[exchange]E-mail extern ophalen via PDA van server

Pagina: 1
Acties:

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41
Mijn situatie;
Ik heb een PDA met internet acces (inbelverbinding) en in het netwerk hebben wij een Thompson 510i als router en daar in een netwerk onderander een windows 2003 SBS server, met exchange. Nu wil ik met activesync op de PDA de mails extern (buiten het netwerk dus) ophalen. Ik heb al op microsoft.com gezocht maar kan nergens vinden hoe dat dan zou moeten. Ik begrijp dat er poorten geforward moeten gaan worden maar welke?

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22
Misschien dat je hier iets aan hebt.

• 0fbe
intern werkt het allemaal goed hoor, maar bij mij moet het dus EXTERN werken dus vanaf een ander netwerk

• 0fbe
iemand?

Verwijderd

Ik zou voor pop3 gaan. Gewoon, zoals je bij je ISP ook je mail ophaalt.
edit
dit al gelezen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 17:20 ]

Verwijderd

Je vroeg om de poortjes..In je router definieer je nat-routering.
Clients komen op je router binnen..connect naar poortje 25, de router kijkt in zijn nat-tabelletje..en denkt..ahh..die staat gemapt naar de exchange server, en stuurt die packetjes door naar de exchange server. Gewoon even in je handleidinkje zoeken naar de nat-optie.

exhange dan..
Imap4 gebruikt 143, en wil je dat ze het adres-boekje op de exchange server kunnen raadplegen, dan pak je de ldap ook nog mee
overzichtje
Kies je voor pop3, dan poort 25 en 110 mappen, en als ze mail willen versturen (incoming), zorg dan dat ze ook nog daar op moeten inloggen (optie pda, outgoing e-mail server requires authentication). Als je dat niet doet, krijg ik nog meer spam in mij mailbox :P En op de exchange server dat ook zo instellen.
Je kan exhange ook als web-server opzetten. Al is dat navigeren in de pda explorer geen pretje :'(

edit
ik dacht dat ik me eerdere post aan het editten was...... :Z
/edit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 18:02 ]

• 0fbe
Weet iemand een Imap client voor Outlook of doet de PDA versie dat al? edit; Pop gaat een probleem worden ivm met het blocken van poort 25 bij planet

[ Voor 37% gewijzigd door 0fbe op 18-01-2005 20:27 ]

Verwijderd

Dan pak je een andere poort, kan je gewoon definieren in exchange >:) . zelfde ook wel doen op je pda. B)
Als je dat linkje pakt in een eerdere message, zie je dat op de pda (pocketpc) een imap4 client aanwezig is.
Zelf gezien op me pda :P

• 0fbe
Met imap4 en Pop3 heb ik zeker geen Agenda enzo? Naja das jammer maar dat is wel te overzien op zich, alleen ik zit nog met 1 probleem, ik wil zeg maar synchroniseren met de server's mailbox, alleen als ik pop3 en imap4 gebruik mailtje verwijder, heb ik hem dan thuis nog?

Verwijderd

Met imap4 en pop3, als je hem verwijdert komt ie in de deleted items terecht, verwijdert je die daar ook, dan verwijder je hem ook op de server. ...dacht ik. Je hebt iig geen optie 'leave on server'
Anders de normale email clients, die als ze de mailtjes downloaden automatisch van de pop3 server verwijderen.

edit
Dit alles ging over het programma 'inbox'
Je hebt ook het programma calender, wat de agenda is. Afspraken via outlook zie je daar. En je kan ook afspraken via IMAP4 versturen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 22:40 ]

Pagina: 1