Toon posts:

[Dell]Laptop terugsturen en nieuwe kiezen...welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na mijn post hier over de noizemaking inspiron 5160 heb ik beslist gebruik te maken van mijn terugstuur periode om de laptop terug te sturen en een andere te kiezen, ik zal wel verplicht zijn om de verzendkosten te betalen maar dat liever dan met een logge, zware en lawaaimakende laptop te leren leven :-s ze kunnen de inspiron voortaan beter een desktop heten dan een laptop :-s Ik geef wel toe dat ik mijn beslissing een beetje roekeloos heb genomen ==> deze keer eens hier help vragen voor ik bestel ;-)

Nu mijn vraag, om niet weer iets soortsgelijk tegen te komen zou ik jullie willen vragen om mij effe te helpen beslissen:

Wat zoek ik:

Een mobiele laptop:: goed draagbaar dus geen +- 5 kilo zoals de inspiron 5160
Een 15inch scherm, geen wxga stoten aangezien ik de laptop gebruik om grafische applicaties te maken ... wxga maakt images blurrie enzo dus dat is zeker geen optie
60 gig hd +- (hoe meer hoe liever)
1 Gig Ram
DVD writer

Die laptop moet natuurlijk van dell komen aangezien ik verplicht zal zijn daar een nieuwe te kopen ...

Na even zoeken bots ik op volgende mogelijkheden:

LatitudeTM D505 :: Nadeel :: Integrated grafische kaart .... iemand ervaring?

LatitudeTM D600 :: Nadeel :: 14.1 inch scherm

..... niet echt veel keus dus ... Iemand meer keuzemogelijkheden of ben ik nu zo beperkt @ dell?

Iemand die me kan helpen kiezen om zo het beste systeem te vinden wat binnne mijn budget (1700 euro) en behoeften valt ...

Grtz Bart Bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspiron is een hele reeks eh, van goedkoop tot mobiel tot desktop replacement. Zelfde als de Lattitudes, die zijn alleen wat zakelijker uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:05

netblade

Sunrise

Kun je geen andere keus maken kwa notebook boer?
Ikzelf ben niet zo'n dell fan. En als je die lompe prijzen ziet snap je waarom
Heb zelf ook een dell PII400MHZ Notebook, en t enige waar die eigenlijk goed in is, is servertje spelen

[ Voor 14% gewijzigd door netblade op 16-01-2005 16:29 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je belt naar de besteldienst van dell zijn er meestal nog meer opties dan op hun site
misschien daarmee ook rekening houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zouden ze er problemen van maken dat ik die laptop terugstuur omdat hij mij niet aanstaat? (te log, te zwaar, teveel lawaai ...)

Duuurr?kosten?? morgen bel ik zoiezo naar de helpdesk ivm daarmee...

Grtz Bart

Van laptop merk veranderen gaat helaas niet, ze gaan mij zoiezo verplichten terug bij dell te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:14:
zouden ze er problemen van maken dat ik die laptop terugstuur omdat hij mij niet aanstaat? (te log, te zwaar, teveel lawaai ...)

Duuurr?kosten?? morgen bel ik zoiezo naar de helpdesk ivm daarmee...

Grtz Bart

Van laptop merk veranderen gaat helaas niet, ze gaan mij zoiezo verplichten terug bij dell te kopen...
er is toch een niet goed geld terug garantie daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop het :-s niet te vinden op de site op het eerste zicht :-s iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7 of 8 dagen niet goed geld terug zonder opgaaf van reden is toch standaard voor "koop op afstand"?
Bel Dell eens op, is een stuk sneller dan een forum (straks zit je door je retourperiode heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanop de dell site:

ACCEPTATIE
U moet de Producten binnen 7 werkdagen na ontvangst inspecteren op gebreken of non-conformiteit. Na het verstrijken van deze periode wordt u geacht het Product geaccepteerd te hebben. Indien Dell akkoord gaat met het retourneren van het Product, moet het Product geretourneerd worden in de originele staat met verpakking, teruggavebriefje en aankoopbewijs. U betaalt de retourneringskosten.

Heb hem van maandag middag -> 7 dagen (normaal zijn dat werkdagen) retour zonder reden -> dus zekerrrr morgen is bellen, hoop nu maar dat de retour kosten niet te duur uitvallen ;)

Grtz Bedankt voor de help

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Ik zou een 14" scherm overigens zeker niet al een nadeel willen zien. Het maakt je laptop iets kleiner en daarmee mobieler, terwijl het in resolutie waarschijnlijk niet eens scheelt. En omdat je per se een wat mobieler exemplaar wilt, lijkt me dat nog niet eens zo'n slechte keus. Misschien is het toch het overwegen waard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
De Inspiron 510m is een heel licht, draagbare laptop met 15" scherm. Nadeel alleen wel de intel grafische kaart.

