Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aopen H600 kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan een Aopen H600B kast te kopen, alleen staat op bijna elke site onder specificaties dat deze maar 1 interne drivebay heeft en aangezien ik 2 of meer HDD's in me kast kwijt wil kunnen vind ik dat wat weinig. Maar ik kan het me moeilijk voorstellen dat er daadwerkelijk maar plaats is voor 1 3,5" drivebay.

Zijn er mensen die deze kast hebben en mij daar meer informatie over kunnen geven ?

Alvast bedankt,

Gr. Jeroen

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

met google plaatjes gevonden van de binnenzijde:
http://www.sweclockers.co...925_h600b/h6_bakifran.jpg
http://www.sweclockers.co...020925_h600b/h6_delar.jpg

dr zitten er dus meerdere in :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
mn pa heeft deze kast ook! echt wel een goed ding, maar bij ons deed ie t eerst niet want de aan en uit knop bleek kapot te zijn na alles vervangen te hebben!! majah verder top...

Verwijderd

Topicstarter
Thnx :)

Maar wel raar dan dat er op de site van Aopen wat anders staat....verwarrend vind ik.
Maargoed.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik denk dat ze er op de specificaties mee bedoelen dat er maar een floppy drive in kan, omdat er maar 1 3.5" bay aan de voorkant zit

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

DaannO schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:36:
mn pa heeft deze kast ook! echt wel een goed ding, maar bij ons deed ie t eerst niet want de aan en uit knop bleek kapot te zijn na alles vervangen te hebben!! majah verder top...
offtopic:
Het gaat over drivebays :?

Self reflection is the school of wisdom

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:26
Heb hem ook sinds een week.

Kunnen 4 x 5.25" drives in. 3 x 3.5" drives in. Deze monteer je door een soort sliders aan beide kanten van de drive (bv. CDROM) te monteren en naar binnen te schuiven.

Onderin zit een soort "kooi" (cage) waar twee 3.5" HDDs in passen.

Specs op bv. de site van Mycom klopt niet helemaal. In de laatste incarnatie van deze
kast zit net als in het topmodel A600A van Aopen, een 12" fan achterin, en een soort
stofzuiger pijp in de linker zijkant van de kast.

Ruimte om meer case fans te plaatsen heb je eigenlijk niet.

Niettemin met m'n 2xHDDs, AMD64 3200+, Geforce6800 ben ik niet ontevreden over de temps. Zit idle zo rond de 31 graden (zonder Cool&Quiet) en MB temp is ook zo rond de 31 graden.

Heb er een Topower 525W voeding in zitten die twee fans heeft.

Oh btw, standaard zit er een 350W AOpen voeding in, met (dacht ik) 11A op de +12V. Da's iets te weinig voor een mid-top-end systeem tegenwoordig.

Conclusie: prima kast. Genoeg ruimte van binnen (was mij voornaamste reden om een nieuwe te kopen). Wel erg zwaar.

[ Voor 14% gewijzigd door loekf2 op 16-01-2005 16:43 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Topicstarter
loekf2 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:39:
Heb hem ook sinds een week.

Kunnen 4 x 5.25" drives in. 3 x 3.5" drives in. Deze monteer je door een soort sliders aan beide kanten van de drive (bv. CDROM) te monteren en naar binnen te schuiven.

Onderin zit een soort "kooi" (cage) waar twee 3.5" HDDs in passen.

Specs op bv. de site van Mycom klopt niet helemaal. In de laatste incarnatie van deze
kast zit net als in het topmodel A600A van Aopen, een 12" fan achterin, en een soort

Ruimte om meer case fans te plaatsen heb je eigenlijk niet.

Niettemin met m'n 2xHDDs, AMD64 3200+, Geforce6800 ben ik niet ontevreden over de temps. Zit idle zo rond de 31 graden (zonder Cool&Quiet) en MB temp is ook zo rond de 31 graden.

Heb er een Topower 525W voeding in zitten die twee fans heeft.

Oh btw, standaard zit er een 350W AOpen voeding in, met (dacht ik) 11A op de +12V. Da's iets te weinig voor een mid-top-end systeem tegenwoordig.

