Steeds meer "Hoe is dit systeem" vragen in CSL

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ligt het aan mij of steken er de laatste tijd weer ontzettend veel "Hoe is dit Systeem" topics de kop op in CSL??? ALles in de trant van ik heb dit systeem uitgezocht voor dit bedrag, klopt dit???

Vervolgens gaat iedereen (waaronder ikzelf, ik zal de hand in eigen boezem steken) zijn mening geven dat het volledig anders kan en moet!!! Deze topics zijn volgens mij niet erg nuttig, maar het duurt meestak erug lang voordat er een slotje op komt... Ik begrijp natuurlijk dat jullie het druk hebben, maar hoe wordt er met de topic reports omgegaan, want ik stuurde ze meestal, maar niet veel zin hebben...

Zijn de topics naar jullie mening wel nuttig en moet ik stoppen met topics reporten??? Of moet er gewoon strenger en vooral sneller opgetreden worden tegen dit soort topics???

Ik hoor graag van jullie!!! Modze!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is wel voer voor discussie in Lieve Adjes, zodat andere CSL-klanten ook hun mening hierover kunnen geven. Move SeM >> Lieve Adjes dus :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb ook het gevoel dat het inderdaad wat langer duurt eer de slotenmaker een passend slot heeft gevonden om een topic mee te sluiten.

(Nog) Strenger optreden is weinig zinvol omdat de meerderheid van de topics op een duidelijke en correcte wijze worden gesloten.

Vaak is er toch de behoefte om iemand te helpen, ook daar ben je nl. Tweaker voor maar om voor de driehonderdste keer vrijwel hetzelfde gevraagd te zien worden wekt een zeker vorm van agressie.

Ik plaats meestal een TR en als het me te lang gaat duren en er allerlei one-liners komen die dan ook nog eens een herhaling van zetten blijken te zijn wil ik wel eens reageren door wat teksten uit mijn GoT-notepad domweg te kopiëren.

Het betreft dan
Policy mbt replies in 'slechte' topics en de opmerking "Een Tweaker kan prima zelf zijn/haar hardware uitzoeken op basis van specs, reviews, ervaringen, probleemgevallen, etc. Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je dat moet doen."

Daarmee kap je eigenlijk het topic af wat eerder de taak van een moderator is. Anderzijds, als user voorkom je een zekere vorm van vervuiling want dat een topic gesloten wordt is dan al lang duidelijk.

En hoe kun je dit voorkomen? Moeilijk moeilijk. Ik zou het niet weten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Ik heb ook het gevoel dat het inderdaad wat langer duurt eer de slotenmaker een passend slot heeft gevonden om een topic mee te sluiten.
idd.

Verder ben ik het ook grotendeels met je eens. Echter plaats ik geen TR's meer.

Ik probeer in de csl probeer de mensen dan toch vaak maar goed op weg te helpen, al dan niet het probleem meteen op te lossen.
Tuurlijk ieder slecht topic is db vervuiling. Maar meteen wel 1 extra topic dat je kunt vinden via de search, en dus is voor de volgende met dit probleem nog makkelijker de oplossing te vinden

Maar zo kijk ik er tegenaan :)

Wat niet genoeg modforce betreft. Er zijn igg 2 moderators in het forum, maar ik zie de 2e dus idd bijna nooit. (maargoed, het is ook niet aan ons om daar over te oordelen :))

[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 17-01-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mij is het inderdaad ook opgevallen. Een extra sticky topic over de systeemvragen-regels lijkt mij eigenlijk wel op zijn plaats. Ik wil het nog even aanzien (misschien is het over een dagje of 3 weer een stuk minder erg). Anders is een los topic om de aandacht te trekken wel nodig, lijkt me. :)

Suggesties zijn altijd welkom. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Laurent op 17-01-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:12

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Aikeleer, het is al een tijdje.

Ik heb het gevoel dat er niks met TR's gebeurd, althans, ik heb er nog nooit wat over gehoord. Ik maak ze ook wel eens in GT ofzo aan, daar gebeurd er helemaal niks mee, of erger nog, wordt een op zich zinvol topic gewoon gesloten terwijl een move beter is.

