Overstappen ISP binnen KPN (het hoppen)

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de search vond ik een aantal topics hierover, maar die waren al dermate oud dat ik maar een nieuwe aanmaak.

Eind april loopt mijn abonnement bij Zon af, en dan wil ik graag naar XS4ALL overstappen. Nu zou je volgens KPN, technisch gezien, binnen een uur kunnen overstappen, het zogenaamde ISP-hoppen. Dit is geweldig, want ik kan niet zonder internet :*)

Voordat ik hiermee ga beginnen is mijn vraag of er tweakers zijn die hiermee al ervaring hebben, positief of negatief?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een subtiel schopje, ben benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werk zelf bij een ISP en het hoppen is inderdaad snel mogelijk. Je moet alleen eerst aanvragen bij de nieuwe provider. Als deze de lijn heeft opgegeven kun je pas opzeggen bij de oude provider. Dit zorgt echter wel meestal dat je een maandje dubbel abonnementsgeld betaalt.

Wat je niet moet doen is opzeggen bij de oude provider en daarna de nieuwe aanvragen met een hop. Deze wordt namelijk geweigerd omdat er dan meestal al een "sloop" van de lijn in voortgang is gezet. Dan is de enige mogelijkheid nog opnieuw aan te vragen nadat de sloop klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:51:
Werk zelf bij een ISP en het hoppen is inderdaad snel mogelijk. Je moet alleen eerst aanvragen bij de nieuwe provider. Als deze de lijn heeft opgegeven kun je pas opzeggen bij de oude provider. Dit zorgt echter wel meestal dat je een maandje dubbel abonnementsgeld betaalt.

Wat je niet moet doen is opzeggen bij de oude provider en daarna de nieuwe aanvragen met een hop. Deze wordt namelijk geweigerd omdat er dan meestal al een "sloop" van de lijn in voortgang is gezet. Dan is de enige mogelijkheid nog opnieuw aan te vragen nadat de sloop klaar is.
Hoe kunnen ze nou een dubbel abonnementsgeld vragen. De nieuwe provider heeft toch nog niet geleverd? Dan hoef je toch ook nog geen geld te betalen?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LuCarD schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:01:
[...]

Hoe kunnen ze nou een dubbel abonnementsgeld vragen. De nieuwe provider heeft toch nog niet geleverd? Dan hoef je toch ook nog geen geld te betalen?
Je kan direct hoppen, en dan direct gebruik maken van je nieuwe verbinding terwijl je contract bij je oude ISP nog loopt. Dan betaal je dus dubbel tot aan einde contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een overgang van ISDN naar Analoog tijdens het hoppen ? Is dat ook mogelijk zonder een al te lange tussenperiode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:13:
En een overgang van ISDN naar Analoog tijdens het hoppen ? Is dat ook mogelijk zonder een al te lange tussenperiode ?
Nee, is niet mogelijk. Je moet dezelfde lijntype behouden, je mag echter wel van soort abonnement wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 21:14
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:44:
[...]
Nee, is niet mogelijk. Je moet dezelfde lijntype behouden, je mag echter wel van soort abonnement wisselen.
Afhankelijk van het abonnement dat je hebt/wilt hebben:

Je kunt tegenwoordig (danwel binnenkort, afhankelijk weer van de provider) KPN ADSL krijgen ZONDER telefoonlijn. Dan zou je dus gewoon een maandje voor het aflopen van het oude contract zo'n abonnement kunnen aanvragen.

Daarna laat je je ISDN omzetten naar analoog en over een jaar zou je dan weer ADSL op je lijn kunnen nemen.

Er zijn wat extra kosten (tussen 0 en 9 euro) voor het hebben van ADSL zonder telefoonlijn, dit is afhankelijk van je abonnement. Snelle (duurdere) abonnementen geven minder extra kosten.

En je kunt hoppen zoveel je maar wilt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Brobbel op 18-01-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Brobbel schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:52:
[...]