Conclusie: prima kast. Genoeg ruimte van binnen (was mij voornaamste reden om een nieuwe te kopen). Wel erg zwaar.
Is er dan ook voldoende ruimte om bijv. een Zalman koeler bijv. Zalman CNPS7000B-AlCu erin te zetten ?

Verwijderd

loekf2 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:39:
en een soort
Das gewoon een airduct. als het goed is valt deze precies over je cpu koeler heen. Je zult ook zien dat op alle kasten van Aopen die dat hebben een mooie sticker "prescott" ready zit.

In response op TS

Ja, mits je mobo het toe laat met condensatoren en bevestigingsmogelijkheden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A8N-SLI Deluxe bord, dus dat moet wel lukken lijkt mij.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
er zit maar een 3.5" drivecage in? hehe

nee

op de bodem zit ook nog een drivecage voor 2x 3.5" drives.

en in die cage waar de 3.5" fd in zit: daar kan je nog 2 hd's bij prikken voor zover ik weet. Je moet wel hoop metaalplaten wegknippen dan wil het erin passen (van die tochgaten? of hoe j ehet noemen wilt.. nagoe...)

standaard is er 1 3.5" plaatje uit geknipt voor de 3.5" fd, en 1 5.25" plaatje voor je cdrom ofzo...

had er zelf opgegeven moment 3 schijven in hangen , 1 fd en 1 cdrom... vanwege teveel resonantie heb ik 2 schijven eruit weten te halen en alles overgezet op 1 schijf. maar dat is offtopic :P

anyways.. mijn H600B heeft 2 3.5" cages... op de bodem en 1 waar de fd in kan.

voor de rest mooi stil kastje (voeding is stil). Resoneert alleen als de ziekte wat niet fijn is op een houtenvloer (of ik ben een lompe inbouwer ;) moet nog eens wat gaan doen met rubbertjes ofzo om de boel op te vangen wellicht). Maar eigenlijk heeft denk ik elke kast wel last van resonantie.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 21:04

Skef

Ik scheer.me

Heb zelf ook een H600B, met daarin de volgende hardware:

4x harddisk
Nec 3500
Radeon 9800SE AIW
P4 2.8

Heb er ook een tijdje 6 disks in gehad (op dezelfde config), maar toch af en toe wel wat problemen met de 350W voeding die er in zat. Nu een 650W Sweex voedingkje gekocht, is ook een stuk stiller (ik had een 350W van de eerste generatie, dus met 8cm fan ipv 12cm).

Hele fijne kast om te hebben, en ook goed modbaar. Toch raar dat je er niet zoveel gemod tegenkomt. De enige mod die ik er tot nu toe op uitgevoerd heb, is een 8 cm fan voorin geplaatst, en netjes het klepje voor USB / sound weggedremeld en daar een stuk autoluidspreker-gaas voor gelijmd. Ziet er echt uit alsof het fabrieksmatig zo hoort...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Skef schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:10:
Heb zelf ook een H600B, met daarin de volgende hardware:

4x harddisk
Nec 3500
Radeon 9800SE AIW
P4 2.8

Heb er ook een tijdje 6 disks in gehad (op dezelfde config), maar toch af en toe wel wat problemen met de 350W voeding die er in zat. Nu een 650W Sweex voedingkje gekocht, is ook een stuk stiller (ik had een 350W van de eerste generatie, dus met 8cm fan ipv 12cm).

Hele fijne kast om te hebben, en ook goed modbaar. Toch raar dat je er niet zoveel gemod tegenkomt. De enige mod die ik er tot nu toe op uitgevoerd heb, is een 8 cm fan voorin geplaatst, en netjes het klepje voor USB / sound weggedremeld en daar een stuk autoluidspreker-gaas voor gelijmd. Ziet er echt uit alsof het fabrieksmatig zo hoort...
apart een kwaliteits voeding vervangen voor een cheap ass. maja, als het draait. :)
Overigens kun je misschien een fototje plaatsen van waar je die fan heb geplaatst? ik heb ook een Aopen h600B. Moest je dremelen ofzoiets?

