mac adres weer terug veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb mijn mac adres veranderd voor een bepaalde toepassing, maar nu wil ik hem weer terug hebben op het orginele mac adres. Ik heb natuurlijk het oude mac wel op papier geschreven maar dat papiertje ligt ergens anders.
Toen dacht ik ok, dan maar een reboot, dan neemt ie vanzelf weer zijn oude macadres over.

Maar tot mijn verbazing bleef het mac staan op het 'nieuwe' mac adres :(

Iemand een tip?

...

Verwijderd

De pc ff helemaal uitzetten.
En eventueel de netwerkkabels eruit trekken.

Daarna moet ie het 'oude' mac adres weer oppakken.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er ontbreken een aantal dingen in je post, welk besturingssysteem hebben we het uberhaupt over? Wat voor NIC? Hoe heb je het ingesteld? Als je het via een configuratiebestand hebt aangepast, zou ik het daar even terugzetten. Wat heb je zelf al geprobeerd behalve rebooten?

[ Voor 10% gewijzigd door blaataaps op 16-01-2005 15:32 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 19:41
Na een reboot hoort dat wel weg te zijn ja, maar wat blaataaps zegt: als je in een config-file hebt gezet dat hij moet veranderen (on startup), dan werkt dat natuurlijk niet :)

Wel apart, wat voor netwerkkaart is het eigenlijk?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je je mac adres aangepast hebt staat het in:
- een config file/script (Linux) als een "ifconfig hw=...... " commando,
- of als een registry entry (NetworkAddress) of een network control panel eigenschap (Windows)

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
aangezien hij dit in NOS heeft gepost kunnen we toch wel veronderstellen dat het om een linux distributie gaat.

nu enkel nog het programmatje waarmee hij het heeft aangepast en we kunnen mischien ook echt helpen. :)
Pagina: 1