Ik zit net even in CSL te kijken, maar om eerlijk te zijn heb ik, als ik zo de slotjes onderaan de topiclist zie, dat idee helemaal niet.
Als ik daar het aantal getoonde topics op 7 dagen zet, heb ik een hele lange lijst, van voornamelijk 'open' vragen, en onderaan 12 slotjes over 7 dagen:
Latitude LS Enschede
dicht na 4 uur, geen reacties
vraagjes
dicht na iets meer dan 30 minuten, met een nette sluitboodschap, tussentijds 3 reacties, 1 nette behulpzame, 1 wat kortaffe, verder niet zoveel zeggende en nog een andere, wat uitgebreidere uitleg van het beleid
laptop
dicht binnen 4 minuten, wel 2 reacties, waaronder eentje die absoluut onder een 'slechte replie' valt
setup met een budget
dicht na anderhalf uurtr, echter was gemoved uit PMG, en na de move was hij wel dicht binnen 4 minuten, met een nette uileggende sluitmessage.
Kick ass pc coming... advies?
dicht na 4,5 uur, echter in de sluitpost is aangegeven dat vanwege de nette beginpost men het topic en tijdje heeft aangekeken, echter nu afsluit doordat de vervolgposts niet echt veel extra's en behuplzaams voor de TS bieden ...
upgrades voor pc?
dicht na 40 minuten, nette sluitboodschap
Gezcht: bedrij waar je je eigen pc kunt samen stellen
dicht na 1,5 uur, ook nadat het eerder een opsomtopic leek te gaan worden
Supersnelle Game PC, heb groot budget
dicht na een uur, wordt weer een opsomtopic
nog eff weer over de amd 3200pro
dicht na 3 minuten
Aanpassingen voor dit Systeem
dicht na anderhalf uur
ik snap dit eff niet :s
dicht na half uur
Leuke game laptop?
dicht na 40 minuten.
Op basis van wat ik in die topics zie, heb ik juist een erg positief beeld van het forum:
topics gaan meestal wel binnen anderhalf uur dicht, en altijd, altijd met hele nette en uitleggende sluitboodschappen (waarvoor zeker Aikeleer en ook Abbadon best wel eens gehuldigd mogen worden

)..
Het heeft geen zin om verder van modwerk een soort van 'jacht naar slotjes' te maken, een streven te hebben alle 'slechte' topics binnen 10 minuten dicht te hebben, belangrijker is volgens mij dat er ook gekeken wordt naar hoe mensen reageren:
Ik zag wat dat betreft 1 replie in al die topics waarover volgens mij wel contact opgenomen kon worden met die poster, die binnen 2 minuutjes enkel met 'Nee' antwoorde op de topicstart.
Echter verder reageren mensen zelf ook meestal wel voornamelijk behulpzaam en teruggehouden, en niet om 'posts te scoren'.. volgens mij is dat eerder juist erg positief te noemen.
GoT heeft een zekere naam als een enorm streng forum, waar heel veel vragen snel op slot gaan, en onbeleefd geantwoord wordt.. Maar volgens mij bewijst de realiteit eerder dat dat cliché-beeld van 'UTFS' en 'RTFM'-antwoorden, compleet fout is, dat qua aantallen slotjes het ook enorm meevalt..
Dat zou volgens mij juist een reden zijn om tevreden te zijn over het beleid, en niet juist dat beleid te veranderen.
CSL heeft qua onderwerp sowieso een zeker risico, dat het zou kunnen verworden tot een soort van persoonlijk advies-forum, maar juist door het beleid lijkt dat wel enigszins gereguleerd te worden, ook de topicstarters hebben wel door dat als ze willen dat hun topic blijft bestaan, dat ze ook een breder interessegebied moeten aanspreken, en hun vraag niet enkel toespitsen op enkel hun persoonlijke voorkeuren ...
Als CSL zou moeten voldoen aan een ander 'profiel'.. Hoe had je dat dan gedacht?
Forums om specifieke andere hardware te bespreken zijn er ook op GoT, PMG, VB, OMG, OH...
CSL vormt ook in zekere zin een 'veiligheid' dat die topics omtrend het aankopen van een 'complete PC' juist die specifiek hardware-discussie fora niet overspoelen, en lijkt daarin wel degelijk te voldoen..
Ik zou eerder vrezen dat als je in CSL nog harder gaat optreden tegen 'systeem-vragen', dat je dan eerder het hele nut van dat forum zou weghalen ...
[
Voor 7% gewijzigd door
RM-rf op 19-01-2005 10:12
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen