Toon posts:

Sony (breed)beeld is krom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Sony KV28FX68.

Het probleem is dat de onderkant van het beeld krom loopt. Vooral duidelijk bij teletekst, ondertiteling en games. Het verschil tussen het midden en de zijkanten is wel ongeveer een centimeter (naar het midden toe loopt het omhoog).

(zo ongeveer dus maar dan vloeiender)

De tv is gekocht bij Megapool en heb dus geen garantie meer (megpool failliet). Ik heb net al even in het servicemenu gekekeken en ben al een uur aan het zoeken naar een tutorial ofzo.

Welke instelling moet ik hebben om de onderkant van het beeld weer enigszins recht te krijgen? Ik heb weinig zin om alle mogelijkheden te proberen (zijn er wel erg veel.....)

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:17:
De tv is gekocht bij Megapool en heb dus geen garantie meer (megpool failliet).
Die garantie is gewoon overgenomen door andere elektronicazaken, moet je even kijken welke precies...

[This is what you get when you mess with us]

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Je hebt geen garantie meer? Hoe bedoel je? Is de TV ouder dan een jaar, dan heb je geen fabrieksgarantie meer. Dan moet je inderdaad uitzoeken of je nog extra garantie hebt bijgekocht toendertijd bij de Megapool, misschien dat de Harense Smid de garantiebepalingen heeft overgenomen bij het faillsement.

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen extra garantie bijgekocht en de tv is nu ouder dan een jaar dus het zal lastig worden om ergens garantie vandaan te halen....

Blijft mijn vraag....hoe fix ik dit?

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Nooit meer een Sony kopen :X

Dit is 1 van de honderde sony kwaaltjes...

Vaak komt dit probleem door het "ruig" vervoeren van de TV, hierdoor gaat het juk achter op de beeldbuis loszitten (zit standaard vast met een klein kloddertje warmtelijm).
TV openmaken, controleren of het juk achterop de beeldbuis vastzit, indien los weer terug vastzetten.
e.e.a. is ook in te stellen in het service menu, maar voor bepaalde types heb je een speciale a.b. nodig. ook kan het zij dat 1 van de corrigeer magneetjes achterop de beeldbuis los is geraakt.

ps de juk is de die koperen spoel die over de beeldbuis is geschoven.

Suc6 met je Sony, zal je nodig hebben :X

www.laserextreme.nl

Verwijderd

Topicstarter
MCCarrot schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:35:
e.e.a. is ook in te stellen in het service menu, maar voor bepaalde types heb je een speciale a.b. nodig.
In het service menu kom ik wel met mijn afstandbediening, maar welke instelling moet ik aanpassen?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat is een juk?
Pagina: 1