Toon posts:

IIS, ASP & Forum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers

Het geval:
Ik wil een website maken met daaraan gekoppeld een forum. Dit forum moet evenals een deel van mijn site ASP zijn. Ik maak gebruik van een aangeschafte schoollicentie op MS Win2003 en MS SQL2000. Ik heb nu 2 online ASP forums gevonden: Webwiz en Snitz. Heef iemand hier ervaring mee? Zo ja kan iemand mij helpen door het plaatsen van een aantal aandachtspunten.

Ik heb zelf op de websites en binnen GOT de informatie doorgenomen en me oog lijk toch uit te springen naar Webwiz. Bovendien vind ik graphics in die fora niet echt helemaal mooi en zijn deze handmatig aan te passen, zodat het meer te integreren is met mijn huisstijl? Maar dit is natuurlijk bijzaak.

Hoe zit het met security?
Ik heb veel verhalen over IIS en Apache gehoort alleen volgens mij is per definitie een webserver toch al kwetsbaarder dus bespaar mij die discussie. Wat ik wil weten is hoe configureer ik IIS6 onder 2003 zo veilig mogelijk. Ik doel hiermee voornamelijk op hoe de service moet draaien. Onder het standaard account of een ander account. Het FTP gedeelte van mijn site komt achter VPN te hangen.

Daarnaast breek ik me hoofd over MS SQL. Hoe zit dit precies met security. Zoals onder wel account moet dit draaien en dergelijke aandachtspunten. Ik heb er namelijk geen zin in dat strax mijn server als eerste server gehackt of gekookt wordt achter mijn adsl lijn.

Alvast bedankt,

Christiaan-Raymond.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?