Mobo ledjes en power switch connector?

Pagina: 1
Acties:

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 16:49
Na een tijdje gezocht te hebben, en niet kunnen vinden, hier dan maar een topic.

Ik ben bezig met het overzetten van een oud systeem pentium 500mhz in een andere kast (ouwe kast, net even kleiner dan de vorige.

Nu is dat systeem zo'n packard bell van een aantal jaar geleden.
Ik zit met het volgende probleem, ik kan alles overzetten, maar zit met de aansluitingen voor de power.hdleds en power switch en eventueel de resetknop.

In dit systeem is alles in 1 connector geplaatst, dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.dano.nl.nu/sshots/connector.jpg

In de kast waar ik dit geheel in wil zetten zijn de connectors gewoon (normaal?) verdeeld in 4 stekkertjes;

hdled, pwrled, pwrbutton en reset switch.. allemaal 2 draadjes per connector.

Het rare is dat bij de ouwe kast, zoals op het plaatje te zien is, er twee pinnen worden verbonden door een zwart draadje, waarvan ik niet weet waar het voor is.

Kan iemand mij raad geven? is het mogelijk om gewoon de kleine connectortjes aan te sluiten en die draad te laten voor wat het is?

Ow en nog een klein vraagje, bij die ouwe comp zit de harddisk tegen het voorfront aangeschroefd (:s) kan het kwaad om hem in de nieuwe kast gewoon neer te leggen en horizontaal te plaatsen? alvast bedankt :)

Meh

Verwijderd

Over die harddisk- als schijven LANG in een bepaalde positie hebben gewerkt is het t beste om ze daarin te houden... Maar anders zou 't geen probleem mogen zijn =) Ze (hdds) zijnen toch in te slijten.... niet zo gek, ze draaien lang met 5400/7200 rpm rond...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 19:12 ]

• dano_nl
hmmmmmmm tis al een oude peecee, en hij hangt al een paar jaar zo.. Toch wil ik hem liever in een andere kast, wat is het gevaar?

Meh

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

The Wrecker

Networking Rulez

Dat de schijf meer lawaai maakt en op een gegeven moment fouten maakt

Verwijderd

Zet er gewoon een jumper op... Problem solved!!!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The_Wrecker schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:19:
Dat de schijf meer lawaai maakt en op een gegeven moment fouten maakt
zo had ik een scsi die 24/7 vertikaal had gedraaid .. die wou je echt niet horizontaal leggen . dat maakte echt _Veel_ meer herrie
over data kweenie hij was zowieso al lawaaierig .. weg dermee

Iperf

• dano_nl
hoppa allemaal gelukt, bleek ook te werken zonder jumpertje;) kijken of hij stand houdt...

Dat met die HD toch maar geprobeerd, geen verschil in geluidsniveau te merken, en hij lijkt stabiel te draaien, dus gelukt! :P

owww nog 1 vraagje, kan je SDRAM (?) pc133 in een slot voor sdram 100 plaatsen?

[ Voor 17% gewijzigd door dano_nl op 17-01-2005 00:23 ]

Meh

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dano_nl schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:40:
hoppa allemaal gelukt, bleek ook te werken zonder jumpertje;) kijken of hij stand houdt...

Dat met die HD toch maar geprobeerd, geen verschil in geluidsniveau te merken, en hij lijkt stabiel te draaien, dus gelukt! :P

owww nog 1 vraagje, kan je SDRAM (?) pc133 in een slot voor sdram 100 plaatsen?
ja .

Iperf

Pagina: 1