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 16-01-2005 18:26 . Reden: typo ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
/me SlinkingAnt is also a proud owner
Hierzo 2x cdrom en 2x hdd in eringepropt, alles in de 5,25" drivebays ivm waterkoeling \0/

Op 1 radiator na zit alles mooi intern weggewerkt, heb geen 3,5" bays erin kunnen laten zitten >:)

Hiervoor zat er de Zalman 7000AlCu op, met de 8cm fan, en deze pastte net.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
ik ben ook de gelukkige eigenaar van de AOpen H600B Black Pearl editie.

De kast is echt rete goed en lekker stil enz, maar 1 nadeel... ik heb hem gekocht voor € 115 en dat vond ik een te groot risico om daarmee aan het modden te gaan.

De black pearl editie heeft een paar extra's zoals:
1. Hoogglans kappen
2. Een standaard window aan de zijkant
3. Firewire in de front i/o

/* [OFFTOPIC] */

ben wel met mijn oude HQ08 aan het modden en het gaat best wel goed. Misschien maar een keer een topic over openen.... ooit (als mijn ma een keer een digi cam koop ander is er niks aan :p)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 12:23
`k heb er ook eentje :)

Je kan er makkelijk 4 schijven in gooien. Onder je floppy drive (als je `m gebruikt) kan je 2 hangen en onderin zit een HDDcage waar je ook nog 2 kan plaatsen. Wil je er meer in gooien, dan moet je die in je 5,25" bays doen. Succes!!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 21:04

Skef

Ik scheer.me

Metal schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:15:
[...]

apart een kwaliteits voeding vervangen voor een cheap ass. maja, als het draait. :)
Overigens kun je misschien een fototje plaatsen van waar je die fan heb geplaatst? ik heb ook een Aopen h600B. Moest je dremelen ofzoiets?
Ik moest idd dremelen. Op het front is een soort van ruimte voor een 8cm fan, maar deze word gedeeltelijk bedekt door de power/hddleds. Ik heb voor mijn fan wel de onderste gaten van deze mogelijkheid gebruikt, en dit als basis voor m'n nieuwe fan.

Heb er helaas geen pics van...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Ik heb deze ook, met de standaard voeding (350W), maar die heeft 18A op de 12v lijn. Er draait een Athlon 3500+ op K8N Neo 2, met 2x 200gb seagates (raid 0), 6800 GT, dvd brander, cd brander, dvd lezer, memorycard lezer, floppy drive, PVR150, Wlan kaart, en een SBLive.

Het hele zooitje draait heel erg stabiel. De voeding is dus kwalitatief gezien best goed. Er is plek voor 5 80mm fans in de mijne, of 3 en 1 12 mm. Ik heb er 5 papst fannetjes inzitten, en is heerlijk stil, en koel genoeg. En dat terwijl hij naast de kachelwatertoevoer staat, en dus best warm kan worden. Als je echter het intakefannetje aan de voorkant wil plaatsen dan moet je het klemmetje van de ledjes modificeren, zodat deze niet zo diep komt, anders loopt het aan. Daarnaast MOET je tussen de fan en de kast een set ringetjes plaatsen, anders loopt het zeker aan.

• -ErikE-
waar drukken jullie al die fans in dan :?
ik heb achter in m`n kast een 92mm fan zitten. Er kan een 12cm fan in (daar zitten gaatjes voor) maar zeker niet meer als 1. Verder zit aan de voorkant zit boven de I/O connectors een 80mm gat waar een fan in kan. Verder zit er in de kap die airduct. Ik snap dus niet waar al die fans moeten kunnen :?