Afhankelijk van het abonnement dat je hebt/wilt hebben:

Je kunt tegenwoordig (danwel binnenkort, afhankelijk weer van de provider) KPN ADSL krijgen ZONDER telefoonlijn. Dan zou je dus gewoon een maandje voor het aflopen van het oude contract zo'n abonnement kunnen aanvragen.
Dit is nog niet doorgevoerd, zie dit topic: [rml][ ADSL] Telefoonabbonement KPN nodig voor ADSL-verbinding[/rml]. Daarnaast snap je de essentie niet. Als je adsl zonder telefoonlijn hebt, dan gaat dus het telefoonsignaal van je verbinding af. Dan zeg je je telefonie verbinding op...
Daarna laat je je ISDN omzetten naar analoog en over een jaar zou je dan weer ADSL op je lijn kunnen nemen.
Je hebt dan geen telefonie meer, dus valt er ook weinig om te zetten... Jouw gedachtekronkel werkt niet. Adsl en telefonie zitten fysiek op hetzelfde aderpaar, als je "adsl zonder telefonie" neemt, dan betekent dat niet dat de adsl ineens op een ander draadje zit en dat je met je telefoniedraadje zomaar vanalles kan gaan doen...

Als je van ADSL via ISDN (Annex-B) wil overgaan op ADSL zonder telefoonlijn, danwel adsl met een analoge/PSTN lijn dan moet er Annex-A adsl signaal op de lijn gezet worden, dan moet de lijn fysiek afgesloten worden van de ene adsl verbinding en fysiek aangesloten worden op een andere.

Van ISDN >> PSTN met adsl gaat gewoon niet soepel, helaas.

Hoppen binnen het kpn netwerk gaat over het algemeen volgens mij prima (ik werk ook bij kpn-adsl), het gaat vast hier en daar weleens fout, maar niet echt heel vaak ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 18-01-2005 14:58 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn alle providers die KPN ADSL aanbieden verplicht om mee te werken met het hoppen Joost? En zijn er ISP's die er maar een potje van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
JvS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:57:
Dit is nog niet doorgevoerd, zie dit topic: [rml][ ADSL] Telefoonabbonement KPN nodig voor ADSL-verbinding[/rml]. Daarnaast snap je de essentie niet. Als je adsl zonder telefoonlijn hebt, dan gaat dus het telefoonsignaal van je verbinding af. Dan zeg je je telefonie verbinding op...
[...]
Je hebt dan geen telefonie meer, dus valt er ook weinig om te zetten... Jouw gedachtekronkel werkt niet. Adsl en telefonie zitten fysiek op hetzelfde aderpaar, als je "adsl zonder telefonie" neemt, dan betekent dat niet dat de adsl ineens op een ander draadje zit en dat je met je telefoniedraadje zomaar vanalles kan gaan doen...
Het is inderdaad NOG niet mogelijk, maar wel op korte termijn (planning februari). Mijn opzet is dus NIET om de telefonie van de lijn af te halen, maar om een TWEEDE aansluiting met uitsluitend ADSL te nemen. Je kunt immers probleemloos twee lijnen naast elkaar gebruiken (aparte dradenparen) net zoals je probleemloos 2x analoog of 2x ISDN kunt hebben.
Als je van ADSL via ISDN (Annex-B) wil overgaan op ADSL zonder telefoonlijn, danwel adsl met een analoge/PSTN lijn dan moet er Annex-A adsl signaal op de lijn gezet worden, dan moet de lijn fysiek afgesloten worden van de ene adsl verbinding en fysiek aangesloten worden op een andere.

Van ISDN >> PSTN met adsl gaat gewoon niet soepel, helaas.

Hoppen binnen het kpn netwerk gaat over het algemeen volgens mij prima (ik werk ook bij kpn-adsl), het gaat vast hier en daar weleens fout, maar niet echt heel vaak ofzo.
Daarom zou de optie die ik voorstel mooi kunnen werken. Je werkt dan stapmatig:

stap 1 (nu)
ISDN+ADSL (lijn1)

stap 2 (aanvraag ADSL-only)
ISDN+ADSL (lijn1) en ADSL-only (lijn2)

stap 3 (opzegging oude ADSL)
ISDN (lijn 1) en ADSL-only (lijn2)

stap 4 (omzetten ISDN->analoog)
analoog (lijn 1) en ADSL-only (lijn2)

stap 5 (ongeveer 1 jaar na stap 1 ivm jaarcontract -> aanvraag ADSL op analoog)
PSTN+ADSL (lijn1) en ADSL-only (lijn2)

stap 6 (opzeggen ADSL-only)
PSTN+ADSL (lijn1)

