Toon posts:

In welk bestand staat de Windows XP versie beschreven ?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al overal gezocht maar kom er maar niet achter in welk bestand Windows ziet welke versie hij draait. Als ik bijvoorbeeld in de recovery console laat checken op welke Windows XP er is geinstalleerd dan ziet hij op een een of andere manier XP pro of XP home.

Wie weet het wel ik om er maar niet achter :(

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik neem aan dat dat in het registry te vinden is. Daar kan je als het goed is ook bij vanuit de recovery console.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan het zelf zien via My Computer >> Properties.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom zou je dat willen? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Robin Vreuls schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:51:
Je kan het zelf zien via My Computer >> Properties.
Via recovery console heeft ie t over.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zou even uitleggen wat de bedoeling is: Ik heb een XP home oem op een PC gezet en daar staan inmiddels al een boel programma's op geinstalleerd. Nu had die XP home een XP prof moeten zijn en dus moet die er op gezet worden.

Maar ik heb geen XP prof upgrade cd bij de hand en ik wou morgen eigenlijk de PC af hebben....kom ik dus lekker vroeg mee (not !) Ik heb wel een XP Prof oem versie (die er dus eigenlijk ook voor bedoeld was)

Ik dacht dus zo als ik nu een bestandje kan vervangen en Windows kan laten denken dat het een prof versie is en dan vervolgens booten met de herstel optie (in dit geval dus niet meer de recovery console maar de herstel functie als je windows gaat installeren, die bij de servicepack2 cd's er in zit) dan vervangt hij alle bestanden die niet kloppen i.c.m. de Prof cd. En dan heb ik dus XP Prof erop staan zonder de PC opnieuw te hoeven te instelleren en met behoud van de programma's ;)

Dus daarom mijn vraag naar het bestandje dat ik moet aanpassen/vervangen en ik wil dus niet in Windows zien hoe ik de versie kan zien.

Verwijderd

je kan xp home toch gewoon upgraden naar professional?
http://www.microsoft.com/...ome/upgrading/matrix.mspx

Verwijderd

Topicstarter
Uh ja dat weet ik ook, maar als je de tekst boven jou had gelezen dan heb ik het probleem dat ik geen upgrade cd bij de hand heb en hem eigenlijk morgen af wil hebben. Dus op zich klopt het wel wat jij bedoeld alleen kan het niet met de professional oem cd die ik heb.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat gaat niet werken ben ik bang; zelfs al was het mogelijk. Daarnaast is het volgens mij een schending van je licentie.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Wat jij wil is een beetje vaag en gaat denk ik niet lukken... maar je kan zover ik weet met een XP oem versie gewoon een windows XP Home upgraden. Gewoon setup.exe starten in de i386map vanuit windows.

[edit]
Bedoel je met OEM een CD van bv DELL/HP etc, etc met allemaal voorgeinstallerde prut ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 19:23 ]

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Start -> uitvoeren -> "winver" ?
:?

edit:
Laat maar. Iets te scheef gelezen :(

[ Voor 54% gewijzigd door DeX op 16-01-2005 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:22:
Dat gaat niet werken ben ik bang; zelfs al was het mogelijk. Daarnaast is het volgens mij een schending van je licentie.
Op zich geen schending van licentie want de home versie moest nog geactiveerd worden, dus hangt hij op dit moment nog niet specefiek vast aan die PC en de Prof oem is gloedje nieuw. Ik heb zelf gewoon over het hoofd gezien dat ik perongeluk de home versie had gepakt i.p.v. de prof versie die er op zou moeten staan. De home was voor een andere PC bedoeld. Alleen is in dit geval het vervelende dat al een bedrijf speciaal langs is geweest om een software pakket te installeren en dit zou dan opnieuw moeten gebeuren als ik de boel opnieuw installeer en dat kost een hele hoop geld kan ik je vertellen, die jongens waren niet goedkoop. Vandaar deze rare situatie... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:23:
Wat jij wil is een beetje vaag en gaat denk ik niet lukken... maar je kan zover ik weet met een XP oem versie gewoon een windows XP Home upgraden. Gewoon setup.exe starten in de i386map vanuit windows.