• Satch
  • Niet online
p43000 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:25:
waar drukken jullie al die fans in dan :?
ik heb achter in m`n kast een 92mm fan zitten. Er kan een 12cm fan in (daar zitten gaatjes voor) maar zeker niet meer als 1. Verder zit aan de voorkant zit boven de I/O connectors een 80mm gat waar een fan in kan. Verder zit er in de kap die airduct. Ik snap dus niet waar al die fans moeten kunnen :?
volgens mij heb jij een nieuwe versie met een 12 cm fan achterin. Bij mij kunnen er 2 keer een 8 cm fan achterin. En aan de zijkant ook nog is 2. en als je de power en hd led weghaald nog 1 keer een 8 cm fan. Zoals Skef gedaan heeft dus. :)
edit: voeding niet meegerekend natuurlijk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 16-01-2005 19:33 ]

• -ErikE-
ow owkeuj, (tis toch echt een 92mm fan hoor, er is wel ruimte voor 120mm) In je zijkant zei je? in welke zijkant dan? die met de duct of die andere zijkant. Wel een beetje raar dat van zo`n populaire kast maar 1 revisie op de AOpen site staat.

• Satch
  • Niet online
p43000 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:35:
ow owkeuj, (tis toch echt een 92mm fan hoor, er is wel ruimte voor 120mm) In je zijkant zei je? in welke zijkant dan? die met de duct of die andere zijkant. Wel een beetje raar dat van zo`n populaire kast maar 1 revisie op de AOpen site staat.
Je hebt wel een H600B ?
Overigens is mijn kast precies zoals in deze link staat:
Klik!
dus 2 fans aan de kant van het moederbord links voorin :)

[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 16-01-2005 19:41 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Metal schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:40:
[...]

Je hebt wel een H600B ?
Overigens is mijn kast precies zoals in deze link staat:
Klik!
dus 2 fans aan de kant van het moederbord links voorin :)
Idd zo heb ik hem ook... en er kunnen 1 fdd en 4 hdd's in... :)

Maar volgens mij stond bij Informatique de nieuwe versie, met de 92/120mm fan en het fanduct...

[ Voor 15% gewijzigd door Tim_R op 16-01-2005 19:44 ]

• -ErikE-
Ik heb 100% zeker de H600B tis alleen wel de versie met een 24pin ATX stekker voor LGA775. `k heb namelijk zo`n mobootje en ik heb dus geen nieuwe voeding hoeven kopen. Dus mischien dat het daar aan ligt. Op die site zie ik inderdaad in de 'andere' zijkant een fangat zitten. Dat heb ik daar dus niet :/ Mijn temps zijn verder wel okee dus ik heb ze nog niet nodig.

• G70boX
  • Laatst online: 22:38
hehe ik heb deze ook...

Toch waren er wel 2 probleempjes mee :/:

1. De fan die erbij geleverd maakt veel geluid
2. De voeding die erbij zit heeft een andere atx stekker (24 pins)

• Satch
  • Niet online
p43000 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:44:
Ik heb 100% zeker de H600B tis alleen wel de versie met een 24pin ATX stekker voor LGA775. `k heb namelijk zo`n mobootje en ik heb dus geen nieuwe voeding hoeven kopen. Dus mischien dat het daar aan ligt. Op die site zie ik inderdaad in de 'andere' zijkant een fangat zitten. Dat heb ik daar dus niet :/ Mijn temps zijn verder wel okee dus ik heb ze nog niet nodig.
Ik zie het nu dus. Aopen heeft gewoon een nieuwe versie uit gebracht met dus 1x een 90 mm fan en plaats voor 1 80 mm. Volgens de site van informatique dan. :) Idd slordig dat ze dat niet op hun website zetten. Die dus ook de ATX2 standaard heeft en voor de nieuwste mobo´s geschikt is lijkt mij :) .
G70boX, zowat elke fan maakt flink geluid als hij op 12 volt draait. :) En die voeding is dus voor de nieuwe ATX2 standaard en kan je met een verloopje omzetten naar een gewone aansluiting.

[ Voor 19% gewijzigd door Satch op 16-01-2005 19:49 ]

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11 20:49
zelf heb ik ook een oude versie van deze kast,
binnekort wat zalman of artic coolings casefans erop :)
hebben jullie eigenlijk ( intel gebruikers met stock coolers) ook zoveel last van lawaai /gezoem/resonatie icm met deze kast? want ik heb er erg veel last van ..

misschien nog een andere manier om een 80 mm fan voor erin te zetten? de openingen zijn er wel ?