Overigens zijn stap 5 en 6 niet noodzakelijk, je kunt de ADSL-only ook gewoon aan blijven houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Brobbel op 18-01-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:05:
Zijn alle providers die KPN ADSL aanbieden verplicht om mee te werken met het hoppen Joost? En zijn er ISP's die er maar een potje van maken?
volgens mij zijn ISP's zeker niet verplicht en volgens mij zijn er ook niet echt ISP's die er een potje van maken. Degene die het het vaakst verprutst lijkt op de helpdesk waar ik werk namelijk gewoon kpn zelf te zijn, maar dat komt omdat ik daar de klanten van aan de lijn krijg en die ISP (direct adsl) het meest gebruik maakt van overstappende mensen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Brobbel schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:11:
stap 1 (nu)
ISDN+ADSL (lijn1)

stap 2 (aanvraag ADSL-only)
ISDN+ADSL (lijn1) en ADSL-only (lijn2)

stap 3 (opzegging oude ADSL)
ISDN (lijn 1) en ADSL-only (lijn2)

stap 4 (omzetten ISDN->analoog)
analoog (lijn 1) en ADSL-only (lijn2)

stap 5 (ongeveer 1 jaar na stap 1 ivm jaarcontract -> aanvraag ADSL op analoog)
PSTN+ADSL (lijn1) en ADSL-only (lijn2)

stap 6 (opzeggen ADSL-only)
PSTN+ADSL (lijn1)

Overigens zijn stap 5 en 6 niet noodzakelijk, je kunt de ADSL-only ook gewoon aan blijven houden.
Dat kost je dus een jaar lang 9, 6 of 3 euro extra per maand (bij go, lite of basic adsl). Dan kan je net zo goed een tweede analoge telefoonlijn aanvragen en daar adsl op afsluiten en de hele isdn hap opzeggen, je krijgt dan een nieuwe adsl abonnement én een nieuw telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
JvS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:18:
[...]
Dat kost je dus een jaar lang 9, 6 of 3 euro extra per maand (bij go, lite of basic adsl). Dan kan je net zo goed een tweede analoge telefoonlijn aanvragen en daar adsl op afsluiten en de hele isdn hap opzeggen, je krijgt dan een nieuwe adsl abonnement én een nieuw telefoonnummer.
Klopt, daarom zei ik al bij dat e.e.a. afhankelijk is van het abonnement dat hij heeft.

En jouw voorstel voor die nieuwe analoge lijn kan ook, alleen ben je dan je oude telefoonnummer kwijt.

Wel kan hij gebruik maken van alle nieuwe akties incl. nieuw modem e.d. Bij overstappen zit dat modem er meestal niet bij. Extra voordeel (ivm de komende snelheidsverhoging), wanneer hij (bijna) dezelfde snelheid wil houden, hoeft hij niet te downgraden, maar kan gewoon voor het lagere abonnement kiezen, scheelt ook weer kosten ;)

Okay, een beetje gezochte oplossing, maar mijn gedachtekronkel klopte toch wel een beetje, nietwaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Brobbel op 18-01-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach, ik dender van Zon naar XS4ALL, en dat is volgens de alleraardigste vrouw die ik bij XS4LL aan de lijn kreeg geen probleem. Tip van haar was (zoals ook hierboven werd gezegd) om eerst de hop te regelen, en daarna de brief te sturen om het op te zeggen. Dus een opzegtermijn van een maand, dan daarvoor de hop regelen, en vervolgens het abonnement opzeggen.

Je hebt er namelijk nog wel eens mensen tussen zitten die opzegbrieven niet begrijpen en gewoon opdracht geven om de lijn te slopen :X En dat zit je vijf week zonder internet, en daar zit ik niet op te wachten :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dus een opzegtermijn van een maand
Lees de Algeme Voorwaarden van Zon even goed na. Bijna alle adsl providers verlengen een contract elk jaar met een jaar (XS4all overigens niet, als een van de weinige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:26:
[...]
Lees de Algeme Voorwaarden van Zon even goed na. Bijna alle adsl providers verlengen een contract elk jaar met een jaar (XS4all overigens niet, als een van de weinige)
Weet ik, ik heb ADSL daar sinds 19 april 2002, en wordt elk jaar stilzwijgend verlengd met een jaar. Dus 19 april 2005 is einddatum contract, opzeggen voor 19 maart 2005. Knap he :*) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:27:
[...]

