JvS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:57:
Dit is nog niet doorgevoerd, zie dit topic:
[rml][ ADSL] Telefoonabbonement KPN nodig voor ADSL-verbinding[/rml]. Daarnaast snap je de essentie niet. Als je adsl zonder telefoonlijn hebt, dan gaat dus het telefoonsignaal van je verbinding af. Dan zeg je je telefonie verbinding op...
[...]
Je hebt dan geen telefonie meer, dus valt er ook weinig om te zetten... Jouw gedachtekronkel werkt niet. Adsl en telefonie zitten
fysiek op hetzelfde aderpaar, als je "adsl zonder telefonie" neemt, dan betekent dat niet dat de adsl ineens op een ander draadje zit en dat je met je telefoniedraadje zomaar vanalles kan gaan doen...
Het is inderdaad NOG niet mogelijk, maar wel op korte termijn (planning februari). Mijn opzet is dus NIET om de telefonie van de lijn af te halen, maar om een TWEEDE aansluiting met uitsluitend ADSL te nemen. Je kunt immers probleemloos twee lijnen naast elkaar gebruiken (aparte dradenparen) net zoals je probleemloos 2x analoog of 2x ISDN kunt hebben.
JvS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:57:
Als je van ADSL via ISDN (Annex-B) wil overgaan op ADSL zonder telefoonlijn, danwel adsl met een analoge/PSTN lijn dan moet er Annex-A adsl signaal op de lijn gezet worden, dan moet de lijn fysiek afgesloten worden van de ene adsl verbinding en fysiek aangesloten worden op een andere.
Van ISDN >> PSTN met adsl gaat gewoon
niet soepel, helaas.
Hoppen binnen het kpn netwerk gaat over het algemeen volgens mij prima (ik werk ook bij kpn-adsl), het gaat vast hier en daar weleens fout, maar niet echt heel vaak ofzo.
Daarom zou de optie die ik voorstel mooi kunnen werken. Je werkt dan stapmatig:
stap 1 (nu)
ISDN+ADSL (lijn1)
stap 2 (aanvraag ADSL-only)
ISDN+ADSL (lijn1) en ADSL-only (lijn2)
stap 3 (opzegging oude ADSL)
ISDN (lijn 1) en ADSL-only (lijn2)
stap 4 (omzetten ISDN->analoog)
analoog (lijn 1) en ADSL-only (lijn2)
stap 5 (ongeveer 1 jaar na stap 1 ivm jaarcontract -> aanvraag ADSL op analoog)
PSTN+ADSL (lijn1) en ADSL-only (lijn2)
stap 6 (opzeggen ADSL-only)
PSTN+ADSL (lijn1)
Overigens zijn stap 5 en 6 niet noodzakelijk, je kunt de ADSL-only ook gewoon aan blijven houden.
[
Voor 3% gewijzigd door
Brobbel op 18-01-2005 15:13
]