Ik heb zelf de D600, en als je hem niet naast een 15" hebt staan merk je niet eens dat ie kleiner is. Voor de rest wel een zeer kleine en lichte laptop. Stuk kleiner dan eentje met een 15" scherm.

[ Voor 49% gewijzigd door Beatman op 16-01-2005 20:51 ]

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die shared memory van die inspiron510m houdt mij wat tegen. Mijn voorkeur zou eerder gaan naar een Latitude.

Effe opsomming geven van de mogelijkheden:

LatitudeTM D505:

Intel® CentrinoT Mobile Technologie, Intel® Pentium® M Processor 735 (1.70Ghz, 2MB L2 cache, 400Mhz FSB)
1024MB 333MHz DDR SDRAM
60GB harde schijf (7200rpm)
15" SXGA+ TFT Display (1400 x 1050) (staat sterreken bij => god knows why...)
Geïntegreerde Intel® 855GME UMA graphics ==> iemand hier ervaring mee?
8x DVD+RW Drive
1 jaar garantie Collect And Return

1589,65 EUR

LatitudeTM D600

Intel® CentrinoT Mobile Technologie, Intel® Pentium® M Processor 745 (1.80GHz, 2MB L2 Cache, 800MHz FSB)
1024MB DDR 266MHz Memory
60GB harde schijf (7200rpm)
14,1" SXGA+ TFT Display (1400 x 1050)
32MB ATI® Mobility RADEONT 9000 Graphics
8x DVD+RW Drive
3jaar Int Next business day on site

1560,65 EUR

Iemand ervaring met deze systemen opmerkingen voorkeuren .....

thx again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell Inspiron 9200...
Kijk daar eens naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 17:08
Ik weet alleen van die D505's dat het prima laptops zijn, ook qua omvang en dergelijke, want ik heb ze regelmatig in de handen gehad. Wat beteft de onboard intel videokaart kan ik je weinig vertellen, maar ga er maar niet van uit dat je er fatsoenlijk games mee kunt draaien ofzo...

Als ik moest kiezen zou ik voor de D600 gaan als het 'kleine' scherm je geen problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De pc is via men vader besteld ... (bedrijfje)

De reactie van de medewerker: voor zakelijke klanten is het niet mogelijk om een systeem om te ruilen ... we verwachten dat de klanten weten wa ze bestellen :)

nu ik dacht toch datk geen ronkende machine besteld had 8)7 ma bon het is het einde van de wereld niet en kzal er wel mee leren leven... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maar dell aanraden aan iemand anders als die fan nie stiller wor => no way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:12:
De pc is via men vader besteld ... (bedrijfje)

De reactie van de medewerker: voor zakelijke klanten is het niet mogelijk om een systeem om te ruilen ... we verwachten dat de klanten weten wa ze bestellen :)

nu ik dacht toch datk geen ronkende machine besteld had 8)7 ma bon het is het einde van de wereld niet en kzal er wel mee leren leven... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat is dat voor bullshit?
Lekkere service noem ik dat. ik zou lekker nog een keertje bellen en dan eens vragen naar de chef die die mafketels begeleid.
Ik haat klantenservices en al helemaal als het van die 1e lijns idioten zijn die totaal nergens wat van af weten!
Gewoon nog een keer bellen en EISEN dat je die laptop terug kan sturen en je geld terug krijgt!

offtopic:
* netblade Pakt zijn anti dell document er bij en schrijft deze reden er bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:12:

Sorry hoor, maar Dell leverd gewoon een normaal product. Je kan er natuurlijk op rekenen dat als je een Laptop koopt met P4 proc dat deze een beetje herrie makende fan heeft. Wij zelf hebben hier de 8600 (centrino) van Dell, en deze maakt absoluut geen herrie, tenzij je hem echt continu op full load laat draaien. Opzich dus eigenlijk je eigenschuld. Echter de wet koop op afstand laat je de koop ontbinden binnen 7 werkdagen ongeacht de reden geloof ik, daar zou je nog wat mee kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn zus heeft ook zo een centrino en die is betrekkelijk stil maar is natuurlijk met zo een wide aspect ratio scherm |:( ...

Het productgamma laat echter niet zoveel bewegingsvrijheid toe hoor. Ik zou niets liever dan een 15inch, 64Mb grafische kaart (radeon of geforce) en een centrino mobile processor bestellen maar die mogelijkheid bestaat gewoon niet in het assortiment, er zijn wel geruchten dat er binnekort zou een D605 gereleased worden die dit wel allemaal heeft (rond maart) was wel op americaans dell forum dus weet nie of da ook geldig is voor de europese markt. Toen ik de inspiron besteld heb was ik bewust van het feit dat die P4 minder autonomie zou hebben + wat meer lawaai ma da lawaai valt wa neig uit :(

Naast het feit dat die laptop hier wat lawaai maakt is het volledig afgesteld op mijn behoeften dus denk dat ik ga afzien van verder discussieren met dell, ze kunnen mij toch geen deftig alternatief bieden dus ... 8)7 |:(
Pagina: 1