Weet ik, ik heb ADSL daar sinds 19 april 2002, en wordt elk jaar stilzwijgend verlengd met een jaar. Dus 19 april 2005 is einddatum contract, opzeggen voor 19 maart 2005. Knap he :*) :P
En dan niet vergeten he. 8)7
Doe wel ff een knoop in je zakdoek. :+
Anders zit je er zo weer een jaar aan vast. :P

offtopic:
Hoi Bouwe! :w

[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 21-01-2005 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu nog even wachten welke ADSL-providers allemaal VoIP aan gaan bieden, en dan vooral met nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 17:43
ik ben vorig jaar gehopt van HetNet naar xs4all en dat is buitengewoon voorspoedig verlopen. Zelf op de dag van de hop nog een telefoontje van xs4all gehad of alles gelukt was. (ik was wel één van de eerste dus het was voor de betrokken medewerker ook een leerproces)

Volgens mij moet je wel éénmalig een administratief bedrag aan KPN betalen voor de hop... maar dat had ik er graag voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De "hop" van Zonnet naar XS4all is toch een telcoverhuizing (Versatel>KPN)???

Of maakt het niet uit of dat naar een andere telco gaat :?

[Edit]

OEPSSSSS, ik zie nou dat het Zon is en niet Zonnet 8)7
Maar dan ben ik nog benieuwd al zou je van telco verwisselen of je dan ook snel kunt overstappen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:57
Beetje oud topic maar ik heb een probleem met het hoppen.

Ik wil graag overstappen van Wanadoo ADSL Lite > KPN Direct ADSL Lite, volgens de site van KPN Direct is dit mogelijk maar een echte duidelijke procedure is er niet. Als ik namelijk een nieuw abbonement aanvraag dan kan ik wel aangeven dat ik al ADSL van KPN heb maar ik kan geen datum aangeven waarop mijn huidige abbo afloopt, dit vind ik raar omdat volgens wanadoo het abbo pas op 23-april kan worden beeindigd.

Ik heb KPN gebeld maar daar werd mij verteld dat het niet mogelijk is om te hoppen omdat Wanadoo niet via KPN gaat oid, dan moet ik dus eerst op zeggen en dan opnieuw aanmelden maar dit wil ik niet omdat ik dan zonder internet zit.

Kan iemand mij uitleggen hoe deze procedure precies werkt en waar ik me aan kan melden/naartoe moet bellen. of is er iemand met ervaringen van wanadoo > kpn direct?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je wanadoo via kpn hebt, kan je wel hoppen en heeft degene die je aan de lijn hebt gehad het gewoon helemaal verkeerd, als je wanadoo niet via kpn hebt, kan je inderdaad niet ISP-hoppen, dan kan je een telco-telco migratie doen om bij kpn te komen.

Maar wanadoo-lite is gewoon via kpn voor zover ik weet. Dan kan je gewoon hoppen, dat zou ik dan tegen maart volgend jaar aanvragen. (of nog een keer bellen, sommige medewerkers snappen het niet, als jij je rekening aan kpn betaalt, ben je gewoon kpn-adsl klant en kan je zeker wel hoppen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:57
JvS schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:20:
Als je wanadoo via kpn hebt, kan je wel hoppen en heeft degene die je aan de lijn hebt gehad het gewoon helemaal verkeerd, als je wanadoo niet via kpn hebt, kan je inderdaad niet ISP-hoppen, dan kan je een telco-telco migratie doen om bij kpn te komen.

Maar wanadoo-lite is gewoon via kpn voor zover ik weet. Dan kan je gewoon hoppen, dat zou ik dan tegen maart volgend jaar aanvragen. (of nog een keer bellen, sommige medewerkers snappen het niet, als jij je rekening aan kpn betaalt, ben je gewoon kpn-adsl klant en kan je zeker wel hoppen!).
Jah ik weet wel dat ik via KPN heb, vond het ook al een raar verhaal van de medewerkster... Paar maandjes wachten dan maar :)
Pagina: 1