilt.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-04 15:12
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:41:Ja je kan gewoon elke standaard windows XP home OEM CD gebruiken met jouw OEM serienummer.
Je hebt gewoon een licentie en bent dus niet verplicht om de Packard Bell Restore CD te gebruiken. Als je maar de zelfde windows versie aanhoud. :*)

Wat betreft het activeren.
Dit is geen enkel probleem en je mag het zo vaak doen als je wil, zolang de hardware in je PC hetzelfde blijft.
Wanneer je iets of een aantal onderdelen in je PC vervangt, kunnen er problemen ontstaan met online activeren. Ze willen namenlijk voorkomen dat je het op andere PC's (lees hardware) installeerd.
Dan pas moet er dus gebeld gaan worden met Bill... 8)
Klopt maar die veranderde hardware-quota ligt best laag. Een andere harde schijf en je kunt weer bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gody op 21-01-2005 19:47 ]

Verwijderd

Gody schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:06:
Yep, 3x activeren of iets rond die koers en daarna kun je niet meer online activeren. Dan moet je een bepaald telefoonnummer van Microsoft gaan bellen. Je wordt dan, na wat menu's gekozen te hebben en de door je computer gegenereerde code te hebben ingetoetst, doorverbonden met iemand van de helpdesk. Dan vertel je dat je zin had om je computer opnieuw te installeren en verbind de helpdeskmedewerker je weer met de computer die de activatiecode voorleest.

Het zou fijn zijn als ze mijn maximum aantal activeringen wat hoger hadden gezet. Elke herinstallatie van mijn systeem weer met die computer aan de lijn die nummertjes intypen... Maargoed, het werkt wel weer daarna :)
Dat heb je alleen als je je hardware verandert, en dan nog wordt deze teller elke paar maanden gereset. Of als je dezelfde key op meerdere pc's achter elkaar installeert, dan krijg je het ook.
Pagina: 1