In mijn ogen zou het modden iets beter kunnen - al zou ik het zelf niet beter kunnen: ik zou continu slotjes zetten met de opmerking: 'Sukkel! Gebruik Google!!!' of 'RTFM!!!' of 'PEBKAC!!!!'
:) :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er is inderdaad geen/nauwelijks feedback op TR's, daardoor kan het nog wel eens voorkomen dat mensen het idee krijgen dat er weinig mee gebeurt. Ik kan je iig. verzekeren dat elke TR wel gelezen wordt, of er moet iets speciaals aan de hand zijn. ;)

In sommige gevallen wordt er ook voor gekozen om het topic niet op slot te zetten, maar b.v. weg te laten zakken; dit gebeurt bij topics die al bijna uit de topiclijst verdwenen zijn (doordat er b.v. weinig reacties geplaatst zijn, en ze ondergesneeuwd zijn door andere topics). Als je dan topics terugzoekt waar je een TR hebt geplaatst en het blijkt dat er niks is gebeurt, kan het ook goed zijn dat het topic gewoonweg uit de topiclist verdwenen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Goed, maar afgezien van de TRs die je niet terugvindt, is de stemming van deze ehm, 3 posts ;) toch een beetje dat er teveel van die hoe is dit systeem posts komen. Best aardig, maar ze draaien altijd uit op hetzelfde:
1. iemand, vaak een GoTmaagd, heeft teveel geld te besteden en weet niet wat ermee te doen en configureerd een amd64 of een intelp4ht doos bij 1 of andere gare webshop waar ie dan moet kopen -want het is zo'n fijne winkel en de medewerkster heeft goeie laarzen (wat op zich wel weer een valide reden is..)
2. Er komen een paar goedbedoelde reacties, vragen over waarom kies je a of b.
3. Iemand roept "Amd is beter" of juist "Intel inside!!"
4. Voila, standaard topic is geboren.

Voor dit soort topics is een sticky, die stricter nageleefd zou moeten worden. Al dit soort topics kunnen een standaard slotje krijgen.
Ik zal onze modjes daarom iets moois geven voor dat soort topics:
Afbeeldingslocatie: http://www.fietsersbond.nl/dbfilestream.asp?id=4339

tot zover mijn 1000e(!!) post..

[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 17-01-2005 20:01 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
pjottum schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:01:
Goed, maar afgezien van de TRs die je niet terugvindt, is de stemming van deze ehm, 3 posts ;) toch een beetje dat er teveel van die hoe is dit systeem posts komen. Best aardig, maar ze draaien altijd uit op hetzelfde:
1. iemand, vaak een GoTmaagd, heeft teveel geld te besteden en weet niet wat ermee te doen en configureerd een amd64 of een intelp4ht doos bij 1 of andere gare webshop waar ie dan moet kopen -want het is zo'n fijne winkel en de medewerkster heeft goeie laarzen (wat op zich wel weer een valide reden is..)
2. Er komen een paar goedbedoelde reacties, vragen over waarom kies je a of b.
3. Iemand roept "Amd is beter" of juist "Intel inside!!"
4. Voila, standaard topic is geboren.

Voor dit soort topics is een sticky, die stricter nageleefd zou moeten worden. Al dit soort topics kunnen een standaard slotje krijgen.
Ik zal onze modjes daarom iets moois geven voor dat soort topics:
[afbeelding]

tot zover mijn 1000e(!!) post..
Je hebt helemaal gelijk.
Voor dit soort topics is een sticky, die strikter nageleefd zou moeten worden. Al dit soort topics kunnen een standaard slotje krijgen.
Daar zit het probleem. Heel veel van deze mensen lezen de sticky's niet. Ze hebben een probleem of vraag, en daar willen ze snel een oplossing op.

Kijk maar eens in buyers zone. Daar komen ook regelmatig topics langs van: Tekoop: Laptop.
8)7

En het forum nodigt beginnende gebruikers ook uit. Het is het simpelste forum (don’t get me wrong ;) er staan ook kwalitatief hoge topics in, maar het algemene niveau is niet extreem hoog)
Het probleem is dus eigenlijk heel moeilijk op te lossen.