[ Voor 16% gewijzigd door k5052 op 07-02-2005 18:29 ]

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
ik heb het half gelezen maar kun je niet beter een duidelijk topic maken over deze case / startpost aanpassen??
zo te zien is deze kast best in
btw is dit die kast die A.p. versteeg heeft gemod?

• k5052
volgens mij was dit een van de kasten ja , volgens mij die 1,5 halve kast :P
die verlengde zwarte kast , kon best deze zijn ja

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb sinds eergisteren ook deze kast, de H600b.

Aangezien mijn vader er ook één heeft gekocht, een maand geleden, weet ik dat er 3 versies van deze kast te koop zijn.

1. De normale met plaats voor 2x 80mm fans onder de voeding met standaard 1 80mm fan.
2. De kast met plaats voor 1x 92mm óf 1x 120mm fan met standaard 1 92mm fan (lawaaïg).
3. De kast met plaats voor 1x 92mm óf 1x 120mm fan met standaard 1 120mm fan (stil).

Mijn vader heeft die met de 92mm fan en die is luidruchtig. Ik heb deze nog niet op 5v gezet. deze kast biedt nergens plek voor 80mm fans.

Ik heb gelukkig een 120mm fan standaard in de kast zitten. Deze draait standaard op ongeveer 1300 rpm. Het is een flinke luchtverplaatser, en vrij stil. Ik heb alleen het idee dat deze wel gehinderd wordt door de beperkte gaatjes in de kast zelf.

Die kast van m'n vader en die van mij zijn allebij bij Aragorn te Eindhoven gekocht. Er is geen verschil in serienummer of wat dan ook. De handleiding en de site van Aopen kennen alleen de 2x 80mm variant. Echt vreemd.

• k5052
nou , de versie die ik heb , rev 1 ( met 2 80mm fans optioneel achter+ 1 installed) is ook niet echt stil hoor :/ (binnekort 3 nieuwe zalman fans als vervanging :) )

maar , weet iemand mijn vraag van mijn vorige reply?
hoe kan ik een fan neerzetten in het ffront zonder heeft de voorkant te modificeren ?

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Ik heb de Aopen H600B "Black Pearl" editie.

Installed waren:
1. 1 kerstboom verlichte 80mm fan
2. 20-pins voeding
3. een 80mm en een 120mm fan in de voeding

Totale sloten zijn:
1. 4X 80mm fan in kast
2. iets wat lijkt op een aansluiting maar die niet gebruikt kan worden, maar met 2 gaatjes boren
wel..

De kast bevalt mij heel goed. Hijs absoluut niet lawaaiering (of hoe je dat ook schrijft)...
Nu aan fans geinstalled:
1 80mm in voeding
1 120mm in voeding
2 80 mm casefans (coolermaster lawaaierige kut dingen (draaien ook op 5V dacht ik zo)
3 cpu fan van artic (silencer ultra voor AMD tot 3400+)

moet nu wel elke maan dme case stofzuigen zeg maar :p

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Cubix
  • Niet online
Om nog meer idee te geven van de binnenruimte:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wacht041/got/kast-totaal.jpg
(De onderste drivecage heb ik weg gelaten.

De 12cm fan die mijn Zalman klein doet lijken:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wacht041/got/kast-close.jpg

Die paarse airduct zicht redelijk voor de cpu fan. Hierdoor blijft mijn cpu onder de 28 graden stressed met de cpu fan op 1300 rpm.

[ Voor 21% gewijzigd door Cubix op 09-02-2005 11:15 ]

• k5052
nice ;)
zelf heb ik gisteren een fan aan de zijkant gemonteerd ( bovenste ) met een coolermaster led fan die ten opzichte van mijn cpu fan heel weinig tot geen lawaai maakt en mijn hdd temp is van 55-65 graden idle naar 35-45 gedaald :)

edit: miscshien komt dit ook doordat ik mijn kast heb opgeruimd en rounded cables heb gebruikt :P

[ Voor 18% gewijzigd door k5052 op 11-02-2005 12:34 ]

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb zelf ook intresse in deze kast twijfel alleen even over de pootjes. Op elke foto zie ik dat ze uitsteken. Is het ook mogelijk om 'gewone' rubberen pootjes onder deze kast te zetten (of komen deze ook met de kast?). Door deze brede pootjes kan de kast namelijk net niet in het bureau staan...