[edit]
Bedoel je met OEM een CD van bv DELL/HP etc, etc met allemaal voorgeinstallerde prut ?
Nee het is een originele versie van Microsoft, dus zonder extra progs e.d. erop.

edit: en een upgrade gaat niet want dan wil hij xp home helemaal er af gooien voordat xp prof er op gezet kan worden

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 19:29 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:27:
[...]

Op zich geen schending van licentie want de home versie moest nog geactiveerd worden, dus hangt hij op dit moment nog niet specefiek vast aan die PC en de Prof oem is gloedje nieuw. Ik heb zelf gewoon over het hoofd gezien dat ik perongeluk de home versie had gepakt i.p.v. de prof versie die er op zou moeten staan. De home was voor een andere PC bedoeld. Alleen is in dit geval het vervelende dat al een bedrijf speciaal langs is geweest om een software pakket te installeren en dit zou dan opnieuw moeten gebeuren als ik de boel opnieuw installeer en dat kost een hele hoop geld kan ik je vertellen, die jongens waren niet goedkoop. Vandaar deze rare situatie... :'(
OEM hoort bij de hardware waarbij het verkocht is, dus schendt je wel je licentie B). Verder is het verschil tussen home en pro niet een regel in een tekstbestandje. Zo mist de home editie RDP server mogelijkheden, heeft het geen EFS en kan het niet lid gemaakt worden van een domein.

Je hebt in jou geval 2 opties, opnieuw installeren of upgraden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 12:15

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:28:
[...]

Nee het is een originele versie van Microsoft, dus zonder extra progs e.d. erop.

edit: en een upgrade gaat niet want dan wil hij xp home helemaal er af gooien voordat xp prof er op gezet kan worden
In mijn ervaring kan je gewoon probleemloos upgraden van home naar pro (ook met een OEM versie), zonder ook maar iest van je programma's c.q. instellingen kwijt te raken. Heel toevallig heb ik van de week nog m'n eigen PC's geupgraded (een dell en een acer laptop).

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:30:
[...]

OEM hoort bij de hardware waarbij het verkocht is, dus schendt je wel je licentie B). Verder is het verschil tussen home en pro niet een regel in een tekstbestandje. Zo mist de home editie RDP server mogelijkheden, heeft het geen EFS en kan het niet lid gemaakt worden van een domein.

Je hebt in jou geval 2 opties, opnieuw installeren of upgraden.
Uh ja dat klopt, maar ik verkoop zelf die hardware en de PC is nog niet aan de klant geleverd en zolang als ik de boel nog niet activeer is het niet aan die PC gekoppeld en schend ik dus geen licentie o.i.d.

Maar de opties die jij aangeeft kloppen dat XP Prof meer mogelijkheden heeft. En daar gaat het juist om want hij moet uiteindelijk in een netwerk komen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Spacecowboy schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:44:
[...]

In mijn ervaring kan je gewoon probleemloos upgraden van home naar pro (ook met een OEM versie), zonder ook maar iest van je programma's c.q. instellingen kwijt te raken. Heel toevallig heb ik van de week nog m'n eigen PC's geupgraded (een dell en een acer laptop).
Kan je mij vertellen hoe je dat dan gedaan hebt ? opgestart van CD en toen geinstalleerd of vanuit Windows geinstalleerd of nog iets anders ? Ik heb het ook geprobeerd maar in beide gevallen gaf hij aan dat de boel eerst er af moest...

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 12:15

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik had gewoon een draaiende (geactiveerde!!) XP install. Ik heb toen een oroginele XP pro CD d'r in geduwd, en gekozen voor upgrade. Geen centje pijn verder...

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
Spacecowboy schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:12:
Ik had gewoon een draaiende (geactiveerde!!) XP install. Ik heb toen een oroginele XP pro CD d'r in geduwd, en gekozen voor upgrade. Geen centje pijn verder...
Dat lukte bij mij niet omdat de cdrom die ik gebruik sp1 heeft en al sp2 op de PC staat. Dus dan krijg ik de melding dat de cdrom die je wilt gebruiken te oud is voor het geinstalleerde gedeelte en dat hij daarom eraf gehaald moet worden.

Uiteindelijk heb ik vanmorgen XP pro er maar op gezet en de oude versie er af gehaald. In ieder geval bedankt allemaal voor de suggesties.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:39
Dit topic krijgt een hele rare wending, voordat we illegale dingen gaan bespreken gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.