Je kunt veel actiever gaan optreden / modereren.
Alleen of dit meteen het gewenste effect zal hebben? Want het probleem (of zal ik het zo niet noemen?) ligt vooral bij 1e time users. En die hebben sowieso nog geen ervaring met de moderatie op dit forum.

Graag jullie mening hierop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47
Mijn naam staat idd achter het forum maar ik kom er zelden, althans zichtbaar (as in reacties en mod acties). Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa :X

Het forum ging al snel voornamelijk over laptops en eerlijk gezegd inetresseren die dingen me geen zier, vandaar :+ Anyway, Aikeleer is er duidelijk in: TR's worden _altijd_ gelezen, iig dat doe ik wel. Het kan soms overkomen dat dit niet gebeurd door het uitblijven van feed-back maar neem gerust van me aan dat ze te allen tijde gelezen worden. Echter, de actie die daaropvolgt hoeft niet altijd dezelfde te zijn zoals de topicreporter ze impliciet/expliciet voorstelt, b.v. een topic laten wegzakken i.p.v. direct met sloten te gooien of het toch een kans te geven :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Misschien is het een idee om nieuwe leden van het forum pas na 1-2 week/weken het RECHT te geven een nieuw topic te openen. Ze zijn dan min of meer verplicht eerst eens goed te zoeken of ze het antwoord op hun vraag kunnen vinden of of er al een topic bestaat waarin ze hun vraag kwijt kunnen...

Maar aangezien ik wel mijn FAQjes lees, zal ik dit ook in RBF posten... Maar misschien kunnen de modjes hier (tenminste als ze iets voor mijn voorstel voelen) het iets onder de aandacht brengen van de GoT guru's!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:58

ripexx

bibs

AJ1815 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:14:
Misschien is het een idee om nieuwe leden van het forum pas na 1-2 week/weken het RECHT te geven een nieuw topic te openen. Ze zijn dan min of meer verplicht eerst eens goed te zoeken of ze het antwoord op hun vraag kunnen vinden of of er al een topic bestaat waarin ze hun vraag kwijt kunnen...
Dit onderwerp is al velemalen eerder besproken in dit forum en iedere keer is de conclusie toch weer hetzelfde. Er zijn namelijk genoeg redenen om dit juist wel toe te staan. ;)
Maar aangezien ik wel mijn FAQjes lees, zal ik dit ook in RBF posten... Maar misschien kunnen de modjes hier (tenminste als ze iets voor mijn voorstel voelen) het iets onder de aandacht brengen van de GoT guru's!!!
Als je de FAQ leest weet je ook dat je eerst moet zoeken ;) En dat beleidszaken juist inLA diene te wordne besproken en niet in RBF. Als men het echt wil kan er alsnog een feature request worden gemaakt. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Guardian Angel schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:06:
Ik zit net even in CSL te kijken, maar om eerlijk te zijn heb ik, als ik zo de slotjes onderaan de topiclist zie, dat idee helemaal niet.

Als ik daar het aantal getoonde topics op 7 dagen zet, heb ik een hele lange lijst, van voornamelijk 'open' vragen, en onderaan 12 slotjes over 7 dagen:
Latitude LS Enschede
dicht na 4 uur, geen reacties
vraagjes
dicht na iets meer dan 30 minuten, met een nette sluitboodschap, tussentijds 3 reacties, 1 nette behulpzame, 1 wat kortaffe, verder niet zoveel zeggende en nog een andere, wat uitgebreidere uitleg van het beleid
laptop
dicht binnen 4 minuten, wel 2 reacties, waaronder eentje die absoluut onder een 'slechte replie' valt
setup met een budget
dicht na anderhalf uurtr, echter was gemoved uit PMG, en na de move was hij wel dicht binnen 4 minuten, met een nette uileggende sluitmessage.
Kick ass pc coming... advies?
dicht na 4,5 uur, echter in de sluitpost is aangegeven dat vanwege de nette beginpost men het topic en tijdje heeft aangekeken, echter nu afsluit doordat de vervolgposts niet echt veel extra's en behuplzaams voor de TS bieden ...
upgrades voor pc?
dicht na 40 minuten, nette sluitboodschap
Gezcht: bedrij waar je je eigen pc kunt samen stellen
dicht na 1,5 uur, ook nadat het eerder een opsomtopic leek te gaan worden
Supersnelle Game PC, heb groot budget
dicht na een uur, wordt weer een opsomtopic
nog eff weer over de amd 3200pro
dicht na 3 minuten
Aanpassingen voor dit Systeem
dicht na anderhalf uur
ik snap dit eff niet :s
dicht na half uur
Leuke game laptop?
dicht na 40 minuten.