Verwijderd

Die pootjes draai je zo weg hoor, ik heb deze kast ook en de pootjes hebben nog nooit uitgedraait gestaan. Volgens mij vijs je ze er anders gewoon af hoor.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pootjes kun je idd gewoon zelf draaien.

Ik heb de H600C versie van deze kast (met deurtje ervoor dus)

wat beetje jammer is daaraan dat het deurtje keurig zwart (klein beetje doorzichtig) is, maar daarachter gewoon witte kast zit. Verder helaas geen ruimte voor 120 MM... Indeling is gelijk aan de andere H600 kasten (met de 80MM stuff dus)

Iemand die in die 80MM al 120 heeft gemod? en zo ja waar? Want ik overweeg dit ivm watercooling.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Perfect - dan hou ik het op deze kast - is het aan te raden om meteen een extra koeling aan te brengen?

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 12:41
Als je het systeem wat zwaarder wilt belasten zou ik aan de zijkant een fan monteren. Dus even wat klussen, stoffiltertje ervoor en klaar.

Ik heb nog de normale H600B met dus plaats voor 2x 80mm aan ze moederbord-zijkant maar die plaats ik niet omdat ze zo weinig lucht aan kunnen zuigen naar mijn idee. Ik ga in de toekomst aan de andere kant een of twee fans monteren met stoffilter. Een om mijn harde schijven te koelen. En een met een fanduct naar de cpu of gpu maar dat moet ik nog zien. Mijn mening over deze kast, stevig, ruimte genoeg en netjes afgewerkt. Ok de 350w voeding trekt de nieuwste kaarten niet meer maarja, deze kast met de bijgeleverde 350w voeding is dan ook alweer 2-3 jaartjes oud... Toen had je de 4200's en minder en was het nog genoeg.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik wil graag ook binnenkort deze kast kopen. Waar je dus op moet letten is dat je dus de kast bestelt met de 92mm of 120mm variant waar de 120mm fan al is geinstalleerd?

Kan iemand voor de tweede keer (ja, ben hardnekkig :+ ) bevestigen dat in deze revisie er dus geen 80mm fans meer in de zijkant geplaatst kunnen worden.
Mij lijkt namelijk erg vreemd. Je zorgt dat er achterin ipv 2 80mm fans er nu 1 120mm fan in kan, haal je de mogelijkheid van het plaatsen van fans in de zijkant weg :? ??
Maar goed, die kan je altijd zelf nog plaatsen als echte tweaker :p

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@Cubix:

Welk mobo heb jij?
Past de zalman koeler gewoon?
Die 12 cm fan? Gewoon ipv 8 cm fan geplaatst?

alvast bedankt voor de info :)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb een ASUS K8N Mobo en daarop past die zalman perfect en nergens last van :D

Behalve dan van stilte en een heel koel pc'tje :P

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ikbensander schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:45:
Ik heb een ASUS K8N Mobo en daarop past die zalman perfect en nergens last van :D

Behalve dan van stilte en een heel koel pc'tje :P
Ik vroeg het al expres aan Cubix omdat zijn mobo op die van mij leek. Vandaar, maar goed, geen last met de voeding dus :)

• Cubix
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:28:
@Cubix:

Welk mobo heb jij?
Past de zalman koeler gewoon?
Die 12 cm fan? Gewoon ipv 8 cm fan geplaatst?

alvast bedankt voor de info :)
Ik HAD een Asus A7v8x. De koeler was een 7000, geen 7700. Het past allemaal prima. Die 12 cm fan zat standaard in mijn H600B.

Maargoed, had dus, m'n pc is gejat. Hopelijk is het moederbord bezweken door het gewicht van die Zalman toen de dief het zooitje mee naar huis nam.
Pagina: 1