HDD word niet gestart

Pagina: 1
Acties:

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 15:29
Hallo heren,

heb hier een P4 pc waar XP Home op draaide, onlangs moest het opnieuw geinstalleerd worden en dat is ook gebeurd maar na installatie startte XP Pro niet meer, ik kreeg de melding "NTDLR is missing, press CTRL+ALT+DEL to reboot".

Dit probleem bleef zich voordoen na vele installaties. Later kwam ik er achter dat het ook kon liggen aan de partities (er zitten 2 hdd's in, eerste hd waar OS op word geinstalleerd 120gig en een hd voor troep van 80gig),alle partities van eerste hd (120gig) heb ik verwijderd, toen heb ik met de Super XP cd Partition Magic 7 gebruikt, de hdd heb ik als primary en op fat32 geformateerd (en is ook de 'active partition').

Nu stopt de pc op het moment waar de hdd net gelezen zou moeten worden.
Ik zie nu als ik de pc opstart:

PCI device listing....
bla bla bla bla bla bla bla bla bla
bla bla bla bla bla bla bla bla bla

Verifying DMI Pool Data.....................Update Succes
Boot from CD :
Boot from CD :

-- en hier stopt het, pc gaat niet verder, pc is ook niet blijven hangen.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, als ik nu de installatie CD van XP Pro erin duw dan start setup en ziet het ook de gehele 120gig hd en ik kan zelfs XP installeren, maar zelfs na installatie blijft het probleem zich voor doen, kan aub iemand mij helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door EN-IS op 17-01-2005 18:26 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik vind jouw beschrijving een beetje slecht. Ik snap het probleem niet preceis. Doet de 80 GB hdd het nu niet, of de 120 GB niet?

Kan je dus wel XP installeren op 1 schijf, maar niet op de andere. IDE kabels al nagekeken. Schijven op een andere kabel aansluiten.

Master/Slave settings, zijn die goed?

etc..

Wat heb je al geprobeerd..?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

-SWEET-HEART- schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:18:
de hdd heb ik als primary en op fat32 geformateerd (en is ook de 'active partition').
kies voor NTFS en laat de windows installer de partitie zelf formateren.
een 120gieg fat32 lijkt mij echt geen goed idee.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• EN-IS
Hann1BaL schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:29:
Ik vind jouw beschrijving een beetje slecht. Ik snap het probleem niet preceis. Doet de 80 GB hdd het nu niet, of de 120 GB niet?

Kan je dus wel XP installeren op 1 schijf, maar niet op de andere. IDE kabels al nagekeken. Schijven op een andere kabel aansluiten.

Master/Slave settings, zijn die goed?

etc..

Wat heb je al geprobeerd..?
HD 1 = 120gig doet het niet
HD 2 = ongepartioneerd, ongeformateerd, doet niks.

Heb XP op HD 1 geinstalleerd (fat32 en later opnieuw maar dan ongepartioneerd en ongeformateerd en liet xp de keuze maken voor NTFS Quick format), XP setup zag ook de hd, na installatie, cd van xp eruit gehaald, pc opgestart, zelfde probleem blijft zich voor doen.

Nu is HD 1 geformateerd als primary, fat32, active.
IDE kabels ga ik nu nakijken, geheugen effe schoon blazen/maken.
Master/Slave settings zal wel goed staan, daar is niks aan veranderd.
De hd word niet gestart, krijg niet eens een melding dat het niet een bootable device is...

• EN-IS
PipoDeClown schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:29:
[...]

kies voor NTFS en laat de windows installer de partitie zelf formateren.
een 120gieg fat32 lijkt mij echt geen goed idee.
dat heb ik al geprobeerd, ik liet de hd ongepartioneerd, ongeformateerd starten met de xp setup, xp gaf aan dat het geformateerd moest worden, dit deed hij met NTFS quick, installatie klaar, xp cd eruit, start pc op en probleem blijft zich opnieuw voor doen... :(

Moet de hdd worden geformateerd als 'Logical Partition' of 'Primary Partition' ?

[ Voor 11% gewijzigd door EN-IS op 17-01-2005 18:24 . Reden: vraagje ]

• EN-IS
Ik heb gisteren nog memtest86+ (512ram) gedraaid om te kijken of het probleem niet aan de geheugen ligt, na 4 uur testen (was nog niet klaar) heb ik geen errors kunnen vinden.

Iemand een idee wat ik kan proberen?

//edit

heb de master hd (120gig) eruit gehaad, slave hd (80gig) eruit gehaald, heb slave veranderd naar master (80gig) en alleen deze erin gedaan, pc gestart, blijft hangen op dezelfde plek:

Device Listing....
lijst...

Verifying DMI Pool Data.............
Boot CD :
Boot CD:

--hier stopt het... :(

Kan het ook aan de geheugen liggen?

[ Voor 49% gewijzigd door EN-IS op 17-01-2005 19:29 ]

Pagina: 1