Op basis van wat ik in die topics zie, heb ik juist een erg positief beeld van het forum:
topics gaan meestal wel binnen anderhalf uur dicht, en altijd, altijd met hele nette en uitleggende sluitboodschappen (waarvoor zeker Aikeleer en ook Abbadon best wel eens gehuldigd mogen worden ;))..

Het heeft geen zin om verder van modwerk een soort van 'jacht naar slotjes' te maken, een streven te hebben alle 'slechte' topics binnen 10 minuten dicht te hebben, belangrijker is volgens mij dat er ook gekeken wordt naar hoe mensen reageren:
Ik zag wat dat betreft 1 replie in al die topics waarover volgens mij wel contact opgenomen kon worden met die poster, die binnen 2 minuutjes enkel met 'Nee' antwoorde op de topicstart.

Echter verder reageren mensen zelf ook meestal wel voornamelijk behulpzaam en teruggehouden, en niet om 'posts te scoren'.. volgens mij is dat eerder juist erg positief te noemen.

GoT heeft een zekere naam als een enorm streng forum, waar heel veel vragen snel op slot gaan, en onbeleefd geantwoord wordt.. Maar volgens mij bewijst de realiteit eerder dat dat cliché-beeld van 'UTFS' en 'RTFM'-antwoorden, compleet fout is, dat qua aantallen slotjes het ook enorm meevalt..

Dat zou volgens mij juist een reden zijn om tevreden te zijn over het beleid, en niet juist dat beleid te veranderen.

CSL heeft qua onderwerp sowieso een zeker risico, dat het zou kunnen verworden tot een soort van persoonlijk advies-forum, maar juist door het beleid lijkt dat wel enigszins gereguleerd te worden, ook de topicstarters hebben wel door dat als ze willen dat hun topic blijft bestaan, dat ze ook een breder interessegebied moeten aanspreken, en hun vraag niet enkel toespitsen op enkel hun persoonlijke voorkeuren ...

Als CSL zou moeten voldoen aan een ander 'profiel'.. Hoe had je dat dan gedacht?
Forums om specifieke andere hardware te bespreken zijn er ook op GoT, PMG, VB, OMG, OH...
CSL vormt ook in zekere zin een 'veiligheid' dat die topics omtrend het aankopen van een 'complete PC' juist die specifiek hardware-discussie fora niet overspoelen, en lijkt daarin wel degelijk te voldoen..
Ik zou eerder vrezen dat als je in CSL nog harder gaat optreden tegen 'systeem-vragen', dat je dan eerder het hele nut van dat forum zou weghalen ...

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 19-01-2005 10:12 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

RM-rf schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:08:
[...]
Ik zit net even in CSL te kijken, maar om eerlijk te zijn heb ik, als ik zo de slotjes onderaan de topiclist zie, dat idee helemaal niet.
Mijn opmerking was niet bedoeld als commentaar op de slotjes maar meer bedoeld om aan te geven dat het regelmatig wat lang duurt eer er een slot wordt geplaatst.

Duurt het sluiten TE lang dan komen er geheid reacties van users die de spelregels niet kennen en reageren. Het resultaat is vaak dat ze daarna niet meer kijken en in een eerstvolgend topic wéér reageren.

Het is dus niet alleen zaak om een TS maar zeker ook de users er nadrukkelijk op te wijzen dat reageren in zo'n topic fout is.

