Array elementen filteren

Pagina: 1
Acties:

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Stel, ik heb de volgende (gedeeltelijke) array:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Array
(
  [story] => Array
    (
      [title] => story index
    )

[story/view] => Array
    (
      [title] => view story
    )

[admin] => Array
    (
      [title] => admin welcome
    )

[story/edit/new] => Array
    (
      [title] => new paragraph
    )
)

Ik wil hier de 'top-categorien' uit kunnen filteren en er een menu uit maken. In dit geval zou de html output moeten zijn:
HTML:
1
<a href="story">story index</a> | <a href="admin">admin welcome</a>

Ik ben onzeker over hoe ik de goede elementen eruit filter. Mijn idee is om de array keys te doorlopen op '/'. Geen '/' betekent "is top-categorie". Wat denken jullie ervan?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
tja, je zal bij moeten gaan houden in welke "category" je zit, als deze bijvoorbeeld leeg is, moet je dus de categorien laten zien waar geen '/' in de naam zit.

Wanneer je dus een category aanklikt, moet je eigenlijk dat aangeven in een GET, dus bijvoorbeeld : index.php?section=admin of een mod_rewrite gebruiken en dan een link als : http://reveller.com/index/admin/.

Redelijk simpel allemaal, ik neem aan (aan array structuur te zien) dat het PHP moet, aangezien je dat neit aangeeft ?

Als je hoopt dat we het hier voor je gaan zitten maken, dan heb je het fout ;), probeer het zelf maar en als het niet werkt kan je dan altijd nog vragen stellen.

[ Voor 51% gewijzigd door sorted.bits op 16-01-2005 19:15 ]