Ik heb de search doorgezocht, gegoogled, maar kan niet tot een oplossing komen. Ik wil thuis (lokaal) wat debuggen aan mijn php pagina's. Maar de cookies worden niet gezet. Ter info heb ik een simpel scriptje gemaakt:
Als ik deze op mijn webserver bij mijn isp zet, dat werkt het gewoon. Als ik het op mijn lokale webserver zet blijft $visitcount=0.
Ik heb op zowel op de lokale server als op de server bij de isp php 4.3.9 draaien. Ik heb beide configs bekeken met <? phpinfo ?> en gezorgd dat mijn lokale server dezelfde config had als mijn isp-server. Voor het geval er vragen komen mijn tmp directory is schrijfbaar. Overigens heb ik hetzelfde verschijnsel op allebei mijn lokale servers.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <html>
<head>
<title>
PHP - Cookie Example 1
</title>
</head>
<body>
<h1>Cookie Example 1</h1>
<font size=+2 face = verdana>
<?
$visitcount = $HTTP_COOKIE_VARS["visits"];
if( $visitcount == "") $visitcount = 0;
else $visitcount++;
setcookie("visits",$visitcount);
print "This is visit number " . $visitcount;
?>
</font>
</body>
</html> |
Als ik deze op mijn webserver bij mijn isp zet, dat werkt het gewoon. Als ik het op mijn lokale webserver zet blijft $visitcount=0.
Ik heb op zowel op de lokale server als op de server bij de isp php 4.3.9 draaien. Ik heb beide configs bekeken met <? phpinfo ?> en gezorgd dat mijn lokale server dezelfde config had als mijn isp-server. Voor het geval er vragen komen mijn tmp directory is schrijfbaar. Overigens heb ik hetzelfde verschijnsel op allebei mijn lokale servers.