Mijn oom heeft me gevraagd of ik voor hem een netwerk kan aanleggen voor 5 afdelingen van zijn bedrijf. Ik snap wel hoe de bedrading enzo moet maar sommige instelllingen weet ik niet dit heb ik ook gezegd en hij heeft me de tijd gegeven om rustig wat informatie na te vragen enzo dus hier ben ik dan. Als jullie het ook niet weten zeg ik dat ik het niet kan en gebeurd het door iemand anders want op google krijg je niet de goede antwoorden voor mijn situatie.
Ze hebben een klasse B ip gekregen (167.16.0.0) zoals ik zei 5 afdelingen, deze moeten allemaal een ander Subnet hebben.
De vragen die ik heb zijn, hoe kan ik het subnet mask bepalen, hoeveel bitjes moet ik lenen om elke afdeling een subnet te geven. Wat zijn de verschillende subnetten voor elke afdeling (wat zijn de broadcast en netwerk adressen hievan, dit is voor mezelf gewoon te informatie). En wat is het ip van de eerste pc van het eerste subnet?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt
Antoine
p.s. uitleg zou ook tof zijn zodat ik er nog iets van leer ook. (dit hoeft niet per se hoor.)
Ze hebben een klasse B ip gekregen (167.16.0.0) zoals ik zei 5 afdelingen, deze moeten allemaal een ander Subnet hebben.
De vragen die ik heb zijn, hoe kan ik het subnet mask bepalen, hoeveel bitjes moet ik lenen om elke afdeling een subnet te geven. Wat zijn de verschillende subnetten voor elke afdeling (wat zijn de broadcast en netwerk adressen hievan, dit is voor mezelf gewoon te informatie). En wat is het ip van de eerste pc van het eerste subnet?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt
Antoine
p.s. uitleg zou ook tof zijn zodat ik er nog iets van leer ook. (dit hoeft niet per se hoor.)