Wireless internetconnectie om de 2 a 3 uur plat

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• MaartenK18
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-01-2022
Om maar weer ff bijdehand te doen, als ik had geweten waar het aan zou liggen zou ik niet vragen om jullie hulp. Heb al een firmware upgrade gedaan, maar dat helpt dus niet.
PS (En trouwens ... waarom heet het topic dan Network TROUBLESHOOTING ??? is toch om problemen op te lossen ? of ben ik nou gek ?)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Neem de FAQ's door, zoek op Google, wat heb je zelf geprobeerd, etc.
Hint: wireless zero configuration

Edit:
Hmm, nu refereerde ik een beetje aan de topics waar ik het meeste over las... :P

Andere hints:
• DHCP (met name vernieuwing van DHCP-leases)
• drivers updaten
• firmware updaten
• WEP/WPA-encryptie
• Instelling van een of ander programmaatje of driver
• Bereik (check met NetStumbler)

[ Voor 72% gewijzigd door Joen op 16-01-2005 18:16 ]

• MaartenK18
Dus als ik het goed begrijp dan kan het aan een groot aantal dingen liggen. Firmware upgrade had ik al gedaan en mijn wireless zero configuration heb ik ook uitgezet maar dan werkt ie helemaal niet.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

MaartenK18 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:57:
Dus als ik het goed begrijp dan kan het aan een groot aantal dingen liggen. Firmware upgrade had ik al gedaan en mijn wireless zero configuration heb ik ook uitgezet maar dan werkt ie helemaal niet.
Vis effe uit wat Wireless Zero voor jou zou moeten hebben gedaan op technisch vlak... Ik heb het ook op mijn laptop, maar gebruik het niet, omdat ik een speciale Wifi kaart in mijn Dell heb zitten (dus kan ik je er neit mee helpen).
Wat doet het, wat doet het niet ... loop het lijst je van de GoTter hierboven af en post je bevindingen.

Don't get us wrong, we willen je allemaal helpen, daar is dit forum voor, maar je geluk komt niet vanzelf.

Ligt het aan je PC kant of aan de Wireless base-station kant dat de verbinidng plat gaat ... allemaal interessante dingen.

[ Voor 11% gewijzigd door VisionMaster op 16-01-2005 19:06 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• MaartenK18
Het ligt volgens mij aan mijn linksys-apparaat, want zodra mijn internet plat gaat, kan ik zowel op mijn laptopt als op mijn computer niet op internet. Ik ben geen expert op het gebied van computers dus ik zou ook niet weten hoe ik al die dingen zou moeten nalopen, had gehoopt dat het misschien iets simpels was en dat het snel verholpen zou zijn. Maar helaas..

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Welk Linksys apparaat heb je precies? Welk exact type?
Heb je een firmware update van dat Linksys apparaat al geproberd? In dat geval: heb je de juiste formware er op gezet (ik weet nog wel dat ik een hele hoop problemen had toen ik een versie 2.06US ipv 2.07EU of zo op mn WAP54G zetten, ik kon toen alleen nog draadloos de juiste firmware er op krijgen via een ingewikkelde methode en je wilt niet graag je firmware updaten via een draadloze verbinding :P).
Heb je gespeeld met de instellingen van het Linksys apparaat? Dus verschillende combinaties gehad, 1 voor 1 beveiligingsopties uitschakelen of juist inschakelen. Toegeven: dat kost wat tijd met de symptonen die jij beschrijft. :P

Misschien je heb je ook wel je accesspoint niet goed beveiligd en zorgt je buurman/-vrouw er wel voor dat je niet meer het internet op kunt. >:)
Nee,maar ff serieus: loop alle punten nog eens bij langs die in de diverse topics en FAQ's worden gegeven en Google ook eens wat rond of andere mensen een zelfde soort probleem hebben gehad en misschien daar al een oplossing op hebben.

Edit:
Overigens toen ik problemen met mijn draadloos had hielp het uitschakelen van de Wireless Zero Configuration ook niet: de Realtek chip werkte hier juist mee. Bij mij bleek dat Service Pack van Windows XP Pro de stabiliteit enorm vergrootte. Daarnaast is die ingebouwde draadloze netwerkkaart van me sowieso niet alles: de tool die er bij zit geeft erg wisselende sterktes aan, iets wat ik bij een US Robotics kaartje nooit had. Maar goed: ik heb nu een stabiele verinding die zo een hele dag mee kan gaan.

Dit brengt me trouwens op nog een idee: heb je Windows XP met Service Pack 1 en zo ja: heb je die misschien al geupdate naar Service Pack 2?

[ Voor 25% gewijzigd door Joen op 16-01-2005 19:35 ]

Verwijderd

En dit is dus zéker niet de manier om toch proberen geholpen te worden. Je hebt volgens mij Policy - Network Troubleshooting en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog steeds niet doorgelezen over welke eisen wij stellen aan startposts.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.