2 geplakte avi's met avi2dvd bevat alleen 1e avi? *

Pagina: 1
Acties:

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:35
Ik heb mbv VirtualDub twee avi bestanden aan elkaar geplakt. Dit ging zonder problemen en ik kon het resultaat bekijken met WMP.
Vervolgens heb ik mbv AVI2DVD dat ene AVI bestand omgezet naar MPEG. Wat blijkt nu: het resulterende MPEG bestand bevat alleen de informatie van het eerste AVI bestand! Hoe kan dit en, belangrijker, hoe kan ik dit oplossen?

Edit:
Bovendien zit er een irritante zoem in het MPEG bestand als die eenmaal is gebrand op een DVD. Op de computer is die zoem niet te horen, noch in het AVI bestand, noch in het MPEG bestand.

Voor het branden gebruik ik Maxell DVD-R schijfjes en een NEC ND-3500.

[ Voor 28% gewijzigd door Pieter.txt op 16-01-2005 15:22 ]

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens in de docs van dit programma gekeken en wellicht een tip gevonden hoe het op te lossen? Wellicht kan je met een tooltje als videofixer het bestand repareren?

Ik mis best veel info in je topicstart dus. Wat is bijvoorbeeld het formaat van het bestand? Is het wel een mpeg geworden? Is het wellicht nog hetzelfde formaat als het oude filmpje?

Al eens gekeken of er errors zijn opgetreden?

Wat heb je dus allemaal al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Kijk anders even op het forum van doom9.net.org

[ Voor 12% gewijzigd door tHe_BiNk op 16-01-2005 15:27 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Pieter.txt
sanfranjake schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:24:
Heb je al eens in de docs van dit programma gekeken en wellicht een tip gevonden hoe het op te lossen? Wellicht kan je met een tooltje als videofixer het bestand repareren?
De help biedt geen hulp en Google brengt ook geen uitkomst (vooral doordat ik niet echt gericht kan zoeken omdat ik het probleem niet weet)
sanfranjake schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:24:Ik mis best veel info in je topicstart dus. Wat is bijvoorbeeld het formaat van het bestand? Is het wel een mpeg geworden? Is het wellicht nog hetzelfde formaat als het oude filmpje?
Ik dacht dat ik dat allemaal wel duidelijk had gezegd: originelen zijn AVI (DivX).
Het resultaat is een nette MPEG, alleen met de helft van de verwachtte hoeveelheid filmmateriaal.
sanfranjake schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:24:Al eens gekeken of er errors zijn opgetreden?
Nee, geen errors.
sanfranjake schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:24:Wat heb je dus allemaal al geprobeerd?
Ik heb alleen geprobeerd wat ik hierboven heb beschreven en dit proces tot twee keer toe herhaald. Iedere keer met hetzelfde resultaat. Aangezien ik geen foutmeldingen krij heb ik geen idee wat ik eventueel anders zou kunnen doen.

Misschien nog wel interessant om te noemen: ik gebruik de tutorial op deze pagina voor het proces om AVI om te zetten naar MPEG: http://www.videohelp.com/forum/userguides/220351.php

• Pieter.txt
tHe_BiNk schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:27:
Kijk anders even op het forum van doom9.net.org
Helaas staat het probleem daar nog niet op, en mag ik zelf pas over 5 dagen een bericht plaatsen (een beetje overdreven veilgheidsmaatregel).

EDIT:
Er blijkt wel iets over mijn eerste probleem te staan: http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=86936
Ik begrijp echter absoluut de procedure niet die daar wordt genoemd. Kan iemand die uitleggen?

[ Voor 28% gewijzigd door Pieter.txt op 16-01-2005 16:38 ]

• Pieter.txt
Hmm, wat betref dat geluidsprobleem: het valt mij net op dat AVI2DVD een optie bevat 'NTSC to PAL'. Zou ik die misschien moeten aanvinken? Wij gebruiken hier immers PAL. Ik heb geen idee of dat iets aan het geluid veranderd, maar het zou kunnen toch?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Pieter.txt, zou je de edit-knop wat actiever kunnen benutten? 3 replies van jou onder elkaar suggereren nogal dat je het topic telkens wil kicken. Edit in het vervolg je laatste post even :) Verder pas ik je topictitel nog even aan.

2 AVI is niet 1 DVD ?! > 2 geplakte avi's met avi2dvd bevat alleen 1e avi? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Pieter.txt
titel aanpassen is OK

Wat betreft die drie aparte berichten. Ik kan me voorstellen dat het lijkt alsof ik aan het kicken ben. Aan de andere kant, vind ik dit zelf duidelijker aangezien het drie aparte berichten zijn en dat zo duielijker tot uitdrukking komt. Was dat niet zo geweest dan had ik het niet gedaan. Ik weet de edit-knop wel te vinden ;)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Ok, vdub plakt niet zo netjes, het is meer het oude dos commando dat vdub gebruikt. Iets van "copy /b bestand1 + bestand2" ect. Het wordt dus niet zo'n mooie overgang, de meeste players op de pc lopen daar wel goed overheen, maar conversie programma's verwachten een header die klopt en dat is in dit geval niet zo. Kijk maar eens met een codec viewer (eentje waar je ook tijdsduur van de avi kunt aflezen, bv avicodec), je zult dan merken dat de lengte net zoveel is als de eerste avi. Je moet ook even goed kijken of de bitrate van de beide avi's hetzelfde is (meestal is dat niet zo) en daar heeft avi2dvd ook weer moeite mee (komt weer niet overeen met de header).
Oplossing: vorm de beide avi's apart om naar mpegs en plak die aanelkaar, dat werkt nl. wel goed. Ik gebruik voor mpegs plakken TMPGenc, daar zit nl. een apart tooltje in dat vrij simpel en vlot werkt.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Heb je al gekeken in Software updates / DivXToDVD 0.3.1. Hierin wordt niet alleen naar divxtodvd verwezen maar ook naar andere tooltjes, waar allerlei fancy dingen met xvid/divx/etc gedaan kunnen worden.

• Pieter.txt
Ik las op die pagina ook iets over TheFilmMachine (en vooral slechte dingen over DivXToDV). Werkt dat programma wel goed? Zet dat dus twee AVI's wel netjes achter elkaar?

EDIT:
het is dan weer jammer dat TheFilmMachine niet opstart. Wel het proces in taakbeheer maar verder niets :(

[ Voor 27% gewijzigd door Pieter.txt op 17-01-2005 19:52 ]

Pagina: 1