Gelukkig zijn er ook uitstekende startpostings van nieuwe users te bespeuren, er is nog hoop.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RM-rf schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:08:
[...]

<snippet>

Op basis van wat ik in die topics zie, heb ik juist een erg positief beeld van het forum:
topics gaan meestal wel binnen anderhalf uur dicht, en altijd, altijd met hele nette en uitleggende sluitboodschappen (waarvoor zeker Aikeleer en ook Abbadon best wel eens gehuldigd mogen worden ;))..
Uiteraard.
Ik zeg ook niet voor niks dat ik het niet zou kunnen, terug naar het onderwerp: er zijn wel steeds meer van dat soort topics. De BBG voor laptops hebben we niet voor niks gemaakt maar de vraag: "ik wil een laptop waar ik mee kan internetten, is een p4-3Ghz wel snel genoeg?" komt toch met regelmaat langs..
En dat werkt bij de regulars wat frustrerend. Vandaar wellicht dit topic..
Echter verder reageren mensen zelf ook meestal wel voornamelijk behulpzaam en teruggehouden, en niet om 'posts te scoren'.. volgens mij is dat eerder juist erg positief te noemen.
.. we doen ons best, maar bedankt. :P
CSL heeft qua onderwerp sowieso een zeker risico, dat het zou kunnen verworden tot een soort van persoonlijk advies-forum, maar juist door het beleid lijkt dat wel enigszins gereguleerd te worden, ook de topicstarters hebben wel door dat als ze willen dat hun topic blijft bestaan, dat ze ook een breder interessegebied moeten aanspreken, en hun vraag niet enkel toespitsen op enkel hun persoonlijke voorkeuren ...
Dat zou je verwachten, maar weet je: de meeste topicstarters op die topics willen gewoon een bevestiging dat wat zij uitgezocht hebben goed is. Dat resulteerd altijd in hetzelfde, hierboven al eens beschreven rondje.
Wellicht dat een topic in csl aan strictere banden gelegd moet worden, wan de vier standaard vragen (wat ga je ermee doen, wat heb je zelf uitgezocht, wat is je budget en motiveer je keuze (en: wat wil je van ons? is ook een leuke :))) worden zelden beantwoord.
Ik zou eerder vrezen dat als je in CSL nog harder gaat optreden tegen 'systeem-vragen', dat je dan eerder het hele nut van dat forum zou weghalen ...
Misschien moet je wat strikter zijn in de eisen die je stelt aan de 'hoe is dit systeem' topics zodat die topics wat meer gaan toevoegen aan de db.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
pjottum schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:38:

Dat zou je verwachten, maar weet je: de meeste topicstarters op die topics willen gewoon een bevestiging dat wat zij uitgezocht hebben goed is. Dat resulteerd altijd in hetzelfde, hierboven al eens beschreven rondje.
Wellicht dat een topic in csl aan strictere banden gelegd moet worden, wan de vier standaard vragen (wat ga je ermee doen, wat heb je zelf uitgezocht, wat is je budget en motiveer je keuze (en: wat wil je van ons? is ook een leuke :))) worden zelden beantwoord.

[...]

Misschien moet je wat strikter zijn in de eisen die je stelt aan de 'hoe is dit systeem' topics zodat die topics wat meer gaan toevoegen aan de db.
Inderdaad. Even snel een systeem neerknallen en wachten tot de 1e user reageert.
Dit zie je gewoon vaak. Maar RM-rf heeft ook deels gelijk. Hoe harder moeten we nog gaan modereren in dit forum? (straks durven de wel goede posters ook niet meer te posten omdat ze bang zijn dat ze het fout doen)

Ik denk dat we er beter maar mee kunnen gaan leren leven (oei wat klinkt dat toch zwaar :P) dan het actief gaan proberen te bestrijden.

Je kunt hoogstens nog voordat je een topic post zon post warning laten zien (ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel?) en hopen dat de user dit dan leest.

Maargoed, moeilijk moeilijk moeilijk.

Ik weet het niet meer hoor :)
Pagina: 1